Ktm 660 Supermoto

Min gör ca 185km/h, +/- några km/h beroende på humör, tålamod, vind osv...

Stor del av skillnader i toppfart kan nog förklaras av förhållanden, jag väger t.ex närmare 100 pannor med utrustning så jag vore mer förvånad om en likadan hoj med en tjej på (som jag antar väger lite mindre än mig) inte gick fortare än min. Men som andra redan påpekat, supermotard handlar inte direkt om prestanda...

//Eric

DR-Zätare skrev:
Sorry, kanske skulle ha sagt "rakt fram prestanda", dvs acceleration och toppfart. Kurvhastighet är ju också prestanda iofs...

//Eric

Som jag har uppfattat det så kan en 660 hänga med r-hojar i axet... upp till 100 iaf ... eller? :7peta

R-hojar brukar väl ligga kring 3,5 sekunder 0-100 km/h, en hel sekund snabbare än en 660 vilket ju är en evighet i dessa sammanhang. Däremot är ju tekniken viktig när man kommer ned på sådana tider, en snabb förare på en 660 är säkert snabbare än vad en långsam förare på en ZX-10R är.

Skillnaden i acceleration med bra starter på bägge hojarna upplevs dock säkert som större eftersom 660 planar ut vid 150 och en sporthoj lätt nått 200 vid det laget...

//Eric

DR-Zätare skrev:
R-hojar brukar väl ligga kring 3,5 sekunder 0-100 km/h, en hel sekund snabbare än en 660 vilket ju är en evighet i dessa sammanhang. Däremot är ju tekniken viktig när man kommer ned på sådana tider, en snabb förare på en 660 är säkert snabbare än vad en långsam förare på en ZX-10R är.

Skillnaden i acceleration med bra starter på bägge hojarna upplevs dock säkert som större eftersom 660 planar ut vid 150 och en sporthoj lätt nått 200 vid det laget...

//Eric

Kan vara en hel del vett i det du säger...

Back