Ktm 660 Supermoto

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Äntligen har jag min egen hoj!!! :yoparty

Jag är lite nyfiken på prestandan på hojen.

0-100KM/h
0-150KM/h
toppfart...

Jag vet att detta är svårt att jämföra pga alla olika drev och strypningar osv...

Men, skriv gärna in vad ni har gjort med era hojar, och vad ni har för prestanda.

Tänk på att inte avrunda fel :) och ha tider på torr asfalt.

Jag har ju inte körkort än så jag kan inte skriva in några tider...

KTM 640-05 har väl enligt BIKE

0-100km/h - 4,5s
0-402m - 13,5s

Borde väl ge ett hum om snabb den är.

625 smc 2005..ostrypt med tung förare...o full tank..toppfart 187km/h

660 -04 , Akra helsystem , ombestyckad , originaldrevning , 183 km/h. Vet inte vad man ska med det till , för jag har bara varit där en gång.. :confused: . I den hastigheten , med crosshjälm , KTM:s normala vibrationer , "sågtandat" framdäck pga för mkt bakhjulsåkande ( som gör att det vibrerar o skakar ännu mer , så ser man så suddigt att allting flyter ihop i en gröt. Vågar man hålla i , så klarar man ca 2 km , sen har fingrar , röv o fötter domnat.. :näsblod .

Nä.... Bättre o ligga i 140 km/h på slangen...o glida. För DET är ngt som 660:n är bra på !.. :tummenupp . Letar du fina tider på strippen , så är det bättre du byter hoj.... Denna ska lekas med !!... :banana

Folkezx9r skrev:
660 -04 , Akra helsystem , ombestyckad , originaldrevning , 183 km/h. Vet inte vad man ska med det till , för jag har bara varit där en gång.. :confused: . I den hastigheten , med crosshjälm , KTM:s normala vibrationer , "sågtandat" framdäck pga för mkt bakhjulsåkande ( som gör att det vibrerar o skakar ännu mer , så ser man så suddigt att allting flyter ihop i en gröt. Vågar man hålla i , så klarar man ca 2 km , sen har fingrar , röv o fötter domnat.. :näsblod .

Nä.... Bättre o ligga i 140 km/h på slangen...o glida. För DET är ngt som 660:n är bra på !.. :tummenupp . Letar du fina tider på strippen , så är det bättre du byter hoj.... Denna ska lekas med !!... :banana

Jag är sugen på att leka som fan, men vill osså dra ifrån folk vid stoppljuset...

Därför vill jag veta 0-100km/h - så man vet vem man skall akta sig för...

Har varit uppe i exakt 200 (mätarfart) med min 660, avstrypt + akra slipon. Inte bekvämt direkt, men dessa sporthojsfolk som man ibland kör med, de vill ju gasa

Om 4,5s stämmer 0-100 så är det ju i runda slängar som en gammal Lamborghini Countach då :hihi

henq skrev:
Har varit uppe i exakt 200 (mätarfart) med min 660, avstrypt + akra slipon. Inte bekvämt direkt, men dessa sporthojsfolk som man ibland kör med, de vill ju gasa

Om 4,5s stämmer 0-100 så är det ju i runda slängar som en gammal Lamborghini Countach då :hihi

Det känns som att 4,5 sekunder är lite slött - eller???

sirSmokealot skrev:

Allt är ju relativt. Nu ska du även begrunda att 4,5 sekunder är om du sätter starten perfa, vilket du absolut inte gör i början. Min avstrypta 660 gör 200 mätarfart utan alla dessa slipon och helsystem. Dessutom går den att åka sanslöst fort runt våra lite kurvigare RR-banor med. Det är det den är till för! :fakta

//jaG

det var ju faktiskt 640 som hade 4,5 till hundra 660 är bra mycket mera pulver i så den har nog inte mer än 3-3,5 till hundra men nu gissar jag bara ja har inte testat att klocka men den är brutalt pigg på ettan o tvåan

sirSmokealot skrev:

Spelar ingen roll. Möter du den där Lambon vid rödljuset , så blir han garanterat mer impad om du åker bakhjul till nästa rödljus o förlorar med en halv sekund , än om du drar fullt o ligger över styret o vinner med en halv sekund !

Folkezx9r skrev:
Spelar ingen roll. Möter du den där Lambon vid rödljuset , så blir han garanterat mer impad om du åker bakhjul till nästa rödljus o förlorar med en halv sekund , än om du drar fullt o ligger över styret o vinner med en halv sekund !

JAAjaa

Det är så sant så det gör ont asså...:yoparty

ca 3,5 till 100 gör en racemotard, så lite drygt det är nog möjligt.

henq skrev:

Fattar inte hur ni kan få upp era 660 i 200 på mätarn
har pressat min på motorväg,168 sen är det stopp
har samma uppsättning som henq, har iof bara kört 120 mil
med hojen kanske inte har släppt riktigt i motorn än.

När har motorcyckeln nått sitt besta prestanda?

Efter hur många mil?

...ni menar asso att den kommer att bli snabbare... :confused:

har bra 86 mil på mätaren

sirSmokealot skrev:
När har motorcyckeln nått sitt besta prestanda?

Efter hur många mil?

...ni menar asso att den kommer att bli snabbare... :confused:

har bra 86 mil på mätaren

Min 660 har nu gått 750 mil ca. Nästan enbart hård bankörning. Den börjar kännas lite sliten, men går bra mycket bättre nu än när den var ny. vid ca 200-300 mil så hade min släppt ordentligt. Tilläggas bör att min hoj inte fick någon snäll inkörning, jag tror inte på det. Hårt från start!

//ajG

mille02 skrev:
Fattar inte hur ni kan få upp era 660 i 200 på mätarn
har pressat min på motorväg,168 sen är det stopp
har samma uppsättning som henq, har iof bara kört 120 mil
med hojen kanske inte har släppt riktigt i motorn än.

När du tycker dig höra att den skramlar som fan som t,ex i 168km/h så gasar du ännu mera, börjar det sedan låta ännnnnu mera så gasar du lite till så kommer du nog upp i 200km/h. Eller så är det bättre att dreva om den! :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT