Ktm 660 smc drevning

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Har införskaffat mig en 660 smc 05, jag gissar att dom är rätt lik 03-04 när det gäller effekt o drevning, nån som vet hur drevningen ska se ut om man vill ha power så den går upp på trean utan att man ska behöva rycka och köra för fort? jag böt till 2 kugg mindre fram vid leveransen, så nuvarande drevning är 40/15...ni som åkt mycket kan väl slänga in ett par ord eller 2, jag funderar på en 50 taggare bak, eftersom jag inte hunnit åka på cykeln än så frågar jag efter tips innan säsongen börjar..dom gör c:a 180 original, jag skulle vara nöjd om den gjorde 120-130 typ.jag har dubbla acrapipor,aluminium luftburk,omstyckad förgasare, så den har bra med kraft.
tackar för alla drevningstips =)
 
R-1000 skrev:
Har införskaffat mig en 660 smc 05, jag gissar att dom är rätt lik 03-04 när det gäller effekt o drevning, nån som vet hur drevningen ska se ut om man vill ha power så den går upp på trean utan att man ska behöva rycka och köra för fort? jag böt till 2 kugg mindre fram vid leveransen, så nuvarande drevning är 40/15...ni som åkt mycket kan väl slänga in ett par ord eller 2, jag funderar på en 50 taggare bak, eftersom jag inte hunnit åka på cykeln än så frågar jag efter tips innan säsongen börjar..dom gör c:a 180 original, jag skulle vara nöjd om den gjorde 120-130 typ.jag har dubbla acrapipor,aluminium luftburk,omstyckad förgasare, så den har bra med kraft.
tackar för alla drevningstips =)

Gå ner ett kugg till fram (14) Prova med 45 bak fört 50 låter lite väl stort.

Själv kör jag på 14/45 innan det körde jag 14/40
 
Mr R skrev:
Gå ner ett kugg till fram (14) Prova med 45 bak fört 50 låter lite väl stort.

Själv kör jag på 14/45 innan det körde jag 14/40
Ok det låter vettigt,,men drar den upp på trean utan problem då?
 
R-1000 skrev:
Ok det låter vettigt,,men drar den upp på trean utan problem då?

Varför vill du dreva om den så mycket att den blir lika stark på 3:an som den är på 2:an nu? Är det inte lättare och billigare att bara växla ner?
:va
 
R-1000 skrev:
Ok det låter vettigt,,men drar den upp på trean utan problem då?

Min 660 får jag upp på trean utan problem originaldrevad... dessutom toppar den 196 km/h original...

Är det inte roligare att kunna både köra ifrån sporthojar på småvägar och slanga fint..?

//jaG
 
Zeb_Macahan skrev:
Min 660 får jag upp på trean utan problem originaldrevad... dessutom toppar den 196 km/h original...

Är det inte roligare att kunna både köra ifrån sporthojar på småvägar och slanga fint..?

//jaG

Inte fanken går den upp på trean utan att rycka, och gärna vid rätt varvtal. Skulle vara mysigt om den gick upp lika fint på trean som tvåan... helsystem kanske hjälper lite? Akrapovic...mmm...
 
Nu har jag vart och köpt drevet,,,det blev en fet 50 taggare aluminium guldfärgad, dom på butiken tyckte att det var idiotiskt eftersom "original drevningen 40/17 räckte bra till..men man måste vara idiot ibland också :banana så nu kör jag med 50/15! blir som att åka cross :yoparty
 
Om målet är bakhjulsåka så är det absolut enklast att numrera om växlarna. Börja t.ex. på 3. :D
(Ingen pratar iaf om vid vilken hastighet den går upp på baken.)
/u
 
Tycker att den går upp fint som den gör... Skönt att det inte heller varvar för mycket vid "landsvägskörning"... Trean är ju inga som helst problem, bara att knycka till på rullen så går den fint till väders! På 4:an får man därimot rycka en del...

/G
 
Göran_Gullbro skrev:
Tycker att den går upp fint som den gör... Skönt att det inte heller varvar för mycket vid "landsvägskörning"... Trean är ju inga som helst problem, bara att knycka till på rullen så går den fint till väders! På 4:an får man därimot rycka en del...

/G

Bah... du fuskar väl har jag för mig, vill minnas att du har boostat din lite? :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top