Ktm 640

Jag tänkte också prova Pilot road 2 bak. behövs nytt däck bak. Köpte hojjen ny i maj i år och nu har den rullat drygt 500 mil. Bakdäcket är blankt nu på mitten och jag har inte börnat nåt alls. Tycker det är lite dåligt. Borde väl hålla ett par mil till?

500 mil är långt på ett däck på motard. 2-300 mil på dom däck jag köpt, sen tröttnade jag och köpte nått av dom hårdaste däcken som fanns när jag körde XRén, det körde jag 400-500 mil (har jag för mig nått sånt) på och vart knappt halvslitet. Dock var det väl inte rekomenderat till så mycket annat är bara köra rakt fram.
 
Satt det pilot power monterat från fabrik? Nej mer än 500 mil ska du nog inte räkna med, dom är duktiga på att slita bakdäck. mitt org monterade pirelli som förvisso är skräpdäck är slut nu o de har rullat 300 mil.

Oj, kom du 300 mil på orginal suddgummit... 150-200 tror jag det höll.

Min -05'a har Renthal styre...
 
Var på Bike i fredags och snackade med verkstan där. Pirelli MT 60 som sitter original håller inte mer än ca 250 mil enligt honom. Han hade ingen uppfattning om Contiforce, eftersom dom inte handlar med Continental på Bike. Om man nöjer sig med ett H-däck istället för ZR, så rekommenderade han Pirellli Diablo. Däcket är lite klenare i kontruktionen dvs håller ej för hastigheter i 300-området, men vem har fått upp en sm dit!?
I gengäld så skulle Diablo ha ett schysst väggrepp och hålla upp till 500 mil.

Svårt! Jag kör nog med Michelin PP igen. Det har funkat bra. Både greppet och livslängden har varit bra (ca 400 mil)
 
Satt det pilot power monterat från fabrik? Nej mer än 500 mil ska du nog inte räkna med, dom är duktiga på att slita bakdäck. mitt org monterade pirelli som förvisso är skräpdäck är slut nu o de har rullat 300 mil.

Nej, det satt Pirelli Scorpion. Jo jag vet är stora kraftiga stånkare sliter lite däck. Det är ju inte precis jämn motorgång:)

Men det nya michelindäcket är coolt. Hade Pilot Power på min gamla motard efter att jag burnat upp det fula orginaldäcket, tror det är samma som satt på din KTM från 05. Grovt mönster för gata/gräs/grus hehe. På lördag slänger jag på däcket sen är jag redo för vintern :banana
 
Nej, det satt Pirelli Scorpion. Jo jag vet är stora kraftiga stånkare sliter lite däck. Det är ju inte precis jämn motorgång:)

Men det nya michelindäcket är coolt. Hade Pilot Power på min gamla motard efter att jag burnat upp det fula orginaldäcket, tror det är samma som satt på din KTM från 05. Grovt mönster för gata/gräs/grus hehe. På lördag slänger jag på däcket sen är jag redo för vintern :banana

Det är bra då vill jag ha ett litet utlåtande om hur du tycker att det bettar sen. Men jag tror att dom räcker fint till gatåka.
 
Det är bra då vill jag ha ett litet utlåtande om hur du tycker att det bettar sen. Men jag tror att dom räcker fint till gatåka.

Absolut. Det gör nog de flesta däck tror jag, är nog lite överskattat. Jag har inte haft några problem med orginaldäcken och orginaldäck är nog inte den bästa varianten.
Menmen, snart vår :)
 
tjo.
Pratade precis med en firma som servar KTM-hojjar i Växjö. (Finns inte så många som gör det i den här sunkiga stan.) jag ska göra en 1500mil-service på en ktm 640 -02 sm. Mannen i telefonen ville ha 3500kr för det!! "VA?!" blev mitt naturliga svar... jag frågade varför det blir så jä**a dyrt. -Tid o så blev hans svar.... han sa att han går igenom hela hojen... ställa ventiler, kolla bromsar, byta filer, olja m.m. men ändå...

