Ktm 640

Nja inte direkt koll men tror ja såg senast i förrigår stod det 732mm på ett i botkyrka stockholm
 
Mätte på några då...
Ett Magura styre är 800-810mm utan någe på ändarna..
Kolla även en Pro-taper å den håller liknande mått...
Ett biltema modell smalt är 735mm

Kanon! Jag kommer antagligen få tag i ett 1x2m förråd, nämnligen.
 
Kanon! Jag kommer antagligen få tag i ett 1x2m förråd, nämnligen.

De där blir trångt.... :)

Frågan är hur stort är öppningen å hur de ligger till att komma in... Hojen är typ 2,2m lång å c:a 2,1m när man sne ställer framhjulet... På diagonalen me sne ställt hjul går de kanske...
 
De där blir trångt.... :)

Frågan är hur stort är öppningen å hur de ligger till att komma in... Hojen är typ 2,2m lång å c:a 2,1m när man sne ställer framhjulet... På diagonalen me sne ställt hjul går de kanske...

Jäklar ja! Jag tänkte ju bara på hjulbasen, min dumme fan :(
 
Någon som har erfarenhet av att montera på hasplåt på dessa maskiner?
I mitt fall så är det plast-varianten.. Om någon har nån instruktion eller lite tips är jag hemskt tacksam :)
 
DSC_0552.jpg
Någon som har erfarenhet av att montera på hasplåt på dessa maskiner?
I mitt fall så är det plast-varianten.. Om någon har nån instruktion eller lite tips är jag hemskt tacksam :)

Vi är flera som har gjort egna hasplåtar i durkalu men har man inte verktyg så är ju en färdigköpt att föredra, försökte få med lite bilder men det ville sig som vanligt inte! :)
 
View attachment 402870

Vi är flera som har gjort egna hasplåtar i durkalu men har man inte verktyg så är ju en färdigköpt att föredra, försökte få med lite bilder men det ville sig som vanligt inte! :)

Jag har faktiskt införskaffat en KTM-original av plast... Tänkte bara ifall ni hade några tips, då man uppenbarligen ska byta ut spacers i ramen mot medföljande..
 
Du får dra ur motoraxeln och sen monter på distanserna när du monterar tillbaka axeln.


Det var mer om någon inte ville köpa nya
 
Gjorde en ventilspelsjustering idag, men vissa grejjer var inte så självklara..
När markeringen innanför glaset på svänghjulskåpan syns, då ska ju kolven vara i ÖD och ventilerna helt öppna. Så var inte fallet utan vi fick dra runt motorn tills vi kunde vicka på vipporna. Vi fick då ställt insugsventilerna. När vi provade på avgas insåg vi att vi inte kunde justera, då vi inte kom åt med verktygen.
Dock kunde jag inte pets in ett 0.10 blad emellan och undrar hur spelet kan vara mindre samt om det är något att oroa sig för?
 
Gjorde en ventilspelsjustering idag, men vissa grejjer var inte så självklara..
När markeringen innanför glaset på svänghjulskåpan syns, då ska ju kolven vara i ÖD och ventilerna helt öppna. Så var inte fallet utan vi fick dra runt motorn tills vi kunde vicka på vipporna. Vi fick då ställt insugsventilerna. När vi provade på avgas insåg vi att vi inte kunde justera, då vi inte kom åt med verktygen.
Dock kunde jag inte pets in ett 0.10 blad emellan och undrar hur spelet kan vara mindre samt om det är något att oroa sig för?

Kolla här.... http://wordpress.soe.se/?page_id=97

Jag har på min en skruv å tjock bricka framme på motorn brevid stora oljefiltret som man kan ta bort brickan å snurra runt motorn tills man kommer till ÖD å sen låsa motorn.... Du ska oxå ha en sån enl. http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=1081&c=C05584300_088231#partslist
Detalj 18, 19
Istället för blandmått, så skruvar jag ner skruven tills de tar lätt imot, sen tillbaks 1/6 varv (dvs. ett hack på muttern) Gängstigningen på skruven är 0,75mm å 1/6 är 0.13mm....
 
Kolla här.... http://wordpress.soe.se/?page_id=97

Jag har på min en skruv å tjock bricka framme på motorn brevid stora oljefiltret som man kan ta bort brickan å snurra runt motorn tills man kommer till ÖD å sen låsa motorn.... Du ska oxå ha en sån enl. http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=1081&c=C05584300_088231#partslist
Detalj 18, 19
Istället för blandmått, så skruvar jag ner skruven tills de tar lätt imot, sen tillbaks 1/6 varv (dvs. ett hack på muttern) Gängstigningen på skruven är 0,75mm å 1/6 är 0.13mm....

Det var den guiden jag följde.Problemet var ju att vi var pp ÖD, men att det då låg lite tryck på ventilerna. I guiden så ska de kännas lite lös (vilket är uppenbart, då är ju ventilerna helt stängda).
Vad är faran om ventilerna är för spända?
 
Det var den guiden jag följde.Problemet var ju att vi var pp ÖD, men att det då låg lite tryck på ventilerna. I guiden så ska de kännas lite lös (vilket är uppenbart, då är ju ventilerna helt stängda).
Vad är faran om ventilerna är för spända?

Kolla att du är på rätt ställe när du låser motorn i ÖD... När insugsventilen har vippat då är du på ÖD...

För hårt ventilspel.... Kan göra nästan allt som inte är bra för motorn... Dvs. gå sönder...
 
Ja vill du renovera motorn så är för tight ventilspel en bra början. Bränner sönder ventilen och sätet som ventilen tätar emot blir förstörd.
 
Kolla att du är på rätt ställe när du låser motorn i ÖD... När insugsventilen har vippat då är du på ÖD...

För hårt ventilspel.... Kan göra nästan allt som inte är bra för motorn... Dvs. gå sönder...

Med "vippat" då menar du att arrmarna är lite lösa och går att "jucka" i sidled?

Men hur kan det bli för tight? Feljusterat? Borde inte spelet bli större efter ett tag?
 
Med "vippat" då menar du att arrmarna är lite lösa och går att "jucka" i sidled?

Men hur kan det bli för tight? Feljusterat? Borde inte spelet bli större efter ett tag?

Vippat=ventilen öppnat å stängt.... Då ska de vara löst....
För tight kan vara feljusterat eller fel mätläge....
 
Back
Top