Ktm 640

Ang. SAS
Kontakten till magnetventilen verkar vara urdragen, så motormässigt verkar den vara avstypt . Däremot sitter det kvar en massa prylar på som inte har någon funktion .

Bort med magnetventilen ,slangarna och plugga hålen som går till toppen mellan avgasrören (det finns plugg att köpa orginal) samt luftburken.
Ta bort slangen som går mellan magnetventilen och insugsröret, skruva i en lagom lång skruv i stället
Bort med lite sladdar och skit som bara hänger och fladdrar:tummenupp

Du kommer förstå hur det funkar, när du börjar riva i det:va

Kolla på sidan 24
http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf
 
Last edited:
Äntligen snurrar allt igen efter renovering.:tummenupp NU vill jag ha tips på bästa inkörningen av min nya kolv, har alldrig gjort en innkörning förut. Vad ska jag göra. Mil? Varv? etc ... :va
 
:confused: Ingen som vet. Någon måste ju ha gjort det innan tycker jag. :Bugar


Är det bara en renovering så är det mesta redan inslitet. Antagligen behövs ingen inkörning. Kör bara försiktigt tills du vet att allt funkar som det ska :va
 
Är det någon som vet hur brett bak däck man kan få på
en KTM Supermoto lc4 640 -00 sitter ett 150 nu vill ha bredare.
 
Är det någon som vet hur brett bak däck man kan få på
en KTM Supermoto lc4 640 -00 sitter ett 150 nu vill ha bredare.

Ska ju vara 150 original, men det satt ett 160/60 på min när jag köpte den. Jag tyckte det funkade bra så när jag bytte satte jag på 160/60 igen, men bredare än så skulle jag nog inte sätta på :gnissla
 
det enda jag har märkt med 160 på 01:a är att jag tror profilen är lite fel.. för efter en banddag så har jag ruggat suddgummi på hela bakdäcket förutom en liten pyttekant längst ut. kärringrand säger ni då . men då skall det tas i beaktande att det är suddgummat på framhjulet också och där har jag ingen fegrand alls. till skillnad från folk jag känner med sporthoj som har väldigt mycket "fegrand" på framhjulet och ingen i fram.. men som sagt inte större än 160. men för absolut rätt profil på däcket så skall nog ändå 150 användas
 
Har snurrat runt här och läst i några månader men inte blivit medlem förrän ganska nyligen.
Kör en 640 -02. :)

Någon som har bra tips på repanvisning på kopplingsbyte? Har googlat men inte hittat nån bra och den pdf-rephandbok jag har hade inte heller nån bra anvisning. Gärna med bilder då för oss som har läsförståelse som en bläckfisk typ....
 
Hej.

Tomgången på 640 blir högre när hojen är varm gentemot när den är kall, alltså när jag drar tillbaka choken efter start så är tomgången lägre än när den går på tomgång och den är uppvärmd.

Det är inte jätteskillnad men det hörs i alla fall, och jag skulle vilja att den var något lugnare på tomgången, som när den är "kall".

Vad kan detta bero på?

640n har en HSR42a med huvudmustycke 152.5, lågfart 27.5 och sen det vanliga, öppnad luftburk och ett HXC-slipon.

/R
 
Hej.

Tomgången på 640 blir högre när hojen är varm gentemot när den är kall, alltså när jag drar tillbaka choken efter start så är tomgången lägre än när den går på tomgång och den är uppvärmd.

Det är inte jätteskillnad men det hörs i alla fall, och jag skulle vilja att den var något lugnare på tomgången, som när den är "kall".

Vad kan detta bero på?

640n har en HSR42a med huvudmustycke 152.5, lågfart 27.5 och sen det vanliga, öppnad luftburk och ett HXC-slipon.

/R

ganska vanligt fenomen , även på radfyror. .vad man brukar göra är att justera tomgången när den är varm då det är där som man vill ha den bra för t.ex effektiv motorbroms.. jag justerar alltid min tomgång när motorn är varm och den går ochockad.
 
Fan vilke tryck det va i hojen, har kört 250 bara is bestyckat 2t .men frågan var går det bra att köra 640 på is med finn dubb utan att hojen packar.känns så cool att köra.mupp på bakan ska försöka.nån som är bra lärare på bakan asfalt gör ont
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top