Ktm 660

Jag letar efter en sida som har mycket plast och dekaler till KTM hojarna, dom har även en del andra gosaker. Jag har lyckats supa bort länken på både jobbdatorn och hemmaburken.

Det var en tysk sida om jag kommer ihåg rätt. Dock inte KTM Sommer, den har jag koll på. Nån som kanske vet vilken jag menar?

nu har jag ägt min 660 i snart tre månader och jag har hunnit avverka 500 mil med den. nu har den precis gått 1000mil. det jag undrar är om det finns någon större service som jag bör göra snart. typ byta kolvringar eller nått sånt. jag har bara bytt olja, filter och ställt ventiler.
när ska man byta luftfilter? jag har aldrig bytt det. eller ska man bara göra rent det?

börjar bli lite kallt att köra nu tycker jag. var ute i natt i stockholm och slangade mellan 12 och ett på natten. ingen trafik. grymt kul men lite kallt.

jag kör med min fram och tillbaka till jobbet varje dag och den börjar bli lite svårstartad när jag ska hem från jobbet då den stått ute i kylan varje dag. tror ni att det sliter mycket på motorn att göra såna kallstarter varje dag? jag funderar på att köpa dubbdäck så att jag kan fortsätta köra till jobbet hela vintern men fatta vad nedkyld den kommer att bli när det är -20 ute. det kan ju inte va bra?

bmwjohan skrev:
2600646 nu har jag ägt min 660 i snart tre månader och jag har hunnit avverka 500 mil med den. nu har den precis gått 1000mil. det jag undrar är om det finns någon större service som jag bör göra snart. typ byta kolvringar eller nått sånt. jag har bara bytt olja, filter och ställt ventiler.
när ska man byta luftfilter? jag har aldrig bytt det. eller ska man bara göra rent det?
jag kör med min fram och tillbaka till jobbet varje dag och den börjar bli lite svårstartad när jag ska hem från jobbet då den stått ute i kylan varje dag. tror ni att det sliter mycket på motorn att göra såna kallstarter varje dag? jag funderar på att köpa dubbdäck så att jag kan fortsätta köra till jobbet hela vintern men fatta vad nedkyld den kommer att bli när det är -20 ute. det kan ju inte va bra?

Ok om du inte har gjort rent det på 500mil så skulle du nog göra det omg även om vägdamm inte är så mkt jämfört med grusdamm. Kolvringar är inget du behöver bry dig om på iallafall närmaste 1000mil till. Det är inte så mkt såsom ställa ventiler, byta olja, kanske byta kylarvätska alt byta bromsvätska om den det kanske var 2 år sedan! Jisse är det säkert att du inte ska joina Mcbuden om du funderar på att köra hojen på vintern? :näsblod

bmwjohan skrev:
2600646 nu har jag ägt min 660 i snart tre månader och jag har hunnit avverka 500 mil med den. nu har den precis gått 1000mil. det jag undrar är om det finns någon större service som jag bör göra snart. typ byta kolvringar eller nått sånt. jag har bara bytt olja, filter och ställt ventiler.

börjar bli lite kallt att köra nu tycker jag. var ute i natt i stockholm och slangade mellan 12 och ett på natten. ingen trafik. grymt kul men lite kallt.

Din tok är det inte isigt på vägarna där nere? fan köra hoj mitt i vintern:va

Gnutten skrev:
2600713 Ok om du inte har gjort rent det på 500mil så skulle du nog göra det omg även om vägdamm inte är så mkt jämfört med grusdamm. Kolvringar är inget du behöver bry dig om på iallafall närmaste 1000mil till. Det är inte så mkt såsom ställa ventiler, byta olja, kanske byta kylarvätska alt byta bromsvätska om den det kanske var 2 år sedan! Jisse är det säkert att du inte ska joina Mcbuden om du funderar på att köra hojen på vintern? :näsblod

ok. ska göra rent luftfiltret i helgen.

jag var väldigt sugen på att bli mc-bud förut, men jag fick ett annat jobb istället som jag är väldigt nöjd med. jag får köra hoj för skojs skull istället.

Bushmyra skrev:
2600873 Din tok är det inte isigt på vägarna där nere? fan köra hoj mitt i vintern:va

det finns lite is på vissa ställen men det är ingen fara för den syns tydligt. så länge det inte snörar så tänker jag fortsätta att köra varje kväll :D

Last edited:
Fan va rallykammen gjorde skillnad! Idag var premiärturen, att rycka upp den i 100 på 4:an var inga problem :tummenupp

Dock så verkar det ju inte som att "klicket" när man kickar är ÖD, jag fick vrida kammen ca 20 grader för att få motorn i högsta läget. Så ställer man ventilerna med hjälp att klicket så blir spelet inte rätt.

Andersj skrev:
2601247 Fan va rallykammen gjorde skillnad! Idag var premiärturen, att rycka upp den i 100 på 4:an var inga problem :tummenupp

Dock så verkar det ju inte som att "klicket" när man kickar är ÖD, jag fick vrida kammen ca 20 grader för att få motorn i högsta läget. Så ställer man ventilerna med hjälp att klicket så blir spelet inte rätt.

värt pengarna alltså.....:tummenupp

Rasorblade skrev:
2601262 fixade du jobbet själv eller??

Japp, fick en mekhandbok och beskrivning av gnutten. Och det var pissenkelt, bara följa boken och kolla så man får motorn och kammen i rätt läge.

Andersj skrev:
2601293 ca 1500:- för kammen
ca 100 för nya lager
ca 100 för nya munstycken
50:- för packningsmassa

+ ett par bira under jobbets gång :tummenupp

Lager???

Bytte du kopparbrickorna?

Andersj skrev:
2601247 Fan va rallykammen gjorde skillnad! Idag var premiärturen, att rycka upp den i 100 på 4:an var inga problem :tummenupp

Ja visst blev det stor skillnad, men hur f*n får du upp den på 4:an :va

Vi ska ut o köra i helgen om det är torrt o plusgrader, du får nästan ta o hänga på o visa!
/M

bange skrev:
2601997 Ja visst blev det stor skillnad, men hur f*n får du upp den på 4:an :va
/M

Teknik, teknik o teknik.
De går o dra upp den i 120-130 på 5:an om man ställer sig upp o drar för kung o fosterland.
På fyran räcker de o bara ställa sig upp o gasa så kommer den snällt o fint. :D
Ivf på min -05:a i otrimmat skick.:hoppa

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC