Ktm 660

Nu är det dags att byta till rallykam. Vad ska jag köra för bestyckning till att börja med? Slipon och luftburken är fixad, samt strypningarna är väck.
Vet att det har snackats om det förr men är lite slö, samt att flera kanske kan fylla på med denna info. Verkar ju ändå vara ganska många som kör med den kammen.:yoparty


Edit: ang priserna så verkar dom ju snarare gått upp sen i höstas, köpte min 04,900 mil för 40. nu verkar dom ligga stax över 40.
Jag är nöjd :)


Jag körde med 168/48 med orig krökar samt dubbelslip-on på min 625-04. Det ger mest just vid helsystem eller om du orkar fixa dubbelsystem. Innan jag sålde hojen så bytte jag tillbaka till enkelsystem dock med rensad dämpare, satan vad dåligt den gick! Hade ett par Wings innan som jag sålde pga behövde cash, med dem så gick hojen jäkligt bra 2x50mm härlig musik för öronen. He he killen som servade hojen höll på slå över vid provkörning, jo han var KTM mek.
Dock är detta modifierade origblås & 2000:- billigare! :)

v8ge9k.jpg

24147pw.jpg
 
Last edited:
Nu är det dags att byta till rallykam. Vad ska jag köra för bestyckning till att börja med? Slipon och luftburken är fixad, samt strypningarna är väck.
Vet att det har snackats om det förr men är lite slö, samt att flera kanske kan fylla på med denna info. Verkar ju ändå vara ganska många som kör med den kammen.:yoparty

Jag tror att jag kör 168/48 på min också, med Akra slip-on och Rallykam. Den hade fin A/F-kurva med originalkam, men har inte hunnit bänka med Rallykam ännu, så vet inte om den behöver matas annorlunda nu. Ska bänkas nu på vårsidan, så då berättar jag. :)

Skaffa ett bra helsystem(Akrapovic tex)istället till att börja med.Ger betydligt trevligare effektregister jämfört med originalkrökarna.

Beror ju helt på vad man vill åstadkomma. Ett Akra helsystem ger ju mer på högre register, vilket är raka motsatsen till en Rallykam...
Ska man köra Akra helsystem känns det ju dessutom onödigt med Rally, då kan man ju köra Factorykammen istället för att höja effekten ytterligare.
 
Har en fundering, skiljer det något mellan 660-03 och 04:confused:

Finns kanske en del småsaker men den största skillnaden är att 03 har mindre olja i sig, vilket gör att 04 borde hålla bättre.

u ändå vara ganska många som kör med den kammen.:yoparty


Edit: ang priserna så verkar dom ju snarare gått upp sen i höstas, köpte min 04,900 mil för 40. nu verkar dom ligga stax över 40.
Jag är nöjd :)

Priserna på blocket är drömpriser. 660 - 04or för 50k. Det är vad man fick betala för 3 år sedan.
 
Last edited:
Beror ju helt på vad man vill åstadkomma. Ett Akra helsystem ger ju mer på högre register, vilket är raka motsatsen till en Rallykam...
Ska man köra Akra helsystem känns det ju dessutom onödigt med Rally, då kan man ju köra Factorykammen istället för att höja effekten ytterligare.
Om man vill ha ett längre effektregister menade jag.Gillar man att den kroknar tidigt ska man givetvis inte byta rör.
 
är väl folk som inte har så bråttom med att sälja nu, dom kan tänka sig vänta tills i vår.
I höstas gav jag 44k för min 625 - 05 med motard samt enduro kitt samt slipon som gått 200 mil.
 
tja, har ett lite problem, har rive ner min motor på 660 -04 och renoverat den en anning. de trökiga är att när motorn låg i lådor så har någon lyckats välta ner allt på golvet så allt är huller om buller. :mad: har dock lyckats få ihop allt endå men nu äre så att jag har en bricka över som jag inte har en anning om vart den ska vara. har letat på alla möjliga sprängskisser och så men hittar fan inte på vart den ska vara.:confused: så är de någon som rive ner sin motor eller kan mycket om dom och vet vart den ska va någonstans. försökte lägga upp en bild men fick inte till de, men den är iaf 32.5*22*2,5 med hålet ena sida rundat typ. skymtar även att de står SKF på den Någon som vet något??
 
Last edited:
tja, har ett lite problem, har rive ner min motor på 660 -04 och renoverat den en anning. de trökiga är att när motorn låg i lådor så har någon lyckats välta ner allt på golvet så allt är huller om buller. :mad: har dock lyckats få ihop allt endå men nu äre så att jag har en bricka över som jag inte har en anning om vart den ska vara. har letat på alla möjliga sprängskisser och så men hittar fan inte på vart den ska vara.:confused: så är de någon som rive ner sin motor eller kan mycket om dom och vet vart den ska va någonstans. försökte lägga upp en bild men fick inte till de, men den är iaf 32.5*22*2,5 med hålet ena sida rundat typ. skymtar även att de står SKF på den Någon som vet något??

Är det en täckbricka till ett lager ? , men 2,5 mm är tjockt. Det krävs nog en bild.
 
Priserna på blocket är drömpriser. 660 - 04or för 50k. Det är vad man fick betala för 3 år sedan.

Hehe 50 är väl kanske o ta i :D Jag gav 35000 för min 660 -04 nu i höstas.. är väl dock rätt bra pris men tror inte dom "egentilgen" är värda så många tusen mer än det.

O grattis till nya hojjen :tummenupp
 
En löjlig fråga bara, är det någon som har klockat vad sin 660 gör 0-100 på? har själv väldigt svårt att hålla koll på vägen, hastigheten och stoppuret samtidigt:P
 
Hej alla motard åkare!! Har stora funderingar på att jojna 660 klanen!!
-Är det något jag ska tänka på när jag provkör?
-Hur stor är skillnaden när man försäkrar en motard, jämte en sport/touring hoj ?
Jag är 23.. lite dyrt att försäkra en plastcyckel just nu.
 

Som det "ska vara" alltså. På min 05 står det 625. Är det någon annan som har det så?

Hej alla motard åkare!! Har stora funderingar på att jojna 660 klanen!!
-Är det något jag ska tänka på när jag provkör?
-Hur stor är skillnaden när man försäkrar en motard, jämte en sport/touring hoj ?
Jag är 23.. lite dyrt att försäkra en plastcyckel just nu.

Något speciellt kommer jag inte på eftersom det inte finns några direkt kända defekter som jag känner till.

Skillnaden på försäkringen är som natt och dag men det är ju effekten också. 660 är dessutom extra billig eftersom den bara har 25kw som ursprungseffekt. Den kostar inte många lappar hel/helår.

En löjlig fråga bara, är det någon som har klockat vad sin 660 gör 0-100 på? har själv väldigt svårt att hålla koll på vägen, hastigheten och stoppuret samtidigt:P

Har ingen exakt tid men det är såklart olika med förare men med perfekt start osv tror jag det ligger på 4s.
 
Last edited:
-Hur stor är skillnaden när man försäkrar en motard, jämte en sport/touring hoj ?
Jag är 23.. lite dyrt att försäkra en plastcyckel just nu.

Jag är 19 och bor i gbg, betalar 8500:- för helförsäkring för ett år (bilsport & mc), tyckte jag var grymt billigt, med tanke på att if och folksam ville ha över 20 papp, min lille moppe var till och med dyrare att försäkra än 660n:va
 
läste på någon tråd att de inte fanns el-start på 660, men att de finns på 625

Vad är de mer för skillnad på dom ?
vikt? effekt? tex
 
Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Back
Top