Ktm 660

Har snubben kört med gnistgallret kan han inte ha tyckt att hojjen varit så rolig :rolleyes: Köra en 660 strypt är väl inte så kul :hihi
 
Hmmm handen på hjärtat, orig på 900 mil nää jag tror inte det! :tungan


Jo den är orginal, nu. ;)

Men avgassystemet är faktiskt inte oanvänt. Har väl gått ett par hundra mil iaf men allt går att få fint om man vill och det här är väl beviset.
Tro mig, jag har haft ganska tråkigt i vinter och har spenderat en hel del autosol på den här hojen :tungan
 
Tänkte bara ösa in en fråga, är det en speciell kabe´l/eller dylikt som mäter hur långt hojen gått, både timmar och mil! Har en beknt nämligen som kände någon med en, fint skck och hej och hå, men just dessa funktioner var ur funktion sa han, hur går det till?

Borde inte det vara kopplat till samma som hastighetsmätaren på nått vis?

Ska tillägga att jag inte vet några detaljer, utan bara undrar lite lätt såhär!
 
Tänkte bara ösa in en fråga, är det en speciell kabe´l/eller dylikt som mäter hur långt hojen gått, både timmar och mil! Har en beknt nämligen som kände någon med en, fint skck och hej och hå, men just dessa funktioner var ur funktion sa han, hur går det till?

Borde inte det vara kopplat till samma som hastighetsmätaren på nått vis?

Ska tillägga att jag inte vet några detaljer, utan bara undrar lite lätt såhär!


Vilken årsmodell var det? Min hoj har gått ca 600mil men på min mätare visar den bara 380mil. Orsak: Jo jag fick en stenjävel på givare som gick av, förbannade KTM snålar med att använda givare i plast "iallafall fram till 2004 har jag hört" de dumma idioterna. Han köra 60mil innan jag fick en ny kabel, sen hade jag problem med att få den att fungera trots rätt avstånd så där gic kdet åt ett antal mil. Så är kabeln paj så fungerar ingenting dvs den registrerar varken timtalet,miltalet hur korkat är det!!! :huvet Så nu är en kabel med givare i metall imköpt för nu borde den klara stenskott!
 
Ngn som har bytt bromsvätska till frambromsen på sin 660? Hur går jag tillväga? Känns som att det är rätt känsligt att börja fibbla med bromsarna när man inte vet exakt hur man ska göra.

Sen har jag haft itu baklampan idag. Kontaktstycket som är kasst. Är det lönt att köpa ett nytt original eller kommer det pajja lika fort? Löda direkt på glödlampan? Andra ideèr?
 
När det gäller oljebytet, så tömmer du ur den gamla, tex genom att bara öppna nippeln nere på bromsoket, och sen pumpa ut den.

Har du tillgång till en sputa, med lämplig slang som passar på nippeln, så funkar det kanon och trycka upp oljan bakvägen, av med locket, och kolla när den nya olja kommer. (annars häller du på som vanligt)
Sen lufta systemet, klart
//J
 
Alright. Då är jag med. Men lufta bromsen, hur gör jag det på bästa sätt?
 
Alright. Då är jag med. Men lufta bromsen, hur gör jag det på bästa sätt?

Du pumpar upp tryck, håller den inne, låssar nippeln, bara så det pyser ut lite olja, och luft. (typ 0,5sek)
Upprepa, tills det bara kommer ut olja, eller att du hör/ser att det inte pyser ut någon luft..
Håll även koll, så inte ojlenivån blir för låg i behållaren, så den suger in luft igen.

Fyll på rätt mängd, och på med locket.
//J
 
Vilken årsmodell var det? Min hoj har gått ca 600mil men på min mätare visar den bara 380mil. Orsak: Jo jag fick en stenjävel på givare som gick av, förbannade KTM snålar med att använda givare i plast "iallafall fram till 2004 har jag hört" de dumma idioterna. Han köra 60mil innan jag fick en ny kabel, sen hade jag problem med att få den att fungera trots rätt avstånd så där gic kdet åt ett antal mil. Så är kabeln paj så fungerar ingenting dvs den registrerar varken timtalet,miltalet hur korkat är det!!! :huvet Så nu är en kabel med givare i metall imköpt för nu borde den klara stenskott!

En annan orsak är juh också att ktm har en förmåga att bara köras på 1 hjul :hihi
 
Jag har "kommit på" ett bra sätt som jag trivs med när man ska byta olja/lufta! Visst går säkert inte lika snabbt, men har man inte nått annat som passar så!

Man sätter en slang på nippeln nertill på oket, drar slangen ner i ex. flaskan med bromsvätska, sen är det bara att pumpa, då går luften bara ur, inte den sugs inte tillbaka!
 
En annan orsak är juh också att ktm har en förmåga att bara köras på 1 hjul :hihi

Nopp har aldrig varit med om att den skulle ha gått av pga det! :va

Jag är ju laglydig, kör aldrig på bakhjulet. :D

Jag har "kommit på" ett bra sätt som jag trivs med när man ska byta olja/lufta! Visst går säkert inte lika snabbt, men har man inte nått annat som passar så!

Man sätter en slang på nippeln nertill på oket, drar slangen ner i ex. flaskan med bromsvätska, sen är det bara att pumpa, då går luften bara ur, inte den sugs inte tillbaka!


Du har inte glömt att vätskan kan sugas tillbaka lite när du släpper handtaget!!!
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top