Ktm 640

Jag har ett problem med min 640! När jag var ute och körde en dag så bara dog den. Så jag starta den igen och den starta men den kan bara stå på tomgång, och om jag gasar så dör den direkt. Men drar jag på choken kan jag gasa mer. Nån som kan veta vad det är för problem?
 
Jag har ett problem med min 640! När jag var ute och körde en dag så bara dog den. Så jag starta den igen och den starta men den kan bara stå på tomgång, och om jag gasar så dör den direkt. Men drar jag på choken kan jag gasa mer. Nån som kan veta vad det är för problem?



de kan säkert vara många saker, men nåt liknande hände mig
den gången va de skit i förgasaren, dela den o blåste rent, sen funka den igen
 
Tjena!
Tänkte höra lite vad ni har för framlyktor på era 640?
Fick sten skott i dag och glaset gick sönder så det måste ju bytas och det kunde ju va kul med nått annat än orginal! Så jag e taksam för tips och länkar
Ta de lugnt på vägarna
MVH Fidde

EXC- 07 lampan är skitsnygg :tummenupp
Checka mitt garage så ser du.
 
Tjenare, väldigt sugen på att prova motardlivet. Har läst lite å kommit fram till att en 640 borde vara bra, eftersom den har el-start och inte superkort serviceintervall. Men vad är skillnaden på den och Duke?

Är denna vettig? http://www.blocket.se/vi/16086195.htm?ca=11_s Vad får man räkna med i underhåll vid de milen? Vad får man räkna med att ge för en 03? eller ska man köpa nyare?
 
Tjenare, väldigt sugen på att prova motardlivet. Har läst lite å kommit fram till att en 640 borde vara bra, eftersom den har el-start och inte superkort serviceintervall. Men vad är skillnaden på den och Duke?

Är denna vettig? http://www.blocket.se/vi/16086195.htm?ca=11_s Vad får man räkna med i underhåll vid de milen? Vad får man räkna med att ge för en 03? eller ska man köpa nyare?

Menar du serviceintervall mellan Duka & 640sm? Skulle inte ge så mkt för den hojen, hade den legat på närmare 43k så kanske. Skillnaden mellan 640sm & Duke är avgassystemet, kåpor, bakram, gaffel, gjutna fälgar förmodligen nåt mer men kommer inte ihåg. Många av hojarna ute på blocket är det rena fantasipriser men det är du som bestämmer priset sen är det upp till säljaren att avgöra om det är rätt. Ha is i magen för många kommer få sänka sina priser.
 
Jag menade skillnad på hojarna. Hur är de körmässigt i jämförelse? Är en 640 ett smart val som första motard?
 
Ja det är en bra motard att börja med, jag hade en -02 som min första och den var kanon. Och beroende på vad du vill att det ska kosta och hur gammal den ska vara så har jag annons på min -05 här på sporthoj.
 
Jag menade skillnad på hojarna. Hur är de körmässigt i jämförelse? Är en 640 ett smart val som första motard?

640 fick 4-kolvsok först -03 medan Duke fick det mkt tidigare. Är det bara LV du ska köra så skulle jag välja Duke då jag tycker den är jäkligt skön att köra.

Passa dig för denna http://www.blocket.se/vi/15831613.htm?ca=11_s så väldigt sliten + killen som har den köpte den på nätauktion för 25k & tror han kan få 38k för den! :mad:
 
Vad använder ni för olja i eran 640 sm?
Enl. instruktionsboks ska de vara helsynt. 10w/50 men jag är mer intresserad av vilket märke ni föredrar eller andra tips.
 
Vad använder ni för olja i eran 640 sm?
Enl. instruktionsboks ska de vara helsynt. 10w/50 men jag är mer intresserad av vilket märke ni föredrar eller andra tips.

Jag kör på Maxum 4 extra 10w40... En gammal KTM-verkstadsman sa att den var bra... så då köpte jag den... Någon mer som har erfarenhet av den oljan? Har precis hällt i den så jag vet inte om den är bra än.. ?!

EDIT: Tror KTM rekomenderar nån Shell-olja (kommer inte exakt ihåg vilken det är men det står exakt vad den heter i boken) i instruktionsboken... så den borde vara ok... :)
 
Jag kör Motorex powersynt 10/50. Vete fasen om det är bättre än nåt annat men den rekommenderas i boken.
 
Jag kör Motorex powersynt 10/50. Vete fasen om det är bättre än nåt annat men den rekommenderas i boken.

Förlåt att detta inte tillhör tråden, men Dauich svara på ditt pm!
Skicka med din mailadress eller nummer.
 
Ah vet fan inte var jag ska posta men gör väl ett inlägg här då :)

Jo, är 50 000kr rimligt för en Ktm Duke års. 05 som gått ca. 350mil?

/Nicklas
 
Tycker det låter vettigt. Den är ju nästan ny sett till milen. Har den slipon m.m. så är ju det några tusen som sparas där.
 
Hmm... nu har jag en annan fråga angående olja. :-)

Min lc4 läcker lite olja/klet precis i skarven mellan kröken och "cylinder" där avgaserna leds ut.
Är det normalt eller är det ngt tok på gång?
Detta är min första KTM så jag vet inte så mkt om dem ännu.

Edit: Var förbi superbike på hemvägen och frågade. Ventilkåpspackningen (eller massan de kletar dit.) Ett vanligt fel enl tidigare trådar. :rolleyes:
Tok på gång men den ska in på service om nga dagar så jag får väl stå ut me "kletet".
Det är inte farligt att köra eller? Jag menar så länge det finns olja kvar. :va

//T
 
Last edited:
Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Back
Top