Björn mattsson
ktm
jag har satt på akrapovic burkar 180 huvudmunstycke öppnat luftburken men man måste ändå tokvarva för att få upp den på hjulet på2ans växel kan man göra något för att få lite mera botten vrid?
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Björn mattsson skrev:jag har satt på akrapovic burkar 180 huvudmunstycke öppnat luftburken men man måste ändå tokvarva för att få upp den på hjulet på2ans växel kan man göra något för att få lite mera botten vrid?
Raid72 skrev:Hade motsvarande på min och den gick upp på slangen i över 100 utan att koppla.
jajjamenn. :kocko
grott mongo skrev:Raid72 skrev:Hade motsvarande på min och den gick upp på slangen i över 100 utan att koppla.
jajjamenn. :kocko
Vad är ditt problem? Bara för att du inte har någon talang så kan det inte finnas andra som har det heller?![]()
Ståendes på fotpinnarna och gunga upp den så kom den så snällt så.
Avstrypt, helsystem, annan luftburk/filter och injusterad i bänk gav den 51hp på slangen.
Tog upp den på trean, sittandes, utan att koppla. Inga problem...
Jag kopplar för övrigt aldrig, förutom när jag byter växel.
/R
Björn mattsson skrev:jag har satt på akrapovic burkar 180 huvudmunstycke öppnat luftburken
Långa farbron skrev:Jo 180 låter lite stort,170 har jag pillat i gummans Duke med Akraburkar på.
Den går också att gasa upp på 3:an och man kopplar lätt upp den i 80-90 km.
2:an är det bara att rappa till på gasen sen är man uppe,man kan peta i 3:an på vägen upp om man vill så blir det kanon.
Edit:
Sen har väl -05 High flow toppen också.
skoteridioten skrev:Jag har fan fortfarande problem med att få upp min Duke. Visst ettan är inga problem, men att bara rappa till på tvåan funkar inte för mig
![]()
Hur snabbt/varvtal kör du på tvåan när du rappar upp den?
Raid72 skrev:Gasa - släpp och gasa när gaffeln börjag räta ut sig och ryck i styret.
Det är timingen det hänger på. Hittar man den så går de upp så snällt.
/R
mellan 4000-5500 rpm så flyger den ju praktiskt taget upp, utan ryck, jag rycker dock till lite vid gas så att den kommer fortare dit jag vill ha den. jag fick upp min duke på 2:ans växel helt orginal, inga munstycken ingenting bytta, jag säger inte att det var enkelt men det gick ju, utan koppling.skoteridioten skrev:Jag har fan fortfarande problem med att få upp min Duke. Visst ettan är inga problem, men att bara rappa till på tvåan funkar inte för mig
![]()
Hur snabbt/varvtal kör du på tvåan när du rappar upp den?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |