Ktm 660

Nu är premiären avklarad... Körde hem hojen idag(drygt 2 mil). Lite halvkallt men det va det värt! Nu längtar man ju inte direkt mindre till sommaren... :)

Shit vad klurigt det va att kicka igång den förresten, lite halvklurigt innan man fick in knicket. ;) Det va nåt som jag inte hade läst mig till...

Skitbra stöldskydd!:D

Skitbra stöldskydd!:D

Tänkte skriva samma sak, kommer ihåg gamla goda tiderna när bettan inte rullat en endaste mil och man stog utanför hemmet och efter 20 minuters kickande undrade man vad för skit man köpt :D . Men sen när den starta var man kung igen

Tänkte skriva samma sak, kommer ihåg gamla goda tiderna när bettan inte rullat en endaste mil och man stog utanför hemmet och efter 20 minuters kickande undrade man vad för skit man köpt :D . Men sen när den starta var man kung igen

Köpte oxå min ny, mitt i sommaren. Att det bara var kickstart bekymrade mig inte, jag hade ju kickat igång mina 125:or innan. Så på med stället, stövlarna, och ryggskyddet... Jag tror att jag aldrig har varit så svettig som när den startade. Dock så hade jag bara 1 stövel och träningsbyxor på mig när den tände.

När man väl fortstod hur man skulle göra så gick det ju kanon. :) Va ju livrädd när man va ute och provkörde om hojen skulle dö innan den hade blivit riktigt varm... Kul att stå ute på virsan och försöka kicka igång en hoj man inte visste hur man skulle bära sig åt! ;)

Fan vad kul det ska bli i sommar!!

Jag tog bara lite längre skruvar i hålen som ska användas till vtg väskan och fäste flärpen i dem.

När man väl fortstod hur man skulle göra så gick det ju kanon. :) Va ju livrädd när man va ute och provkörde om hojen skulle dö innan den hade blivit riktigt varm... Kul att stå ute på virsan och försöka kicka igång en hoj man inte visste hur man skulle bära sig åt! ;)

Fan vad kul det ska bli i sommar!!

Ja första dagen med hojen var svettig :D Fy fan vad less jag var på skiten. Gick snabbt över när man kom på hur enkelt det eg var.

Nu får allt våren komma :yoparty Besiktning beställd 17 April :)

Last edited:
Efter 5 timmar, ett sexpack norrlands och några hekto godis har man lyckats mata igenom 300 sidor i teoriboken på två dagar. Gjorde provet idag och fick 59 rätt, Godkänd!

Kändes dock som att läsa boken var lite överflödigt. Hade inte så mycket hjälp av den faktiskt. Dock var detta för bil, jag behöver ju inte göra något teoriprov för mellankortet. Så nu är det bara uppkörningar kvar :)

Efter 5 timmar, ett sexpack norrlands och några hekto godis har man lyckats mata igenom 300 sidor i teoriboken på två dagar. Gjorde provet idag och fick 59 rätt, Godkänd!

Kändes dock som att läsa boken var lite överflödigt. Hade inte så mycket hjälp av den faktiskt. Dock var detta för bil, jag behöver ju inte göra något teoriprov för mellankortet. Så nu är det bara uppkörningar kvar :)

Kanske ta lite privata körlektioner av andersj då! :D

Är det någon som vet vart man kan få tag i ramskydd till en 660 04a
Dom ska sitta nere vid fotpinarna. Har lackat om ramen i vinter och det sliter lite alltid på det där nere hela tiden inte så jäkla vackert.

Sånt där kör jag med. En bra tryckspruta bara, så du får in mojset...

Ja köp ingen "ÖB" spruta. Trodde det skulle duga med en sådan men ack vad fel man hade. Gängorna till locket var helkass, vilket resulterade i en halv tub fett på golvet :huvet

Kanske ta lite privata körlektioner av andersj då! :D

Angående sådant. Är det samma för hoj som på bil att man måste gå handledarutbildning innan man kan få köra med någon?

Annars ansöker jag gärna om några i mina trakter som handledare så man får ut och känna lite på hojen.

Ja köp ingen "ÖB" spruta. Trodde det skulle duga med en sådan men ack vad fel man hade. Gängorna till locket var helkass, vilket resulterade i en halv tub fett på golvet :huvet

Biltemas billiga spruta var ingen höjdare det heller. Den började läcka när man lade på lite tryck...

Angående sådant. Är det samma för hoj som på bil att man måste gå handledarutbildning innan man kan få köra med någon?

Annars ansöker jag gärna om några i mina trakter som handledare så man får ut och känna lite på hojen.

Säkert är det så, vet ej men skulle inte förvåna mig eftersom vi bor i sverige!

Säkert är det så, vet ej men skulle inte förvåna mig eftersom vi bor i sverige!

Nej, behövs inte för mc! Om de nu inte gjort om reglerna för 2007 då.

Biltemas billiga spruta var ingen höjdare det heller. Den började läcka när man lade på lite tryck...

Kan du rekommendera en bra spruta som inte kostar skjortan :)

Last edited:
Kan du rekommendera en bra spruta som inte kostar skjortan :)
Nja, jag lånade en bättre (och en riktigt bra kostar mellan 500-1000). Men Clas Ohlson t.ex. har för runt 200 som nog i alla fall är bättre kvalitet än den jag köpte.

Jag var och bänkade 660 idag och fick 69,63 NM (på bakhjulet) vid 5300 rpm. Inte konstigt att det är lätt att få upp framhjulet i vädret!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!