Ktm 660

Schvidja skrev:
Köp en 625a med elstart den startar i alla temperaturer bara att trycka på knappen. Men det är klart man får ju upp värmen av kickandet, en slags mänsklig motorvärmare. Så valet är fritt. :hihi

Pff... 625 är för fjollor som inte kan kicka! OM jag skulle vilja åka när det är kallt så räcker det förmodligen med att byta munstycken för att den ska starta lika lätt vintertid. Du menar väl inte att du kör med samma bestyckning sommar som vinter???

Suomalainen skrev:
Pff... 625 är för fjollor som inte kan kicka! OM jag skulle vilja åka när det är kallt så räcker det förmodligen med att byta munstycken för att den ska starta lika lätt vintertid. Du menar väl inte att du kör med samma bestyckning sommar som vinter???
Jo jag kör hoj var dag, även när det är kallt och har inte bestyckat om, jag har en kick också men den är inte direkt sliten. Jag har tidigare haft en hoj där jag inte ens hade nån decomp och man fick ta i med hela kroppen, det funkade bra men har växt ifrån det. Det är liksom inte startproceduren som är det viktiga..............åtminstone inte för mig.

Det tog mig 10 min att starta min 660 när det var typ 5-6 minusgrader ute, dock var det andra gången jag gjorde det också :-D

Låter tungkickat :va
Men vad gör man inte för att slippa vikten av el-starten...

Är ni som äger en 660 helt nöjda med hojen ???

10 kickar ung tog det innan min spruttade igång efter att ha stått ute i -17 ca 2 timmar i lördags..

gixxxerracing skrev:

Än så länge! :D
Köpte den den 25 december och har åkt två gånger. (senast idag!)

Schvidja skrev:
Jo jag kör hoj var dag, även när det är kallt och har inte bestyckat om, jag har en kick också men den är inte direkt sliten. Jag har tidigare haft en hoj där jag inte ens hade nån decomp och man fick ta i med hela kroppen, det funkade bra men har växt ifrån det. Det är liksom inte startproceduren som är det viktiga..............åtminstone inte för mig.

Inte för mig heller, det är därför jag INTE har 625 som är både tyngre och slöare. Växer man ifrån att kicka? :va :hihi

gixxxerracing skrev:

Haft min en säsong, 200mil blev det... hur nöjd som helst!!

gixxxerracing skrev:

Jag körde 400 mil med min och var nöjd med den, förutom att den kunde vobbla lite vid "aktiv" körning.
Kolla tidigare inlägg i den här tråden, det har diskuterats mycket om detta och andra saker som är intressant för en 660-spekulant, som jag antar att du är?

ceasar skrev:
Jag körde 400 mil med min och var nöjd med den, förutom att den kunde vobbla lite vid "aktiv" körning.
Kolla tidigare inlägg i den här tråden, det har diskuterats mycket om detta och andra saker som är intressant för en 660-spekulant, som jag antar att du är?

Helt rätt funderar på att skaffa en framöver...
Har skikat runt lite på nätet men hittar inget om verklig vikt, är det nån som vet ???

gixxxerracing skrev:
Har skikat runt lite på nätet men hittar inget om verklig vikt, är det nån som vet ???
Vi var några som vägde våra hojar vid en banåkning på Åland. En 620 och 625:a bl.a. Min 620 vägde då ca 128kg körklar med halv tank ungefär. Har för mig att 625:an låg nära det - men om det var tyngre eller lättare minns jag ej. En 660 är något tyngre - skiljer också på årsmodell och om man har bytt avgassystem m.m.

Suomalainen skrev:
Inte för mig heller, det är därför jag INTE har 625 som är både tyngre och slöare. Växer man ifrån att kicka? :va :hihi

En 625 -02 är inte tyngre!
:D

Btw: HW kanske har kvar nåt papper på sin 660 som han sålde till Zana här...

Last edited:
+Acrapovic helsytem
+Trimmkam av nåt slag(ska ta reda på vilken)
+Kn-filter

Bifogat

• Bänkpapper (1) (Large).JPG
    Bänkpapper (1) (Large).JPG
    69.8 KB · Visningar: 833
  • Filter (Large).JPG
    Filter (Large).JPG
    88.3 KB · Visningar: 280
Ere sant att 660 åkare inte kan gå rakt pga av kraftigt övertränat vänsterben? Börjar bli trött på att kicka....

Allt för farbror, men gnäll faan inte på min "bonnscanner"

Inte jag som bänkat den, skulle tippa på lelles där den är köpt.

Bifogat

• Air-fuel (Large).JPG
    Air-fuel (Large).JPG
    55.1 KB · Visningar: 308
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär