Ktm 660

Blip skrev:
Hur långt har din hoj gått nu? Några problem so far?


Ehh, pinsamt men den har bara gått strax under 800 mil... *skäms*

Men den går bra... Byter olja ofta - ofta... (och är värdelös på bakhjulsåka ;))

FAN va sugen jag blev nu.... :(
 
motardnisse skrev:
Självrisken är för hög nu för tiden så lämna ALDRIG din hoj på gatan över natten, motarder är alldeles för lätta för att släpas bort. Du har ingen innergård där du bor?


Har tyvär ingen innergård, eller nått i den stilen. vad ligger självrisken på? och får man ut en bra ersättning?
 
Raban skrev:
motardnisse skrev:
Självrisken är för hög nu för tiden så lämna ALDRIG din hoj på gatan över natten, motarder är alldeles för lätta för att släpas bort. Du har ingen innergård där du bor?


Har tyvär ingen innergård, eller nått i den stilen. vad ligger självrisken på? och får man ut en bra ersättning?

Hos Länsförsäkringar ligger självrisken på 3000:-/6000:- vid stöld.
Kan meddela vad jag fick ut av dem om någon vecka...... :(
 
På tal om ingenting, så skall man köra 660 så här...
 

Bifogat

  • HPIM2227_kopiera.jpg
    HPIM2227_kopiera.jpg
    52.2 KB · Visningar: 598
  • img_1928_std.jpg
    img_1928_std.jpg
    49.1 KB · Visningar: 431
  • img_1954_std.jpg
    img_1954_std.jpg
    59.5 KB · Visningar: 430
Last edited:
Hur fort går 660-n, :confused:
Vad jag undrar är om man behöver förflytta sig ett par mil vad kan man hålla för marschfart utan att det känns som man pinar maskinen. Funkar det att ligga på ett tag i 150km/h??
 
mr_hman skrev:
Hur fort går 660-n, :confused:
Vad jag undrar är om man behöver förflytta sig ett par mil vad kan man hålla för marschfart utan att det känns som man pinar maskinen. Funkar det att ligga på ett tag i 150km/h??

Inte att rekommendera men visst varför inte plåga enstånkan ordentligt. Se till att dreva högt om du nu skulle tänka dig att cruisa i 150km/h

He he det ryktades en tid tillbaka om en viss xr650 som jagade en fireblade på en motorväg i över 200km/h, killen är rätt duktig på hoj också.
 
mr_hman skrev:
Hur fort går 660-n, :confused:
Vad jag undrar är om man behöver förflytta sig ett par mil vad kan man hålla för marschfart utan att det känns som man pinar maskinen. Funkar det att ligga på ett tag i 150km/h??

150 med en 660... jobbigt efter ett par minuter... :huvet
 
110-120 är däremot i-n-g-a problem att ligga en stund... Varför 150???? :)
 
Zana skrev:
110-120 är däremot i-n-g-a problem att ligga en stund... Varför 150???? :)
Varför inte,,,
Nää ibland vill man ju komma fram men det var mest en undran,, det är ändå känslan som bestämmer farten och går 660 fint i 110 får man köra 110 :)
det var min undran....
 
mr_hman skrev:
Varför inte,,,
Nää ibland vill man ju komma fram men det var mest en undran,, det är ändå känslan som bestämmer farten och går 660 fint i 110 får man köra 110 :)
det var min undran....
Jag tycker det blåser "en del" över 130, kanske för att jag jämför med min sporthoj.. Men toppfarten ska väl ligga runt 180..
 
Last edited:
wannagofast skrev:
Jag tycker det blåser "en del" över 130, kanske för att jag jämför med min sporthoj.. Men toppfarten ska väl ligga runt 180..
Tycker inte att den känns plågad runt 120-130 brukar stå på runt 140-150 på 70 vägar....= fasligt kul
 
AddeRS skrev:
Tycker inte att den känns plågad runt 120-130 brukar stå på runt 140-150 på 70 vägar....= fasligt kul

Oftast är 70 vägar mindre och mer skyddand från vind, skulle bli förvånad om du inte tycker det känns ansträngande och åka i 150 på stor öppen väg.
 
Så länge det svänger kan man ligga i 130-160 utan att det känns jobbigt, men på motorvägen tycker jag att det är jobbigt att köra i alla hastigheter eftersom man märker vibrationerna så mycket. Min hoj toppade 189km/h så den varvar ju inte sönder i 150, men om du ska åka långa stäckor, köp något annat än motard. Jag körde min 660 45 mil i sträck, det kommer inte att hända igen... 660n är grym så länge det svänger och går upp och ner, men på motorvägen är den ingen höjdare.
 
Sitter o läser allt ni skriver här och sitter o suktar o frustar på bilder.
Har gjort mig av med min 640 lc4 nu i helgen , Och nu sitter man här o
dreglar över vafan man ska ha för hojj till våren , jag är ganska inne på 660
så jag får väll sitta här o läsa vidare utav allt ni har att säga om hojjen i allmänhet så får jag bestämma mig sen , hur som helst måste det ju vara mer krut än i min gamla iallafall.
 
floodi skrev:
Sitter o läser allt ni skriver här och sitter o suktar o frustar på bilder.
Har gjort mig av med min 640 lc4 nu i helgen , Och nu sitter man här o
dreglar över vafan man ska ha för hojj till våren , jag är ganska inne på 660
så jag får väll sitta här o läsa vidare utav allt ni har att säga om hojjen i allmänhet så får jag bestämma mig sen , hur som helst måste det ju vara mer krut än i min gamla iallafall.
Jag hade en Duke innan, nedrevad med helsystem och Mikuniförgasare. tyckte den var rapp och osv.
Men så körde jag polarns 660 till verkstaden och på den lilla biten så kan jag säga att det var som dag och natt!!

Så det är bara å köpa!
 
Back
Top