Ktm 640

Har en 03a som jag bara haft otur med..
Lite klantiga skrapmärken men värre va att för ett
par veckor sen skulle jag starta den å den ville inte alls. Visade sig att allt vatten runnit in i cylindern. Kan det va packningen vid vattenpumpen? Har beställt packningar men dom tar ju så j-la lång tid att få .:huvet .så har inte rivit isär liket. Har även sett lite oljeläckage från samma packning. (stora ventilkåpan)
Nån som haft ett liknande problem eller vet vad som kan ha hänt?
 
Har en 03a som jag bara haft otur med..
Lite klantiga skrapmärken men värre va att för ett
par veckor sen skulle jag starta den å den ville inte alls. Visade sig att allt vatten runnit in i cylindern. Kan det va packningen vid vattenpumpen? Har beställt packningar men dom tar ju så j-la lång tid att få .:huvet .så har inte rivit isär liket. Har även sett lite oljeläckage från samma packning. (stora ventilkåpan)
Nån som haft ett liknande problem eller vet vad som kan ha hänt?

Då skulle det snarae vara packningen från axeln i vattenpumpen som skulle ha orsakat det knappat O-ring som tätar vattenpumpen runt ventilkåpan!
Det sitter ingen packning på ventilkåpan utan packningsmassa!
Skulle snarare säga topplockspackningen om det har kommit in i cylindern.
 
Läste lite i instruktionsboken om att man skulle tömma förgasaren varje gång man tvättat hojen för att få ur vatten som kan ha trängt in i förgasaren. Kanske kan vara nåt sånt? Iof om packningen läcker kanske det inte är det :S

Ser att solen skiner ute nu...har varit i Riga jobbat och längtat hem. Blir nog att äta lite sen ut och smiska 640:n :D *abstinens*
 
Då skulle det snarae vara packningen från axeln i vattenpumpen som skulle ha orsakat det knappat O-ring som tätar vattenpumpen runt ventilkåpan!
Det sitter ingen packning på ventilkåpan utan packningsmassa!
Skulle snarare säga topplockspackningen om det har kommit in i cylindern.

Alright!
Tack för hjälpen..
Bara att skruva skruva skruva...måste ju rulla tills lelleträffen iaf..:)
 
Jag regbesiktade min 04a i måndags utan problem, så visst går det! :yoparty

Hur lyckades du med det? Var det ett bromsbänk intyg? Finns väl inga ifrån fabrik som jag förstod det. Men ett bromsbänk intyg ska tydligen inte gälla på en heltypgodkänd, är din det? Tack återigen på förhand
 
Första service är efter 100 mil eller hur många timmar?

När är nästa & nästa service o.s.v??
Tycker det står lite otydligt i serviceboken...
 
Någon som har tips på hur man kan lösa placeringen med nummerplåten på ett snyggt sätt? Idag har jag den i hjulhuset men vill inte riskera att få en massa dryga böter av bylingen för det. Tips och bilder? Hojen är en -00:a
 
Någon som har tips på hur man kan lösa placeringen med nummerplåten på ett snyggt sätt? Idag har jag den i hjulhuset men vill inte riskera att få en massa dryga böter av bylingen för det. Tips och bilder? Hojen är en -00:a

Nja skaffa offroadläppen som är flackare?
 
Någon som bytt förgasare på en 640 till en Mikuni lr liknande...? Någon som bytt kam? Nååååågon som bytt rubbet och fått den att gå B R A ?

Mvh Kimmen.
 
Har bytt till rallykam, funkar fint. Har testat en Keihin fugge men får inte hojen att gå väl.. Får väl skylla mig själv då jag köpte en 39a istället för 41a som det ska vara.. Fuggen är nu tillsalu och troligen kör jag med CV i fortsättningen ;)

Rallykamen tycker jag har ändrat karaktär rätt ordentligt på hojen, "orket" ligger på helt annat varv.. Funkar fint! :tummenupp
 
Ny lycklig ägare här!!!
Kommer byta in min R6 idag till 640-05 (800 mil) med lite lull lull som
Sebring slipon osv.....

Visst gör jag väl rätt???
Inte för att jag tvekar men det skadar ju inte med LOVORD...


Chriz:)
 
Ny lycklig ägare här!!!
Kommer byta in min R6 idag till 640-05 (800 mil) med lite lull lull som
Sebring slipon osv.....

Visst gör jag väl rätt???
Inte för att jag tvekar men det skadar ju inte med LOVORD...
Chriz:)

Det får du se när du inviger dig i motardmaffians körningar på Onsdagarna! :D
 
Funkar detta verkligen till en 05a då? Sry om jag e lite negativt inställd men vill inte stå med en hoj och sedan visade det sig att det inte går. Beviks har backat lite i sitt uttalande nämligen =). / mvh

Kan ju inte garantera något men för mig gick det somsagt. Är de ingen skillnad motormässig borde strypningen passa din också. Hör med din KTM åf annars.
 
Nån som vet hur man ska bestycka om förgasaren när man sätter på acrapovic slipon på en 640smc från 06?

Nån som har gjort det, eller vet vad man ska ha för munstycke, flytta nålen m.m.
 
Hej

En fråga bara:) Hur många kuggar är det på orginaldrevet fram på 640 smc-05 nån som vet??

/Ronny
 
Hurru RonnyPonny... Du ska inte dreva om den redan! Fy på rej.. Haha *

K.
 
Jonasson/Bushmyra:

Hur blir registret med en rallykam? finns väl andra kamalternativ också om jag inte minns fel? Vilken förgasare rekommenderas till 640:n om man ska byta? Någon som vet om kamkedjan är delbar med lås på 640:n(som på vissa Husor)?

Mvh Kimmen.
 
Back
Top