Ktm 660

Last edited:
Maxlast på 660 -04 är ca 130kg om jag inte minns fel. Och den är registrerad och byggd för en person inklusive förare (DVS ingen bakpå).

Fast om man är en liten plutt som jag och skjutsar en lika liten plutt som jag så funkar det med maxlasten men kommer farbrorblå kan man få böta (tror jag).

Från -05 och uppåt ser den annorlunda ut bak och de har väl gjort något för den är registrerad för två personer inklusive förare (DVS en bakpå).

Hoppas folk blivit lite klokare nu :)
 
Min 625-04 är reggad med 1 pass! :va
Köpte rasorblade,s bakram som är Alu men kände knappt någon skillnad på min bakram och hans.
 
en kompis till mig som kör cross, försöker övertala mig att köpa en 525 eller 560 istället för 625/660.. skulle jag ångra detta eller skulle jag bli glad om jag valde en sån hoj? jag vill inte seva offta, men åndå ha en kul hoj.. sen klart att byta olja e ju inte så mycket servce... jag är helt klyvd.. vet verkligen inte vad jag ska köpa...

vad jag än väljer så kommer det bara bli gatkörning
 
Last edited:
en kompis till mig som kör cross, försöker övertala mig att köpa en 525 eller 560 istället för 625/660.. skulle jag ångra detta eller skulle jag bli glad om jag valde en sån hoj? jag vill inte seva offta, men åndå ha en kul hoj.. sen klart att byta olja e ju inte så mycket servce... jag är helt klyvd.. vet verkligen inte vad jag ska köpa...

vad jag än väljer så kommer det bara bli gatkörning
560 kan du glömma den, 525 är bra om du vill köra både enduro-motard-gata med. Håller bra men se till att få körjournal på den så renovering inte lurar runt hörnet efter några timmars körning. LC4 625/660 stort sett skottsäkra men tunga dock helt klart acceptabla på gatan!
 
gnutten - Hmm lustigt det där, borde ju inte skillja något på våra?

SWK - Grattis! Ser väldigt fin ut, Ganska lik min förutom fälgarna faktiskt :tummenupp

Bazooka - Säger som gnutten: 560 är en ren tävlingsmotard, ingenting annat. 525 är inte riktigt lika vass men den är ingen gatmotard den heller.
 
okej, men är det både 500 mil och 600 mil på 660 -04? Jag vet att den nästkommande servicen ska göras vid 600 mil på mig?! eller?
 
Hej !

Någon som bytat packbox i framgafflen på sin 660? Är det ngt speciellt man behöver tänka på eller det ser ut som andra stötdämpare..
 
Ni som monterat cemoto "crosskärmen" och exc baklyse på era hojar hur har ni fäst baklyset? Man får ju modda bort rätt mycket plast på reggplåtshållaren, men sen då? :va
 
Nu är premiären avklarad... Körde hem hojen idag(drygt 2 mil). Lite halvkallt men det va det värt! Nu längtar man ju inte direkt mindre till sommaren... :)

Shit vad klurigt det va att kicka igång den förresten, lite halvklurigt innan man fick in knicket. ;) Det va nåt som jag inte hade läst mig till...
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top