Ktm 640

Trevligt att du fick igång den. Motorbromsen minskar när man höjer tomgången så justera ner tomgångskruven lite.

Den skruv du talar om sitter försänkt på undersidan av förgasaren och är bränsleskruven för att reglera lågfarten. Jag har gjort en grundinställning av den så rör inte om inte cykeln går illa på små trottelöppningar.

Jo den går o den går bra när man gasar men ibland blir det rödljus m.m :D

Vill man då ha tomgång så har jag det med skruven som är ditsatt mot "trottelhjulet" (vetifan vad det heter) men där man sätter fast wiren.

Vad bör jag ändra om jag vill ha tomgång och liknande motorbroms som med org.fuggen? Går det? Som det är nu så känns det nästan som om att min ditmeckade "tomgångsskruv" står för långt in och därmed är tomgången och avslaget vid motorbroms för högt ställd, nästan som om att hojen gasar själv.. men skruvar jag ut skruven så har jag ingen tomgång.. då dör den.. :confused:

Org motorbroms var ju kanon, bromsbeläggsbyte vart 10:e ... år...

Har jag gjort nåt fel?
 
Jo den går o den går bra när man gasar men ibland blir det rödljus m.m :D

Vill man då ha tomgång så har jag det med skruven som är ditsatt mot "trottelhjulet" (vetifan vad det heter) men där man sätter fast wiren.

Vad bör jag ändra om jag vill ha tomgång och liknande motorbroms som med org.fuggen? Går det? Som det är nu så känns det nästan som om att min ditmeckade "tomgångsskruv" står för långt in och därmed är tomgången och avslaget vid motorbroms för högt ställd, nästan som om att hojen gasar själv.. men skruvar jag ut skruven så har jag ingen tomgång.. då dör den.. :confused:

Org motorbroms var ju kanon, bromsbeläggsbyte vart 10:e ... år...

Har jag gjort nåt fel?

Skruven vid trotteljulet går väl att justera hur mycket den skall lyfta. Det brukar vara ett rätt smalt spann mellan för mycket lyft= hög tomgång och lite motorbroms och ingen tomgång alls.

Kom ihåg att enbart justera tomgång med genomvarm motor.
 
Skruven vid trotteljulet går väl att justera hur mycket den skall lyfta. Det brukar vara ett rätt smalt spann mellan för mycket lyft= hög tomgång och lite motorbroms och ingen tomgång alls.

Kom ihåg att enbart justera tomgång med genomvarm motor.

Tomgången är för tillfället precis så den orkar runt utan hjälp med gashandtaget... men ändå är motorbromsen i stort sett borta.. Knepigt värre.

Skruvar jag ut tomgångsskruven så lär spisen dö per omgående..

Kan det vara för stort lågfartsmunstycke?
 
Tomgången är för tillfället precis så den orkar runt utan hjälp med gashandtaget... men ändå är motorbromsen i stort sett borta.. Knepigt värre.

Skruvar jag ut tomgångsskruven så lär spisen dö per omgående..

Kan det vara för stort lågfartsmunstycke?

Nej felaktig blandning på lågfarten skulle möjligen ge lägre tomgång inte högre.
 
Nej felaktig blandning på lågfarten skulle möjligen ge lägre tomgång inte högre.

Ok.. Statusen är som sådan att justerar jag tomgångsskruven som styr trottelhjulet där wiren sitter i så har jag antingen ingen motorbroms dvs hojen gasar av sig själv eller ingen tomgång alls om jag nuddar skruven.. men vrider jag å fullt så går det bra...

Vad kan vara snett?

Måste sova.. hörs imorgon!!
 
Slänga på en 690 strålkastare har jag gjort.

Men det ser knepigt ut, det är ett stort mellanrum mellan hastighetsmätarn och lampan, man ser in i lampan alltså, uppifrån.

Hur löser man det?
Jag kan ju inte vara den första som gjort så...

En ny mindre hastighetsmätare, á la exc modellerna kostar ju skjortan...
 
Last edited:
Slänga på en 690 strålkastare har jag gjort.

Men det ser knepigt ut, det är ett stort mellanrum mellan hastighetsmätarn och lampan, man ser in i lampan alltså, uppifrån.

Hur löser man det?
Jag kan ju inte vara den första som gjort så...

En ny mindre hastighetsmätare, á la exc modellerna kostar ju skjortan...

Latexfog, maskeringstejp och färg :tuttar
 
Joo, men då blir det inte så snyggt tror jag inte, hade vart snyggare med en ny hastighetsmätare.
Hittade en tråd på en jänkarsida, men där är dom inte så...noga med att skriva allt dom gör.
 
Efter ett motorras så söker Jag lite delar, Så är det någon som sitter på följande delar är Jag intresserad.

*Cylinder/kolv (625,640 eller 660).
*komplett vev.
*Packningssats.
*ramlager.

/Robin
 
När jag kom fram till jobbet idag så satt det en skruv i bakdäcket som pyser när jag rör den. Vad göra, kan man köra med punkaspray? Hur länge håller det i så fall?

Mvh
 
När jag kom fram till jobbet idag så satt det en skruv i bakdäcket som pyser när jag rör den. Vad göra, kan man köra med punkaspray? Hur länge håller det i så fall?

Mvh

Skippa punkaspray det kladdar bara ner.....

Lyft in hojen på jobb. Ta fram verktygskittet som ligger i cykeln och demontera bakhjulet. Åk till gummiverskstad och be de byta slang och plocka ur skruven. Återmontera och var glad....
 
Skippa punkaspray det kladdar bara ner.....

Lyft in hojen på jobb. Ta fram verktygskittet som ligger i cykeln och demontera bakhjulet. Åk till gummiverskstad och be de byta slang och plocka ur skruven. Återmontera och var glad....

Så får det bli..får köpa en nyckel till hjulaxelbulten bara för sån har jag inte här.

behöver jag inte göra något åt hålet i däcket? Det är ett michelin supermotoslick med "U" i mitten..
 
Så får det bli..får köpa en nyckel till hjulaxelbulten bara för sån har jag inte här.

behöver jag inte göra något åt hålet i däcket? Det är ett michelin supermotoslick med "U" i mitten..

I verktygsatsen finns allt du behöver för att demontera båda hjulen. Nej det räcker med att plocka ur skruven...
 
Tror ni att lampan (och plasten) som 640 supermoton fick 2005 skulle funka att kränga på en 640 enduro, från 2004, utan problem?
 
håller på att titta på en 640, och undrar om det är någon som har en bra sida där man kan fina till hojen lite ? typ nya kåpset och annat lull lull ?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top