Ktm 640

16/42 fungerar kanon alt 17/42

17-42 är väl original va?

Ska byta drivpaket nu snart o tänkte då gå ner 2 kugg fram, fast det kanske är bättre att gå ner 1 fram och 3 upp där bak?

btw. en polare kollar på en duke som gått 2800 mil. Det är ingen fara med milen om hojen är välskött va? Jag delade min motor när den hade gått ca. 1500mil och den var hur fin som helst. Alla lager, allt var fint. Så en sån här motor borde väl kunna puttra på en bra bit över 5000 mil utan problem...eller... om man sköter om grejerna det vill säga...?
 
Ni som har en 640... vad kör ni med för drevning?
Själv kör jag 17-45... ni som provat lite olika, vad tycker ni känns bäst?

16 fram. Kan inte påstå att jag märker ngn enorm skillnad. Borde nästan testa orginaldrevning igen. Dock går den på högre varv vid motorvägskörning men samtidigt är det inte där en motard hör hemma. :tungan

btw: Är det ngn som plockat ut sin 640 i skogen? Funderar nästan på att kitta nga crossdäck/fälgar och testa. Antar att den är alldeles för stor och tung eller?

//T
 
Last edited:
16 fram. Kan inte påstå att jag märker ngn enorm skillnad. Borde nästan testa orginaldrevning igen. Dock går den på högre varv vid motorvägskörning men samtidigt är det inte där en motard hör hemma. :tungan

btw: Är det ngn som plockat ut sin 640 i skogen? Funderar nästan på att kitta nga crossdäck/fälgar och testa. Antar att den är alldeles för stor och tung eller?

//T

Den kanske duger på stora stigar, om underlaget är torrt och hårt.
Den går säkert att köra i skogen , men hur kul skulle det vara :confused:
 
MrTombola btw: Är det ngn som plockat ut sin 640 i skogen? Funderar nästan på att kitta nga crossdäck/fälgar och testa. Antar att den är alldeles för stor och tung eller? //T[/QUOTE skrev:
:tummenupp går alldeles utmärkt i skogen , vi var ute förra helgen på myrar och obefintliga stigar med storhojar typ xr 650 ktm 640 o 690 med stortankar på dessutom , grovnabbade däck så är det bara o köra på

http://www.youtube.com/watch?v=0t70SWtOH38
 
Hej jag kör med 16/38 drevning just nu tycker att det kanske är lite för högt, gör nästan 150 på fyran.
Ska man köra i skogen med den drevningen får man köra fort på låga varv å det funkar men det är inte optimalt.
Hade ut moppen på crossbana idag lite tung och alldeles för mjuk fjädring men de va kul ändå.
Allt går om man vill:tummenupp
 
Tror SXC kör med 16/40 orig. När jag körde grus så körde jag 16/42 & asfalt 17/42 då det varvade lite väl mkt med 16/42 på asfalt!

Råkade just köra 38 i bak en gång på grus, var inte så roligt!
 
:tummenupp går alldeles utmärkt i skogen , vi var ute förra helgen på myrar och obefintliga stigar med storhojar typ xr 650 ktm 640 o 690 med stortankar på dessutom , grovnabbade däck så är det bara o köra på

http://www.youtube.com/watch?v=0t70SWtOH38

Frågan är ju om man skall transportera hojen genom skogen , eller om man skall bli transporterad av hojen genom skogen.:va

På ett endurospår med sankmarker, stenar och hala berghällar så får Ni problem, med, era stora hojar

Dessutom tycker jag att Ni skall ha fler fötter på fotpinnarna och gasa mer:yoparty
 
Tror SXC kör med 16/40 orig. När jag körde grus så körde jag 16/42 & asfalt 17/42 då det varvade lite väl mkt med 16/42 på asfalt!

Råkade just köra 38 i bak en gång på grus, var inte så roligt!

SXC har 16/40 STD.
Jag kör med 15/42 på min SXC vintertid och 16/42 sommartid i bästa fall då det är sjukt högt drevat för skogen.
 
Körde av kopplingsvajern på 640in och när jag nu har monterat den nya vajern så slirar skiten, jag har slak på vajern men de slirar likförbannat. Verkar som att spännarmen/axeln går tillbaka ordentligt.

Är det nån förspänning el liknande på lc4an?

Har kollat sprängskissen och jag vill inte klyva motorn direkt :gnissla
 
Finns det någon som har en svart kåpa med lyckta till ktm 6seren års-02 som ska sitta åvanpå skärmen. är även i behov av en svart bakskärm i till min ktm 640 -01.
 
Åk & inhandla en rejäl knoster (slägga). Lägg sedan retarden ner på sidan & dra till utav bara helvete på motorkåpan så ska du se att det gör susen!:tummenupp
Äsch du är bara orolig att jag ska köra ifrån dig med retarden när du kommer på din fullkittade superbike :D
 
Back
Top