Ktm 640

Sticker in en fråga här.
Har ni ett bensinfilter mellan tank och förgasare?
Jag har det, men på bilderna i instruktionsboken finns inget... Behöver man ha ett eller är det ingen fara om man tar bort det (som jag fick göra nu...)

cheers...

//Magnus
 
Vilken förgasare skall man ha ?
Mikuni TM 40 eller 42 ?

Ang. frågan ovan:Varför Bensinfilter ? jag har inget:)
 
42 känns overkill om du inte gjort något annat med motorn men detta kan väl Boost3 svara på bättre!

Jag har visserligen en Tornado G1 kam, men det betyder väl inget. Om man eventuellt skall porta så kanske inte TM40 räcker till, -eller gör den det :confused:

Jag vill inte förlora något på att ha för stor förgasare
 
Jag har visserligen en Tornado G1 kam, men det betyder väl inget. Om man eventuellt skall porta så kanske inte TM40 räcker till, -eller gör den det :confused:

Jag vill inte förlora något på att ha för stor förgasare


Jag vågar inte säga något men undra vad TomK här på SH gjorde med sin 620 för det är förbannat trimmat om han kör med 41 fortfarande!
KOlla här lite!

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html#620sc
 
Ansiktslyftning

Hej
Jag har en 640 sm 04
skulle villja byta fronten (lyset), 05 an har snyggt lyse
men då måste man byta instrumenteringen

ufo vill jag ej ha

nån som vet nåt snyggt som passar
gärna så likt nyare original som möjligt
med så lite jobb som möjligt såklart :)

tacksam för svar
 
Hej
Jag har en 640 sm 04
skulle villja byta fronten (lyset), 05 an har snyggt lyse
men då måste man byta instrumenteringen

ufo vill jag ej ha

nån som vet nåt snyggt som passar
gärna så likt nyare original som möjligt
med så lite jobb som möjligt såklart :)

tacksam för svar

EXC- 07 är klart snyggast enligt mig.
 
Nån som har en en bild på en effektkurva på en normal 625cc LC4-motor, med varvtal, hk och nm.. vore kul o se ungefär hur den ser ut. Antar att det inte är natt och dag mellan de olika modellerna (625, 640, 660 osv).

Posta vetja!
 
Jag skulle vilja ha lite mer -05 look på min -04 jag med. Det jag i första hand skulle vilja fixa är bakskärmen som nu är beställd från Enduro-store.de, en fräschare lite EXC-inspirerad (hoppas det stämmer att den ska passa rakt av). Jag skulle även vilja ha mer "raka" och platta kåpor över ljuddämparen och på motsatt sida, -05 fick ju en helt annan race-rumpa i och med dessa förändringar tycker jag. Någon som har tips på dessa sido-kåpor i snyggare mer hård look? :yoparty
 
tm42

Vilka är dimensionena på anslutningarna på en Mikuni CV 40 ?
(Jag skall sätta på en TM 42 , så jag undrar om den passar rakt av )

Det sitter 142,5 munstycke och ett 22,5 munstycke på, det skall tydligen funka , men jag tycker det verkar lite snålt. Vad tycker Ni ?

(Det är en 640 med fixad luftburk och öppet avgassystem samt en G1 kam)

Bästa att kolla innan man monterar gasaren.:)

Är det någon som kör med liknande konfiguration på sin hoj ?
 
Last edited:
Äntligen har man blivit en soldat i 640 skaran. Blev en Duke II -03a i söndags och måste säga att jag hitills är väldigt nöjd.

Men efter att läst lite i den här tråden inser jag ganska snabbt att det är mycket som man kan göra själv som är ganska enkelt för att öka lite prestanda.(Förutsatt att man inte har tummen mitt i klöven) :tummenupp

Såg en lista tidigare på att 2 av de lättaste och viktigaste sakerna man bör göra är att öppna upp luftburken och sedan avaktivera EPC:n?

Här kommer problemet, vart fasen hittar man detta bra beskrivet? har sökt i flera dagar nu på forumet och hittar det fan inte så tänkte ifall nån kunde posta en länk eller ännu bättre PMa en länk till guiderna som jag vet finns här nånstans :tummenupp

Dessutom så undrar jag om man måste pilla nå med bestycknigen om man öppnar upp luftburken?

Tack på förhand:pannkyss
 
Äntligen har man blivit en soldat i 640 skaran. Blev en Duke II -03a i söndags och måste säga att jag hitills är väldigt nöjd.

Men efter att läst lite i den här tråden inser jag ganska snabbt att det är mycket som man kan göra själv som är ganska enkelt för att öka lite prestanda.(Förutsatt att man inte har tummen mitt i klöven) :tummenupp

Såg en lista tidigare på att 2 av de lättaste och viktigaste sakerna man bör göra är att öppna upp luftburken och sedan avaktivera EPC:n?

Här kommer problemet, vart fasen hittar man detta bra beskrivet? har sökt i flera dagar nu på forumet och hittar det fan inte så tänkte ifall nån kunde posta en länk eller ännu bättre PMa en länk till guiderna som jag vet finns här nånstans :tummenupp

Dessutom så undrar jag om man måste pilla nå med bestycknigen om man öppnar upp luftburken?

Tack på förhand:pannkyss

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html#duke
 
Helluuu
jag har lite funderingar på vad ett Tool-kit innehåller på en KTM Duke 2 -00a
Fick aldrig med någon och tänkte plocka ihop de saker som behövs..
Någon med bra tips på vad man behöver..tex nu behöver jag spänna kedjan?
Har tyvär ingen Bruks häller...
 
Last edited:
Sådär ja. Nu har man köpt R1Ronny´s KTM 640 -05 och kan inte vara mer nöjd =) Vart ute o tränat wheelies nästan varje dag. Brännt 100 mil på två veckor. :yoparty
ktm.jpg
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top