Ktm 640

Hmm... nu har jag en annan fråga angående olja. :-)

Min lc4 läcker lite olja/klet precis i skarven mellan kröken och "cylinder" där avgaserna leds ut.
Är det normalt eller är det ngt tok på gång?
Detta är min första KTM så jag vet inte så mkt om dem ännu.

Edit: Var förbi superbike på hemvägen och frågade. Ventilkåpspackningen (eller massan de kletar dit.) Ett vanligt fel enl tidigare trådar. :rolleyes:
Tok på gång men den ska in på service om nga dagar så jag får väl stå ut me "kletet".
Det är inte farligt att köra eller? Jag menar så länge det finns olja kvar. :va

//T
De gjorde min också.. Hade en trasig packning där kröken sitter fast i cylindern.
 
en liten fråga hur jag ska göra til besktningen.
Min reg.skylt är uppslagen i hjulhuset typ... innanför bakhjulet.

nu har jag snart besiktning och jag måste fixa till skylt med beslysning m.m. Orginalläppen har jag tyvärr inte, men jag har köpt den här lilla skyltlampan och sladdarna till den ligger framdragna, men hur gör jag lättast med själva skylthållaren? Ska man köpa nån enduro-skylthållare, eller ska jag svetsa ihop nåt själv? Måste skylten vara i en viss vinkel inför besiktningen, eller räcker det att den är hyfsat vertikal så man ser den bra?
 
Har precis köpt en en lc4 -02 som ska göras 1000mils service på, tänkte först lämna in den men funderar på att göra den själv, så jag tänkte om det finns någon här som vet var man kan hitta en beskrivning för hur man går till väga för att mäta ventilspelet, har aldrig gjort detta innan.
 
Har precis köpt en en lc4 -02 som ska göras 1000mils service på, tänkte först lämna in den men funderar på att göra den själv, så jag tänkte om det finns någon här som vet var man kan hitta en beskrivning för hur man går till väga för att mäta ventilspelet, har aldrig gjort detta innan.

www.soe.se finns en mek-avdelning där det står hur man gör. Finns även bilder:tummenupp
 
en liten fråga hur jag ska göra til besktningen.
Min reg.skylt är uppslagen i hjulhuset typ... innanför bakhjulet.

nu har jag snart besiktning och jag måste fixa till skylt med beslysning m.m. Orginalläppen har jag tyvärr inte, men jag har köpt den här lilla skyltlampan och sladdarna till den ligger framdragna, men hur gör jag lättast med själva skylthållaren? Ska man köpa nån enduro-skylthållare, eller ska jag svetsa ihop nåt själv? Måste skylten vara i en viss vinkel inför besiktningen, eller räcker det att den är hyfsat vertikal så man ser den bra?

Hmm.. Kan du inte låna ngn annans bakdel/skärm/skylthållare inför besiktningen? Spelar ju ingen roll om den är orange eller svart. :D
Jag tror inte att den ska ha ngn speciell vinkel, hyfsat vertikal antar jag. Ngn som vet mer i ämnet kan säkert svara bättre. :tungan

//T
 
Hmm.. Kan du inte låna ngn annans bakdel/skärm/skylthållare inför besiktningen? Spelar ju ingen roll om den är orange eller svart. :D
Jag tror inte att den ska ha ngn speciell vinkel, hyfsat vertikal antar jag. Ngn som vet mer i ämnet kan säkert svara bättre. :tungan

//T

Jo det är ju helt klart en bra idé... Nån som bor i växjö-trakten o kan tänka sig att låna ut en bakskärm under en dag i juli???

Annars får jag väl snickra ihop nåt.. tack för tipset dock.. tänkte inte ens på det... :tummenupp
 
Tja, har eventuellt en 03as KTM 640 lc4 sm på gång.
Ska kanske byta bort min z 750.

Vad ska man tänka på när man kikar på en begad 640.
Den har gått 1200 mil, är det på tok för mkt?
Kom gärna med lite tips.

/Fredrik
 
Rinner bensin vi stoppies.

Nån som vet varför det rinner ut en massa bensin ur förgasaren när man gör stoppies? Är det normalt? Händer det för er andra med?

Hojen är en 640-02:a med orginal fugge som för övrigt fungerar bra.
 
Tjena tjena..
Hoppas att ngn e en jäkel på att meka och vill ha en mekdag för att lära oss andra! :-) Speciellt runtomkring här i Göteborg. Isåfall har jag en hoj som behöver bestyckas om antar jag...
Så här är det: Hojen smäller vid gasavdrag och stiftet är vitt. Så vitt jag kan förstå så får hojjen en för mager blandning eller hur? (Sitter akra slipon på så det ska väl smälla en del med kanske?).
Så därför antar jag att den är felbestyckad och behöver ett annat munstycke eller?
Hur som helst... är det klurigt att få till eller byta? Ngn som vill ha en mekdag och har ett garage i Göteborg?
//T
 
Jo det är ju helt klart en bra idé... Nån som bor i växjö-trakten o kan tänka sig att låna ut en bakskärm under en dag i juli???

Annars får jag väl snickra ihop nåt.. tack för tipset dock.. tänkte inte ens på det... :tummenupp

jag bor i växjö! har mina grejer en bit utanför stan men går alltid att ordna!

adda mig på msn kan vi snacka lite agaton666@hotmail.com

mvh Anton
 
Tjena tjena..
Hoppas att ngn e en jäkel på att meka och vill ha en mekdag för att lära oss andra! :-) Speciellt runtomkring här i Göteborg. Isåfall har jag en hoj som behöver bestyckas om antar jag...
Så här är det: Hojen smäller vid gasavdrag och stiftet är vitt. Så vitt jag kan förstå så får hojjen en för mager blandning eller hur? (Sitter akra slipon på så det ska väl smälla en del med kanske?).
Så därför antar jag att den är felbestyckad och behöver ett annat munstycke eller?
Hur som helst... är det klurigt att få till eller byta? Ngn som vill ha en mekdag och har ett garage i Göteborg?
//T

Min smäller också en hel del vid gasavdrag. Polarens också. Har fått för mig att detta är ganska normalt. Dock har vi också skissat på om det är lite för mager blandning.

Nån som har provat på att dämpa ljudet lite i sina acra? Tycker dom låter lite väl mycket. Tips som inte har alltför stor inverkan på draget i motorn mottas gärna. :)
 
Nån som vet varför det rinner ut en massa bensin ur förgasaren när man gör stoppies? Är det normalt? Händer det för er andra med?

Hojen är en 640-02:a med orginal fugge som för övrigt fungerar bra.

Om du menar ifrån slangarna så om jag inte har helt fel så blir det knas i flottörhuset när du gör stoppie men inte bakhjul. Kolla någon gång i flottörhuset så ser du hur bryggan sitter.
 
Ny ägare av en KTM 640 -02:yoparty

måste ändra min avtar snart också=).
 
Undrar bara om det är någon mer som har problem med att skruvarna på bakdrevet låssnar, och att lamporna i tex baklampan & blinkerslampan vibrerar sönder?

Baklampan har jag hört innan men vet inte mkt mer om det än att jag inte har ngt problem ännu :gnissla
Locktite är nog lösningen på skruvproblemet. Ngn som vet mer får gärna komma med mer/bättre förslag.:tummenupp
//T
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top