ktm 640 lc4 2005

Gick med
24 May 2005
Ort
åland
Hoj
KTM640LC4
jag har satt på akrapovic burkar 180 huvudmunstycke öppnat luftburken men man måste ändå tokvarva för att få upp den på hjulet på2ans växel kan man göra något för att få lite mera botten vrid?
 
Last edited:
Björn mattsson skrev:
jag har satt på akrapovic burkar 180 huvudmunstycke öppnat luftburken men man måste ändå tokvarva för att få upp den på hjulet på2ans växel kan man göra något för att få lite mera botten vrid?

Höja nålen brukar förbättra botten/mellanregistret.

Lycka till!


.
 
jag har ändrat nålen med och sjusterat in allt; kanske ska jag krassa ner den lite då borde den bli lite mera bus vänligare??? har nån provat det?
 
Last edited:
Hade motsvarande på min och den gick upp på slangen i över 100 utan att koppla.

Två:an sitter man ner och gasar upp hur lätt som helst.


Låter som något är fel. Du har väl kopplat bort strypningen?
Har du möjlighet så se till att justera den i bänk, gör STOR skillnad. ÄVEN om du har fått rekommendationer från tillverkaren...


/R
 
180 i munstycke låter lite väl stort! skulle nog gå ner till 168-172!
 
men e det inte huvudmunstycke,luftburken och ljuddämparna som e själva strypningen effter som den var 40kw när jag fick den eller finns det mera strypningar förutom det? var???
 
Tidigare satt det även en elektroniskstrypning på förgasaren. Ströp effekten på ettan och tvåans växel om jag kommer ihåg rätt.

Ska finnas lite guider på nätet för hur man får bort den.


/R
 
grott mongo skrev:
Raid72 skrev:
Hade motsvarande på min och den gick upp på slangen i över 100 utan att koppla.

jajjamenn. :kocko


Vad är ditt problem? Bara för att du inte har någon talang så kan det inte finnas andra som har det heller? :va

Ståendes på fotpinnarna och gunga upp den så kom den så snällt så.

Avstrypt, helsystem, annan luftburk/filter och injusterad i bänk gav den 51hp på slangen.

Tog upp den på trean, sittandes, utan att koppla. Inga problem...


Jag kopplar för övrigt aldrig, förutom när jag byter växel.


/R
 
brist på teknik.. jag fick upp en "helt original" ktm som är strypt o allt utan problem i 2an sittandes utan koppling, bara o gasa till rappt så reser den sig utan att rycka i styret.. utan stryp är det ännu enklare.... oftast är de inte fel på hojjen utan föraren..
 
Jo 180 låter lite stort,170 har jag pillat i gummans Duke med Akraburkar på.

Den går också att gasa upp på 3:an och man kopplar lätt upp den i 80-90 km.

2:an är det bara att rappa till på gasen sen är man uppe,man kan peta i 3:an på vägen upp om man vill så blir det kanon.

Edit:

Sen har väl -05 High flow toppen också.
 
Last edited:
jag snacka med ragnar på lelles i går han mena när den bara har gått 130mil att allt int har riktit släppt än,han rekomendera 180ians munstycke.men det e klart att jag e ingen slangmästare :( ,jag e ju så van med crossen man snuddar gasen i samtliga växlar så e det upp på hjulet.
 
Jag tror inte Ragnar vet vad han pratar om. Nått är fel på hojjen. Be någon som kan mc att kolla på den. Men det bästa är att sälja o köpa en Husaberg.
:)
 
Långa farbron skrev:
Jo 180 låter lite stort,170 har jag pillat i gummans Duke med Akraburkar på.

Den går också att gasa upp på 3:an och man kopplar lätt upp den i 80-90 km.

2:an är det bara att rappa till på gasen sen är man uppe,man kan peta i 3:an på vägen upp om man vill så blir det kanon.

Edit:

Sen har väl -05 High flow toppen också.

Jag har fan fortfarande problem med att få upp min Duke. Visst ettan är inga problem, men att bara rappa till på tvåan funkar inte för mig
:huvet
Hur snabbt/varvtal kör du på tvåan när du rappar upp den?
 
skoteridioten skrev:
Jag har fan fortfarande problem med att få upp min Duke. Visst ettan är inga problem, men att bara rappa till på tvåan funkar inte för mig
:huvet
Hur snabbt/varvtal kör du på tvåan när du rappar upp den?

Vill man lyfta tidigt så går det från ca 4000 om man "sätter" sig lite samtidigt,men annars så drar jag bara så lyfter den när den kommer upp i varv.

Nycklen är bakåtvikt,annars händer det inte mycket.
 
Gasa - släpp och gasa när gaffeln börjag räta ut sig och ryck i styret.

Det är timingen det hänger på. Hittar man den så går de upp så snällt.



/R
 
Raid72 skrev:
Gasa - släpp och gasa när gaffeln börjag räta ut sig och ryck i styret.

Det är timingen det hänger på. Hittar man den så går de upp så snällt.



/R

Det bästa är att inte ens me en original behöver man göraså... bara ett snabbt dra på fullgas och sen är den påväg upp så bara o släppa av gasen..
ingen teknik alls behövs.. bara o våga, det är inte alls svårt att få framhjulet att lyfta, men sen krävs de teknik för att hålla kvar den i luften.. Och det kan man inte läsa sig till.. bara o träna! :) :tummenupp
 
skoteridioten skrev:
Jag har fan fortfarande problem med att få upp min Duke. Visst ettan är inga problem, men att bara rappa till på tvåan funkar inte för mig
:huvet
Hur snabbt/varvtal kör du på tvåan när du rappar upp den?
mellan 4000-5500 rpm så flyger den ju praktiskt taget upp, utan ryck, jag rycker dock till lite vid gas så att den kommer fortare dit jag vill ha den. jag fick upp min duke på 2:ans växel helt orginal, inga munstycken ingenting bytta, jag säger inte att det var enkelt men det gick ju, utan koppling.
 
Skoteridioten.

En tanke som slog mig,hur är din bakdämpare ställ ?

Jag har min nästan på det hårdaste på alla inställningar(tycker för övrigt att bakdämparen är lite klen)

Farbron 90 Kg.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top