KTM 640 LC4 motorhaveri?

Dina vipplager och troligen även vippor är slut och stolpskottet som justerade ventilerna sist försökte justera rätt glappet och därmed tog gängorna slut och muttern kunde inte låsa så den föll loss.

Ja precis, hoppas man hinner köra nått mer innan säsongen är slut :)
Får åka och beställa delar imorgon.
Så montera ner skiten igen och köpa nya vipparmar och lager troligtvis då?
Antar att man bara behöver ta ner Ventiltoppen då va?

Alternativ 1

http://www.carlsalter.com/pdfs/KTM_640.pdf

Servicemanualen är på tyska, inte världens bästa kopieringsapparat användes heller - MEN..............den funkar enligt mig - och det är den bästa jag kan hitta. Har du verkstad, verktyg, inte lider av TCP (tummen centralplacerad) och har tiden så fixar du det.

Alternativ 2 - Skicka den till Boris JR.

Psssst - Vi är nog många här inne på sporthoj som varmt rekommenderar dig alternativ 2.

Jag skulle gissa att det som slår i min motor slår med tre-fyra slag i sekunden, är det samma för dig?
Jag försöker lista ut så mycket som möjligt var/vad det kan vara för fel så man kan bilda sig en uppfattning av vad det kan kosta att lämna in hojen på reparation. Det vore ju bra om man redan innan kan säga till den som meckar vad felet troligtvis är, så kanske man gör en liten besparing iaf :-)

Jag skulle gissa att det som slår i min motor slår med tre-fyra slag i sekunden, är det samma för dig?
Jag försöker lista ut så mycket som möjligt var/vad det kan vara för fel så man kan bilda sig en uppfattning av vad det kan kosta att lämna in hojen på reparation. Det vore ju bra om man redan innan kan säga till den som meckar vad felet troligtvis är, så kanske man gör en liten besparing iaf :-)

Totalt meninglöst arbete. Antingen bestämmer man sig för att gilla läget och köra tills det rasar eller så bestämmer man sig för att plocka ner och då hjälper det inte ett dugg att en amatör via ett internetforum har gissat att det måste vara XX eller YY.

Knack på tomgång som försvinner vid gas= autodekompen
Kras när man trycker på startknappen= frihjulet
Knack som följer varvet=ramlager/vevstakslager/vipplager

Nä, jag förstår det.
Du har inga planer på att åka till Stockholm snart då? ;-)

Om du har tillgång till bil o släp så kan jag hjälpa dig med felsökning\renovering.
Titta gärna hur mycket du vill men starta den INTE mer nu fören du vet vad som är fel.
Jag kollar vad som hänt för ett fast pris som vi kommer överens om och sen går vi vidare från det.

Om den har gått med för lite olja måste motorn rivas i vilket fall för man kan omöjligt säga vad som tagit styck och inte. Det dyra är inte lager osv utan det börjar kosta om veven,kam,ventiler,mm har sagt upp sig men det kommer aldrig kosta några 20,000 det kan jag lova dig.

Skicka ett PM om du behöver hjälp.

Har garaget i Åkersberga.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti