Ktm 660

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Långa farbron skrev:
Jodå även 640,det skiljer som bekant bara på kam,förgasare och lite borr/slag mellan 640/25/60 motorerna.

Och alla har motorn bultad i ramen så det skakar lika mycket i alla,man vänjer sig och tänker inte på det efter ett tag.

Man ska veta att 625 och 640 båda har 625cc, 660 har 654cc.
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Långa farbron skrev:
Jo jag vet,dessutom skiljer det på slag och kam i 660.

Men nu var det inte det som efterfrågades.

Ville bara klargöra detta, många tror att 640 har 640cc...

Hur som helst 660 är den vassaste. De som köper 640, 625 för att de har elstart tycker jag gör bort sig. Det är faktiskt lätt att kicka igång åbäket bara man fått in snitsen. :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Suomalainen skrev:
Hur som helst 660 är den vassaste. De som köper 640, 625 för att de har elstart tycker jag gör bort sig. Det är faktiskt lätt att kicka igång åbäket bara man fått in snitsen. :)


Nopp inte jag!
Älskar min 625-04 även min 625-02 UTAN el-start som jag hade tidigare

Fast alla har sin smak, kunde ha valt en 660 igen "hade en 660-03" men jag valde 625 igen pga jag var så pass nöjd med min första 625, var lite missnöjd med 660.....
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Suomalainen skrev:
Ville bara klargöra detta, många tror att 640 har 640cc...

Hur som helst 660 är den vassaste. De som köper 640, 625 för att de har elstart tycker jag gör bort sig. Det är faktiskt lätt att kicka igång åbäket bara man fått in snitsen. :)

Jag var en av dom... Köpte 625 med elstart istället för 660. Jag tycker inte jag gjort bort mig. Haft 625 -02 som ju har kick, och haft 2 olika XR600 under några år som ju har kick. Samtliga har varit lättstartade. Men när du står längst fram i kön och får tjuvstopp... Eller när du busat och Benke Batong blir lite nyfiken, i de lägena är det elstart som gäller!
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
660:n har också ax pump till förgasaren vilket gör sitt till det har inte 640 (kanske 625 vet ej riktigt) samt som sagt 654cc mot 625cc.
Själv så har jag satt dit 05:ans bakdel på min 04:a blev jävligt bra :tungan , bara svarta fälgar som fattas men det för dyrt.
Nån som vet om det går att pulverlacka orginalfälgarna....blir det bra ?, kostnad?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
AddeRS skrev:
660:n har också ax pump till förgasaren vilket gör sitt till det har inte 640 (kanske 625 vet ej riktigt) samt som sagt 654cc mot 625cc.
Själv så har jag satt dit 05:ans bakdel på min 04:a blev jävligt bra :tungan , bara svarta fälgar som fattas men det för dyrt.
Nån som vet om det går att pulverlacka orginalfälgarna....blir det bra ?, kostnad?

Du har ingen bild på ditt ombygge?
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Nej men jag kan fixa
Kan också berätta vad man behöver göra ifall intresset finns, delar mm
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
AddeRS skrev:
Nej men jag kan fixa
Kan också berätta vad man behöver göra ifall intresset finns, delar mm

Intresset finns, tar gärna emot info om hur du gjort, samt lite bilder please :tummenupp :Bugar
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
motardnisse skrev:
Nopp inte jag!
Älskar min 625-04 även min 625-02 UTAN el-start som jag hade tidigare

Fast alla har sin smak, kunde ha valt en 660 igen "hade en 660-03" men jag valde 625 igen pga jag var så pass nöjd med min första 625, var lite missnöjd med 660.....

Skillnad på att välja bort för att man är missnöjd, och enbart för kicken. Vad var du missnöjd med på 660in som gjorde att du valde 625? Det är väl nästan identiska hojar förutom att det är lite mer klös i 660?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Suomalainen skrev:
Skillnad på att välja bort för att man är missnöjd, och enbart för kicken. Vad var du missnöjd med på 660in som gjorde att du valde 625? Det är väl nästan identiska hojar förutom att det är lite mer klös i 660?

