Ktm 640

Okej. Och var sitter kontakterna och hur ser de ut? Någon som har en bild eller sprängskiss eller liknande?
 
Okej. Och var sitter kontakterna och hur ser de ut? Någon som har en bild eller sprängskiss eller liknande?

Mät upp dina bromsljuskontakter om de fungerar först av allt. Bak sitter den på toppen av huvudbromscylindern och sen följer man kabeln bakåt 15cm så finns där en kontakt att mäta i. Samma sak fram!
 
Har någon koll på hur lång axeln till framhjulet är?
Samt vad hur lång den smala delen av axeln är.
Skulle också behöva längden på själva muttern som man skruvar fast på axeln..

Har monterat en gaffel från en KTM LC4a på min 690 och det visade sig att 690-axeln eller muttern är för kort..
 
Går det att strypa ner en 640 till 25kw? Är det omständigt och dyrt, eller enkelt och billigt?
Samt hur är det med förgasare? Jag va glad när jag sålde min sista moppe för att aldrig mer behöva fixa med förgasare. Hur fungerar 640n på långresor? 5 eller 6 växlar?
 
Går det att strypa ner en 640 till 25kw? Är det omständigt och dyrt, eller enkelt och billigt?
Samt hur är det med förgasare? Jag va glad när jag sålde min sista moppe för att aldrig mer behöva fixa med förgasare. Hur fungerar 640n på långresor? 5 eller 6 växlar?

Går att strypa men 640 med trottel-stop, du får du regga om också dock. Har för mig att 625/660 är reggade som mellanklass från början.

Långresor, går väl om man vill men inget jag rekommenderar. Har åkt till norge/ett par turer till fjällen med min. Det går man man får ta jävligt många pauser. 5 växlar.
 
Lättaste sättet att få tag på en FCR är det på E-Bay eller finns det folk i sverige som plockar ner hojar och säljer delar?
Var skall man söka efter begagnade mc delar? I finland är det fan omöjligt att hitta...
 
Lättaste sättet att få tag på en FCR är det på E-Bay eller finns det folk i sverige som plockar ner hojar och säljer delar?
Var skall man söka efter begagnade mc delar? I finland är det fan omöjligt att hitta...

Finns gott om dom på båda ställena, såg senast igår flertalet som sålde på blocket!
 
Hur är det för folk över 190cm? är själv 197cm, ser det töntigt ut om man är så lång på en 640?
 
Så. Nu har jag haft min 2006 640 i en vecka.
Känns rätt än så länge.
Har inte orkat läsa igenom hela tråden än så ställer frågan rakt ut:

Finns det någon instruktionsbok för cykeln att tanka ner på nätet?
Hur nollställer man trippmätaren (så man vet hur långt man kommer på en tank)? :-)

/Johan
 
Så. Nu har jag haft min 2006 640 i en vecka.
Känns rätt än så länge.
Har inte orkat läsa igenom hela tråden än så ställer frågan rakt ut:

Finns det någon instruktionsbok för cykeln att tanka ner på nätet?
Hur nollställer man trippmätaren (så man vet hur långt man kommer på en tank)? :-)

/Johan

Borde finnas på ktmshop.se. välj supermoto,modell,år och sen manuals.
På min 625a så håller jag in knappen så att trip1 el 2 nollas. Lycka till!
 
Så. Nu har jag haft min 2006 640 i en vecka.
Känns rätt än så länge.
Har inte orkat läsa igenom hela tråden än så ställer frågan rakt ut:

Finns det någon instruktionsbok för cykeln att tanka ner på nätet?
Hur nollställer man trippmätaren (så man vet hur långt man kommer på en tank)? :-)

/Johan

Kan maila instrbok i pdf, va har du för adress?
 
Tjenare! :D

Dags för mellanhoj snart och har spanat in KTM SMC 640 LC4, är det något att ha?
Tråkig som jag är har jag tänkt att köra den på 25 kW ifall olyckan skulle vara framme, är den fortfarande rolig och värd att köpa? Eller ska jag sikta in mig på en annan hoj då?

Hur är det med service och allt sådant på dessa? Har kollat och mailat på en som har gått 1500 mil, är det mycket för en sådan? Har tänkt att ha den till bus men även pendling till och från skolan/praktiken(20-25 min, kollektivt 90 min minst), kommer väl snitta kanske 1000 mil per säsong eller så, då är den på 3500 mil när jag ska uppgradera mig eller rasar den innan?

