Ktm 640

För att komma över 0.16kw/kg måste motorcykeln väga 150kg eller mindre. Vad jag vet väger väll alla 640 mer än så? Min 04a har en tjänstevikt på 160kg enligt regbeviset.
För mig var de inga som helst problem att få den reggad till 25kw, så jag vet inte riktigt vad som skulle vara "svårt".

Min -02a väger 149kg enligt regbeviset.
Snackade nyligen med Ragnar på Lelles och han sa att dom är importerade så kanske det inte går att regga om. Det är det som är det svåra.
 
Hur mycket skiljer det sig mellan en 640SM och en Duke 2?

Vikt och prestanda samt vad rekomenderar ni av dom 2?
 
Duken är väl tyngre också va?

Sen ser 640n bra mycket fräsigare ut också
 
Duke 149kg torrvikt (men varför denna vikthysteri?? Båda är förhållandevis tunga och knappast några tävlingsmaskiner)
14cm fjädring fram och 17cm bak.
 
Duke 149kg torrvikt (men varför denna vikthysteri?? Båda är förhållandevis tunga och knappast några tävlingsmaskiner)
14cm fjädring fram och 17cm bak.

Vikthysteri.... ja det är väl kanske samma sak som sporthojarnas hk-hysteri. För min del bryr jag mig inte så mycket, men det är för att jag är rookie. Men det stämmer som du säger. Vill man ha en lite mer extrem hoj tror jag inte man tittar på varken 640n eller Duken. Men det är båda fina maskiner om man vill ha roligt... så mycket vet jag iaf.
 
Duke eller 640 prestandamässigt är ingen skillnad vad jag vet, inte heller speciellt märkbar skillnad att köra dom heller, o vikten verkar ju vara den samma också.
Säger som Racorblade, ska du ut på grusväg då o då så köp 640sm annars spelar det nog ingen roll, själv föll jag för Duke. Skiljer vad jag lyckats se bara på sving,gaffel,hjul o lite plast. Annars är det samma hoj...
 
Ktm Annonser

Dåligt med annonser ute på Ktm 600 - serien.
Letar helst en 660, men de dyker väl upp mer framöver hoppas jag.
Spelar ändå inge roll då lappen är hos länsstyrelsen till den 13 April. :huvet
 
Duken ser ju mupp ut.. OBLIC du hade läge på en fin 640sm med lite xtra skjuts i skruven
 
Har pecis köpt en helt ny 640 -05 ... ´med 0 mil på mätaren .. saken är den att jag även beställt förgasarkit samt acra pipor som kommer monteras innan jag hämtar ut den. är det fel av mig att köra in hojen med de prylarna på eller skulle jag ha kört in den med orginal först eller spelar det ingen roll ??:va
 
Har pecis köpt en helt ny 640 -05 ... ´med 0 mil på mätaren .. saken är den att jag även beställt förgasarkit samt acra pipor som kommer monteras innan jag hämtar ut den. är det fel av mig att köra in hojen med de prylarna på eller skulle jag ha kört in den med orginal först eller spelar det ingen roll ??:va

Jag har aldrig förstått varför man ska köra in orginal!! det tog minst 2-300 mil för min att bli inkörd och börja gå bra. så det tar ett tag,,men det är inget fel att köra in den kittad,
 
Jag har aldrig förstått varför man ska köra in orginal!! det tog minst 2-300 mil för min att bli inkörd och börja gå bra. så det tar ett tag,,men det är inget fel att köra in den kittad,

OK vad bra då blir det åka kitat från dag 1 :tummenupp tack för svaret
 
KTM Prestige 640 -04

Tänkte hör om 55 000 är dyrt för en 04 som har gått 500mil?

Såg några prisideér lite längre bak i den här tråden, men de var ett tag sen.



Sen tänkte jag höra, ni som har orangefärgade (plasten) hojar och svarta fälgar? Har ni lackat om dom eller bara byt ut till svartlackerade? :va
 
Dyrt vet jag inte men jag betalade för en helt ny -05 med acra pipor + förgasarkit monterat o klart 71



Tänkte hör om 55 000 är dyrt för en 04 som har gått 500mil?

Såg några prisideér lite längre bak i den här tråden, men de var ett tag sen.



Sen tänkte jag höra, ni som har orangefärgade (plasten) hojar och svarta fälgar? Har ni lackat om dom eller bara byt ut till svartlackerade? :va
 
Våren!?!?!? Vart tog du vägen? Hade tänkt ta långsväng igår, men det gick ju inte. Snö och snålblåst från Sibirien.......Vallar brädan o drar till Isaberg istället. Nästa helg lovar de KTM-väder. Då jävlar!!!!!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top