Ktm 640

jag har läst här i tråden att det är flera som har köpt olika kammar för runt 1200-1600?? var köper ni era G1 kammar eller dom andra ni nämt i tråden ?

Johans mc går bort direkt dyrt.. vet ni nåt mer smidig sida för trimm till 640 och behövs tm 40 fugge om man byter kam? eller gör det sådan skillnad även utan ? så att det absolut inte är "onödigt" att köpa en tm40 fugge och slänga på ihop med sas och epc trimm?

mvh Okunnig göteborgare :D
 
Jag köpte min kam begagnad.

Det är ett lyft för hojen även med orginal förgasare, men du bör ha öppnat upp avgassystemet.

Effektmässigt är det nog ingen skillnad med en TM40 mot cv40, men TM40 svarar lite snabbare på gasen:tummenupp.
 
har precis köpt en tm40 fugge... men som sagt behöver hjälp var finns trimkamar? jag vill inte köpa från ktmworld eller johans mc någon som vet nåt? mvh Dennis
 
Kolla med vilken KTM handlare som helst, har du artikelnumret så borde de kunna ta ifrån KTM lagret.

Eller beställ ifrån Sommer i Tyskland de är stora på KTM
http://www.ktmteamwest.com/website/index.php

Nockenwelle heter kamaxel på tyska.



min tyska e ju löjligt dålig men jag hittar inget alls.. nån som kan nåt artikel nr eller nåt så får jag väl beställa från johans mc då....för dom kan tydligen inte hitta några.. :arsele
 
min tyska e ju löjligt dålig men jag hittar inget alls.. nån som kan nåt artikel nr eller nåt så får jag väl beställa från johans mc då....för dom kan tydligen inte hitta några.. :arsele


Kolla om de kan få fram denna?
58536010044 CAMSHAFT RALLYE CPL. 2001 1 953,00 SEK
 
Tjenare. Gick och köpte mig en 640 prestige idag från 02. Har tidigare åkt R6 men kände nu att med växande familj och mindre tid till körning så var inte en månadspremie på 1k längre lika rolig att dängaut!

Vill inte påstå att den var i mintcondich men en 8år gamal hoj ska väl ha lite stenskott och grusbläster på sig ;) Är hursom väldigt nöjd den är bestyckad och bänkad till 50 bakhjulspållar och 60 nm så jag hoppas att jag ska ha kul med det "mos" som finns :) jaja nu har jag gjort den sedvanliga nöjd/glad avskrivningen här på sh... Hade // F
 
Tjenare. Gick och köpte mig en 640 prestige idag från 02. Har tidigare åkt R6 men kände nu att med växande familj och mindre tid till körning så var inte en månadspremie på 1k längre lika rolig att dängaut!

Vill inte påstå att den var i mintcondich men en 8år gamal hoj ska väl ha lite stenskott och grusbläster på sig ;) Är hursom väldigt nöjd den är bestyckad och bänkad till 50 bakhjulspållar och 60 nm så jag hoppas att jag ska ha kul med det "mos" som finns :) jaja nu har jag gjort den sedvanliga nöjd/glad avskrivningen här på sh... Hade // F

Grattis.
Hoppas att du får skoj med den!

/R
 
Hej
Har köpt en KTM 640 motor och skall nu sätta ihop en supermono hoj åt mig själv. Undrar över följande::va

1. Slangen som sitter på ventilkåpan vart går den originalt och nu när det blir ny ram vart skall man dra den där?

2. Sitter en liknande slang ovanför växellådan vart går den och var skall man dra den i nya ramen?
 

Bifogat

  • 50226018-M.jpg
    50226018-M.jpg
    57.9 KB · Visningar: 87
Hej
Har köpt en KTM 640 motor och skall nu sätta ihop en supermono hoj åt mig själv. Undrar över följande::va

1. Slangen som sitter på ventilkåpan vart går den originalt och nu när det blir ny ram vart skall man dra den där?

2. Sitter en liknande slang ovanför växellådan vart går den och var skall man dra den i nya ramen?

Vevhusvent så skall den gå som supermono dra till uppsamlingskärl
 
Vevhusvent så skall den gå som supermono dra till uppsamlingskärl

Går det tro att dra dem till samma kärl och behövs filter för att undvika skit i vevhus?

Har kollat spräng skisser men visar tyvärr inte vart de går.

Tackar för svaren.:tummenupp

PS. Ska dra igång en tråd med bygget senare men skall först försöka få ett litet "försprång".
 
Går det tro att dra dem till samma kärl och behövs filter för att undvika skit i vevhus?

Har kollat spräng skisser men visar tyvärr inte vart de går.

Tackar för svaren.:tummenupp

PS. Ska dra igång en tråd med bygget senare men skall först försöka få ett litet "försprång".

Den går att dra till samma burk som resten. Ett trick är dock att montera en backventil i den för att minska övertrycket...

Efter att jag kommer hem från Rally Tuareg i mars kommer jag att ha mängder med LC4 grejer till salu då det blir sista rallyt innan jag byter cykel och motorgenration....
 
Tjenare. Gick och köpte mig en 640 prestige idag från 02. Har tidigare åkt R6 men kände nu att med växande familj och mindre tid till körning så var inte en månadspremie på 1k längre lika rolig att dängaut!

Vill inte påstå att den var i mintcondich men en 8år gamal hoj ska väl ha lite stenskott och grusbläster på sig ;) Är hursom väldigt nöjd den är bestyckad och bänkad till 50 bakhjulspållar och 60 nm så jag hoppas att jag ska ha kul med det "mos" som finns :) jaja nu har jag gjort den sedvanliga nöjd/glad avskrivningen här på sh... Hade // F


Kul då kanske vi kan åke en sväng till sommaren. åker iof på cross däck men det går att åka väg med det oxå.
Ha de gott.
 
Jag går i 640 tankar och undrar en grej.
Vad är det för skillnad på en Prestige och en vanlig 640sm?
 
Mitt första inlägg här..

Köpte mig en KTM 640 SM 03- i sommras och har hunnit med att köra några hundra mil :)
Tänkte kosta på den ett par nya svarta kylarvingar nu till våren, vart kan man köpa detta? Vill inte köpa orginal då det är på tok för dyrt, Ufo funkar bra för mig..

Har hittat till 04- å frammåt, passar det på min?

//Jonas
 
Mitt första inlägg här..

Köpte mig en KTM 640 SM 03- i sommras och har hunnit med att köra några hundra mil :)
Tänkte kosta på den ett par nya svarta kylarvingar nu till våren, vart kan man köpa detta? Vill inte köpa orginal då det är på tok för dyrt, Ufo funkar bra för mig..

Har hittat till 04- å frammåt, passar det på min?

//Jonas


Med all säkerhet från -98 till -04. Tycker -05 & -06 borde också passa men det får någon annan svara på.

http://www.shop.race-styles.com/katalog_leer.php?main_kat=1&nr=
Har en massa roliga dekaler men glömt bort var man köpte plasten i tyskland.
 
Back
Top