...seriöst. Är inte det helt löjligt dyrt??? Eller har jag missat nåt?

cheers ktm-drivers...
 
tjo.
Pratade precis med en firma som servar KTM-hojjar i Växjö. (Finns inte så många som gör det i den här sunkiga stan.) jag ska göra en 1500mil-service på en ktm 640 -02 sm. Mannen i telefonen ville ha 3500kr för det!! "VA?!" blev mitt naturliga svar... jag frågade varför det blir så jä**a dyrt. -Tid o så blev hans svar.... han sa att han går igenom hela hojen... ställa ventiler, kolla bromsar, byta filer, olja m.m. men ändå...

...seriöst. Är inte det helt löjligt dyrt??? Eller har jag missat nåt?

cheers ktm-drivers...

Superbike tog 1895:- + material ca. 600:- för en service på en LC4:a
 
Skulle vilja ha lite tips på enkla åtgärder för att höja glädjefaktorn! Finns det något enkelt sätt att få den att gå lite bättre? Cykeln är helt org förutom ett kugg ner fram.
 
Skulle vilja ha lite tips på enkla åtgärder för att höja glädjefaktorn! Finns det något enkelt sätt att få den att gå lite bättre? Cykeln är helt org förutom ett kugg ner fram.

Byta piporna, öppna luftburken och bestycka förgasaren... det är väl det vanligaste antar jag...
 
Ser ett antal personer som klagar på vibrationerna och andra som älskar dem med :p Enkelt kan man ju säga att kör man i jumpapjuck så domnar fötterna rätt fort så schyssta boots är ju ett måste.

Annars så hjälper det rätt mycket om man har sätter tyngder i styret. Kan inte avgöra hur mycket det hjälper. Men jag märker definitivt när jag sätter mig på min polares 625 utan tyngder.

Förra ägaren rensade ljuddämparna rätt rejält och jag har fått för mig att det ger mer vibrationer, eller är det bara nåt jag fått för mig? Men jag gillar nog vibrationerna med, har inte kört tonvis med hojar, men man vill ju fan känna motorn ändå in i själen när man gasar!
 
Har vissa hojar med färgband längs fälgarna. Oftast oranga då. Men jag har en grön duke och skulle således vilja skaffa gröna band. Är det målat eller finns det band att fästa? Jag kan inte måla för fem öre så det skulle kunna vara kul med något enkelt.
 
Har vissa hojar med färgband längs fälgarna. Oftast oranga då. Men jag har en grön duke och skulle således vilja skaffa gröna band. Är det målat eller finns det band att fästa? Jag kan inte måla för fem öre så det skulle kunna vara kul med något enkelt.

Vanliga dekaler, snacka med tryckeri.
 
Ha ha ha ha 640 & Duke har ju gummi på sina fotpinnar. De vibrationer jag hade på mina KTM kom just ifrån fotpinnarna,stördes inte så mkt av dem i styret.
 
Jag ska kolla det där med tryckeri, lät som en bra idé, tycker det är toksnyggt när man sett det.

Jo de där gummina man kan montera på fotpinnarna, körde väl några hundra mil utan innan jag satte på dem och märker nog ingen skillnad, kanske hjälper det när man ligger och och stånkar fram på en tråkig lång transportsträcka, vet inte :p
 
Superbike tog 1895:- + material ca. 600:- för en service på en LC4:a

Matrialet kostar inte 600 pix, jag fick punga ut 3800:- för 1000mila-service och körde därifrån med smått molande huvudvärk. Hade inte gissat att det skulle bli så dyrt!!

Men Superbike finns inte längre, eller hur?!
 
Matrialet kostar inte 600 pix, jag fick punga ut 3800:- för 1000mila-service och körde därifrån med smått molande huvudvärk. Hade inte gissat att det skulle bli så dyrt!!

Men Superbike finns inte längre, eller hur?!

OK.. då är det något mer som byts vid 1000-milaservicen.
Jo Superbike finns kvar,,, fast drivs av konkursboet
 
Matrialet kostar inte 600 pix, jag fick punga ut 3800:- för 1000mila-service och körde därifrån med smått molande huvudvärk. Hade inte gissat att det skulle bli så dyrt!!

Men Superbike finns inte längre, eller hur?!

låter saftigt! Vad är det som ingår i de pengarna?
usch, vinter och en sån här tråd är ingen bra kombination för ekonomin :gnissla man blir sugen!
 
Back
Top