Blev jäkligt missnöjd att de inte kunde ha gjort den smidigare när de ändå höll på att bygga hojen. Visst kände man skillnaden på de 654cc men körmässig var den inge bra. Vet ej exakt men jag kände mig mer hemma på 625 än 660 och då är jag inte ensam om det. Även 420 här kan instyga det och säkert någon mer. För mkt Hk hysteri idag då flesta glömmer bort körbarheten. Vet ej vem jag pratade med här på SH men vi skulle försöka boka nån bankörning tillsammans så skulle vi jämföra våra hojar med varandra. En hoj med dåligt inställd fjädring men med bra motor har svårt att hänga på en med "lite" svagare motor men med superb fjädring..... Dvs en bana utan långa raksträckor för inte åker man väl rakt med en motard!!!
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Suomalainen skrev:
Ville bara klargöra detta, många tror att 640 har 640cc...

Hur som helst 660 är den vassaste. De som köper 640, 625 för att de har elstart tycker jag gör bort sig. Det är faktiskt lätt att kicka igång åbäket bara man fått in snitsen. :)
Tror också man väljer 625 för att slippa kicka..
Har provkört båda (660 & 625) och jag fann ingen anledning att välja den mindre modellen, som dessutom väger mer!! (2005)
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
motardnisse skrev:
Blev jäkligt missnöjd att de inte kunde ha gjort den smidigare när de ändå höll på att bygga hojen. Visst kände man skillnaden på de 654cc men körmässig var den inge bra. Vet ej exakt men jag kände mig mer hemma på 625 än 660 och då är jag inte ensam om det. Även 420 här kan instyga det och säkert någon mer. För mkt Hk hysteri idag då flesta glömmer bort körbarheten.

Tycker du säger emot dig själv lite. Gjort den smidigare? 625 är ju defenetivt inte smidigare än 660, 625an är nästan 10 kilo tyngre. Körmässigt inge bra, motorkaraktären då lr? På vilket sätt menar du då?

motardnisse skrev:
Vet ej vem jag pratade med här på SH men vi skulle försöka boka nån bankörning tillsammans så skulle vi jämföra våra hojar med varandra. En hoj med dåligt inställd fjädring men med bra motor har svårt att hänga på en med "lite" svagare motor men med superb fjädring..... Dvs en bana utan långa raksträckor för inte åker man väl rakt med en motard!!!

Här har du ju snurrat upp allt totalt. Att jämföra två hojar och börja med att sabba alla inställningar på den ena är väl inte rättvist, bara för att den snabbare ska bli så svårkörd att en tyngre och slöare hoj ska ha en chans! :brinnerup Nädu, jämför när ni har bra inställningar på båda, inget annat. Bra motor säger du, på vilket sätt är den bättre än 660? Jag har själv aldrig kört 625 (än iaf)så du får gärna upplysa.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Min personliga åsikt efter att ha kört ett par 660 på kurvägar är att dom är tungsvängda i förhållande till sin vikt.

Jag har inga problem att hålla jämn takt med 660 åkarna på kurvägarna med Duken.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Suomalainen skrev:
Tycker du säger emot dig själv lite. Gjort den smidigare? 625 är ju defenetivt inte smidigare än 660, 625an är nästan 10 kilo tyngre. Körmässigt inge bra, motorkaraktären då lr? På vilket sätt menar du då?



Här har du ju snurrat upp allt totalt. Att jämföra två hojar och börja med att sabba alla inställningar på den ena är väl inte rättvist, bara för att den snabbare ska bli så svårkörd att en tyngre och slöare hoj ska ha en chans! :brinnerup Nädu, jämför när ni har bra inställningar på båda, inget annat. Bra motor säger du, på vilket sätt är den bättre än 660? Jag har själv aldrig kört 625 (än iaf)så du får gärna upplysa.



Jag jämför då mellan de jag har haft/har 625-02, 660-03 och 625-04.
De vi pratar om 10kg är el-starten och inget annat. Det är svårt att förklara en känsla som man bara får när man kör den hoj man trivs bäst med.
Det jag menar ang bankörningen är att "faktiskt" rät många INTE vet hur man ställer in sin fjädring rätt utan tittar mer på just vilken kam samt helsystem de ska ha istället. Du måste hålla med om att fjädringen är A & O om en hoj ska gå bra annars är en effekstark motor onödig om man knappt kan köra den på banan. Sen kan vi ju börja blanda ihop hur mkt var & en har kört hoj om du nu vill det....

T,ex vilket kam föredrar du på din hoj, FR eller Rally???
Det jag också menar, hur ofta har du nytta av toppeffekten på en slingrig väg och så kan kan vi blanda in fjädringen där också om du vill!!!!!!
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top