Tack och hej ifrån mig, uppskattar alla hjälpande svar hjärtligt :)
 
Tjenare! :D

Dags för mellanhoj snart och har spanat in KTM SMC 640 LC4, är det något att ha?
Tråkig som jag är har jag tänkt att köra den på 25 kW ifall olyckan skulle vara framme, är den fortfarande rolig och värd att köpa? Eller ska jag sikta in mig på en annan hoj då?

Hur är det med service och allt sådant på dessa? Har kollat och mailat på en som har gått 1500 mil, är det mycket för en sådan? Har tänkt att ha den till bus men även pendling till och från skolan/praktiken(20-25 min, kollektivt 90 min minst), kommer väl snitta kanske 1000 mil per säsong eller så, då är den på 3500 mil när jag ska uppgradera mig eller rasar den innan?

Tack och hej ifrån mig, uppskattar alla hjälpande svar hjärtligt :)

Kan väl egentligen bara prata om det där med strypning. Nu har jag själv ingen 640 men jag har en ny Duke 690, som är strypt ner till 25kw. Och varje gång jag kör den undrar jag hur jävla pigg kommer den vara sen när strypningen ryker, för just nu upplever jag den som grymt mycket roligare än min gamla 1000cc ostrypta daytona, mest för användarvänligheten. Men nu är ju min hoj modernare med insprut och antar att dom mappar om den.
Men, efter denna upplevelse så har jag inget ont att säga om 25kw. Mitt råd är väl egentligen bara att inte köra den ostrypt innan för då lär du uppleva den som tråkigare kan jag tänka mig.
 
Kan väl egentligen bara prata om det där med strypning. Nu har jag själv ingen 640 men jag har en ny Duke 690, som är strypt ner till 25kw. Och varje gång jag kör den undrar jag hur jävla pigg kommer den vara sen när strypningen ryker, för just nu upplever jag den som grymt mycket roligare än min gamla 1000cc ostrypta daytona, mest för användarvänligheten. Men nu är ju min hoj modernare med insprut och antar att dom mappar om den.
Men, efter denna upplevelse så har jag inget ont att säga om 25kw. Mitt råd är väl egentligen bara att inte köra den ostrypt innan för då lär du uppleva den som tråkigare kan jag tänka mig.

Får tacka och buga för svaret Hast, uppskattas! :)

Har också tänkt på det att inte köra den ostrypt, sen strypa ner den.
Men vill gärna provköra en 640 innan jag ens slår till eller blir mer inriktad på att köpa den, strypt som ostrypt då jag vill känna hur hojen är, bromsa med, köra med, svänga etc.

Har gått ifrån en EXC på cirka 40 hästar eller så som reser sig lite när man vrider om rullen och bara drar på, till min DT som reser sig på ettan ifall jag ger värsta rycket haha, så jag klarar nog mig med bytet ifrån strypt/ostrypt, tack för svaret! :)


Edit : Någon i Stockholmsområdet som har en 640 strypt till 25 kW som ska säljas innan mitten av oktober?
Om så PMa mig gärna med lite information om vad som är gjort på den, miltal, årsm osvosv..

Anledningen till att jag inte vill köpa en med full kraft på pappret är att jag vill försöka få kortet nu innan de nya reglerna kommer, samt behöver jag den till skolan/praktiken, så besiktningen och strypningen kan krångla till det hela..
 
Last edited:
Tjenare! :D

Dags för mellanhoj snart och har spanat in KTM SMC 640 LC4, är det något att ha?
Tråkig som jag är har jag tänkt att köra den på 25 kW ifall olyckan skulle vara framme, är den fortfarande rolig och värd att köpa? Eller ska jag sikta in mig på en annan hoj då?

Hur är det med service och allt sådant på dessa? Har kollat och mailat på en som har gått 1500 mil, är det mycket för en sådan? Har tänkt att ha den till bus men även pendling till och från skolan/praktiken(20-25 min, kollektivt 90 min minst), kommer väl snitta kanske 1000 mil per säsong eller så, då är den på 3500 mil när jag ska uppgradera mig eller rasar den innan?

Tack och hej ifrån mig, uppskattar alla hjälpande svar hjärtligt :)

Hur länge har du tänkt att vänta? Januari 2013 ändrar dem reglerna till 35 kw för A begräns, A2.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top