Ktm 660

Nu får ni ställa er i skamvrån tycker jag! En motard körs så mycket på slangen att man inte kan mäta bensinförbrukning!:rolleyes:

Precis min åsikt har inte kört en runda inu utan att ha kört på slangen..
Har inte kollat min så noga men jag tror inte att jag kommer 11 mil på 7,5 liter snarare 10-11 mil på 9 liter..

Jävlar va mycket pengar det kommer att gå till soppa i sommar.

körde 1000mil förra sommarn och då drog hojen 0,5. kommer att kosta 10 000kr med KTMen ju :gnissla

Tänk inte så mycket! Det är bara att köra o va glad! Jag brukar bara tanka fullt, o gå in o dra kortet..... :tummenupp

Hehe, så rätt så Jk=SWE=...Det är det bästa! Öppna INGA brev från bensinbolaget och kolla ALDRIG kontoutdrag förrens i september...Se till att ha obehindrat med alkohol redo! *skojja*

Som tur är (är det verkligen det?) så är det ju inte så stor tank på, så det kostar ju inte så mycket vid varje tanktillfälle!

Kolla vilka du har innan du beställer. De passar inte på -05an ivf. Två öron på "dem".
Heter 63-706HS:tummenupp

Kikade i katalogen nyss och mycket riktigt så verkar det finnas en till 03 och en till -04. Trodde det satt likadana ok på dem :va

-03 63-566HS
-04 63-706HF

Kikade i katalogen nyss och mycket riktigt så verkar det finnas en till 03 och en till -04. Trodde det satt likadana ok på dem :va

-03 63-566HS
-04 63-706HF

Stämmer bra de! Men du ska ha 63-706HS. Samma modell men sintrade. S:et står för sintrade precis som på 63-566HS.

Så vilka ska jag skaffa som har en 04? Allt är orginal.

Tänkte jag frågar dig för du verkar veta lite om det :)

Haha, är absolut ingen expert. Men plocka väck beläggen o jämför med bilderna här i tråden så ser du ju. Är ju de enklaste. De ska ju ändå bort:tummenupp

Jävlar va mycket pengar det kommer att gå till soppa i sommar.

körde 1000mil förra sommarn och då drog hojen 0,5. kommer att kosta 10 000kr med KTMen ju :gnissla

Äh, stirra dig inte blind på alla olika siffror.
T ex har min dragit 0,6-0,7 och då har jag gasat runt med både trimkam och helsystem..

Som sagt, kör å va glad bara :tungan
Att räkna "milkostnad" etc när man ska köra motorcykel är ingen bra ide, man kommer aldrig att gå plus ändå ;)

Jo det är sant, men det är bara så trist att soppan kostar som den gör. Men värst var i sommras när det kostade 13kr litern!!

Och visst f*n är det bara att köra. Jag tänker ju inte köra mindre för att det kostar, ALDRIG!!

Sen när jag lärt mig slanga så kommer ju bara ena hjulet vara i backen och då drar ju hojen hälften så mycket soppa :D

Jag frågar här eftersom inte bikeshop vill svara.

Jag har tittat på dessa två skivor och undrar om någon passar? Och vad de kan tänkas kosta mer exakt än 795 och uppåt.

Vad är det för skillnad på flytande och vanlig. För det är typ det som skiljer skivorna åt. vad är att föredra?

Bifogat

• bromsskiva 2.jpg
    bromsskiva 2.jpg
    17.3 KB · Visningar: 245
  • bromsskiva.jpg
    bromsskiva.jpg
    19.3 KB · Visningar: 250
Vad är det för skillnad på flytande och vanlig. För det är typ det som skiljer skivorna åt. vad är att föredra?
Flytande skiva kan röra sig i sidled och använder ett fast ok. Fast skiva är helt stum och kräver ett flytande/rörligt ok istället. Det förstnämnda är vanligast och att föredra, man slipper vinda skivor pga kärvande ok bl.a. De flesta bra ok tillverkas dessutom bara för fast montage.

Flytande skiva kan röra sig i sidled och använder ett fast ok. Fast skiva är helt stum och kräver ett flytande/rörligt ok istället. Det förstnämnda är vanligast och att föredra, man slipper vinda skivor pga kärvande ok bl.a. De flesta bra ok tillverkas dessutom bara för fast montage.
Du har delvis rätt. Huvudorsaken till flytande skivor är att dom har möjlighet att utvidga sig så dom inte spricker och/eller slår sig pga. värmen och har inte att göra med om bromsoket är flytande eller inte. Har man ett bromsok med kolvar bara på ena sidan så måste oket vara flytande. Har man ett bromsok med kolvar på båda sidor så sjusterar dom in sig efter skivan och då behöver inte oket vara flytande.

//Besserwisser

Tackar för hjälpen. Jag tror 660 har kolvar på båda sidor så då borde jag kunna skaffa den flytande skivan?

Blev fundersam eftersom orginal inte är flytande på 660. Allt mitt bromseri är orginal.

Tackar för hjälpen. Jag tror 660 har kolvar på båda sidor så då borde jag kunna skaffa den flytande skivan?

Blev fundersam eftersom orginal inte är flytande på 660. Allt mitt bromseri är orginal.

Jo original är väl flytande? Iallafall budget-flytande skivor tycker jag mig minnas?

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025