Ktm 660

Fan, har hänt nåt skumt med hojen på sistone...när jag kör på slangen så har jag märkt att den vill "blöddra" och inte gå helt jämt. Känns inte helt kul när man slangar och den beter sig så här.
Var inne på service i fredags och tvättade den i lördags sen dess har jag märkt detta. Någon som kan veta vad man kan kolla?

Dessutom så har jag även märkt att kopplingen har tappat trycket vid ett par tillfällen, dock inte tappat trycket helt men ändå irriterande. Kan man få detta fixat gratis?
 
peteR1000 skrev:
2249134 Fan, har hänt nåt skumt med hojen på sistone...när jag kör på slangen så har jag märkt att den vill "blöddra" och inte gå helt jämt. Känns inte helt kul när man slangar och den beter sig så här.
Var inne på service i fredags och tvättade den i lördags sen dess har jag märkt detta. Någon som kan veta vad man kan kolla?

Dessutom så har jag även märkt att kopplingen har tappat trycket vid ett par tillfällen, dock inte tappat trycket helt men ändå irriterande. Kan man få detta fixat gratis?

Ungefär så beter sig min med..
 
peteR1000 skrev:
2249134 Fan, har hänt nåt skumt med hojen på sistone...när jag kör på slangen så har jag märkt att den vill "blöddra" och inte gå helt jämt. Känns inte helt kul när man slangar och den beter sig så här.
Var inne på service i fredags och tvättade den i lördags sen dess har jag märkt detta. Någon som kan veta vad man kan kolla?

Dessutom så har jag även märkt att kopplingen har tappat trycket vid ett par tillfällen, dock inte tappat trycket helt men ändå irriterande. Kan man få detta fixat gratis?
min koppling tappar också trycket å blir änna "svampig"
pratade med dom på superbike och dom sa att det var någon garantigrej på vissa -04or!
min ska snart in för å lagas
 
peteR1000 skrev:
2249134 Fan, har hänt nåt skumt med hojen på sistone...när jag kör på slangen så har jag märkt att den vill "blöddra" och inte gå helt jämt. Känns inte helt kul när man slangar och den beter sig så här.
Var inne på service i fredags och tvättade den i lördags sen dess har jag märkt detta. Någon som kan veta vad man kan kolla?

De kanske har fyllt i för mkt olja?
Det råkade jag göra, ganska mkt oxå, så efter en bakhjulsrepa så sackade hojen ihop då oljan hade runnit tillbaks i vevhusventilationen.
I mitt fall var det så mkt olja så det tog 2 långa wheelisar med släkt stift som följd innan oljenivån hamnade på lagom.
 
slipon

hej!

har äntligen fått hem mitt x-racing rör :yoparty och är lite fundersam om bestyckningen...


660-04 med borttaget luftburkslock, gummiplopp och sas-ventil.

förgasaren är självklart också avstrypt...

har läst mig till att huvudmunstycket ska vara 168 alt. 170. :confused:

har köpt mig ett 168 och skruvat i, men som vanligt så får man ju fan kallsvett när man börjar tänka på brända ventiler osv... :gnissla

så vad tror ni, gå upp lite till på mainjet, lågfart, nål, luftskruv osv...?!,

tack på förhand / Matte
 
En snabb fråga bara.
Webshopp och svart plast finns det?

MVH Patrik

En snabb fråga bara.
Webshop och svart plast finns det?

MVH Patrik
 
MaTtE_Å skrev:
2250145 hej!

har äntligen fått hem mitt x-racing rör :yoparty och är lite fundersam om bestyckningen...


660-04 med borttaget luftburkslock, gummiplopp och sas-ventil.

förgasaren är självklart också avstrypt...

har läst mig till att huvudmunstycket ska vara 168 alt. 170. :confused:

har köpt mig ett 168 och skruvat i, men som vanligt så får man ju fan kallsvett när man börjar tänka på brända ventiler osv... :gnissla

så vad tror ni, gå upp lite till på mainjet, lågfart, nål, luftskruv osv...?!,

tack på förhand / Matte


jag kör 170 och har helsystem funkar utmärkt!
 
Enough is enough...
Med styrlappen i hand och regnet strilandes utanför så tänkte jag att jag ger damen(660n) en chans till efter det senaste psykbrytet.
Startar på andra kicken,inga problem. Drar ut choken efter att den startat för att det verkar omöjligt att starta med den utdragen från start.
Hoppar på och vibrerar iväg och efter ca 5 min så beslutar jag mig för att stanna och trycka in choken för nu borde väll motorn vara någorlunda varm iaf.
Det skulle jag inte ha gjort.
Damen stannar på ett ögonlock,precis som om man hade tryckt in dödarn.
Inte ett livstecken. Lyfter stiftet och noterar att det e svart,men kruttorrt.
En busschafför stannar (står under tak på en busshållplats) och frågar om det går bra.
-Som fan, svarar jag med svetten rinnandes nerför pannan.
Vet att det inte e värt att börja bråka med damen så det blir till att putta henne hemåt. Nog för att 660n ska vara "rejsmodellen" men den e tung för det och det hjälpte ju inte att det va uppför heeeela vägen till garaget.
Så nu sitter jag här med en Carlsberg och funderar på vafrör damen beter sig som hon gör.
Någon som kan ha några tips? Någon som vill byta sin 625a eller XR650 mot en 660-04 med 355mil på mätarn?
ÖS på med tips nu...
 
Ivil skrev:
2252506 Enough is enough...
Med styrlappen i hand och regnet strilandes utanför så tänkte jag att jag ger damen(660n) en chans till efter det senaste psykbrytet.
Någon som vill byta sin 625a eller XR650 mot en 660-04 med 355mil på mätarn?
ÖS på med tips nu...


Det är inte nått fel på den hojen.. :7peta Men vill du så kan vi ju alltid göra ett byte.. Min gamla mot min nya och du lägger 4000:- imellan.. min nya har rullat 150mil nu.. :)

/R
 
Ronta skrev:
2252562 Det är inte nått fel på den hojen.. :7peta Men vill du så kan vi ju alltid göra ett byte.. Min gamla mot min nya och du lägger 4000:- imellan.. min nya har rullat 150mil nu.. :)

/R
Nä,det e säkert handhavande fel. :huvet
Funtar på om det e nått med fuggen efter att den har stått ett halvår..
 
Ivil skrev:
2252590 Nä,det e säkert handhavande fel. :huvet
Funtar på om det e nått med fuggen efter att den har stått ett halvår..

Ta bort och kolla munstyckena, har du hart bensin i förgasaren när den stått stilla, så bildas beläggning i de.
Kan ju vara värt att kolla iaf,,
 
Hi-ho skrev:
2252946 Ta bort och kolla munstyckena, har du hart bensin i förgasaren när den stått stilla, så bildas beläggning i de.
Kan ju vara värt att kolla iaf,,
Japp,får testa det.
Har även noterat att det kommer soppa ifrån dräneringsslangen som sitter monterad på flottörhuset. E detta översrömningsslangen?
 
Rasorblade skrev:
2258013 Dum fråga?

Är det slang i däcken på en 660? :va

He he pröva att börna slut på däcket så får du se!
Nä skämt åsido så är det slang på 660 och alla de andra LC4 förutom Duken som kör slanglöst!
 
Back
Top