Snowman89
Guest
Jag var och hämtade en KTM 640 -03 med dålig kompression igår.
Idag började jag skruva och lyfte av ventil kåpan först och där såg allt ok ut.
När jag däremot tömde motorn på olja så såg magneten och grovsilen ut som bifogade bilder.
Är det ram lagrena som tackat för sig?
Jag har dock köpt en 660 motor utan topp och funderar på att renovera den och stoppa dit toppen från 640. Går detta eller är det någon skillnad däremellan?
Vad bör göras mer än byta ramlager, kram kedja och ev andra slitna delar vid en renovering av en 660?


Idag började jag skruva och lyfte av ventil kåpan först och där såg allt ok ut.
När jag däremot tömde motorn på olja så såg magneten och grovsilen ut som bifogade bilder.
Är det ram lagrena som tackat för sig?
Jag har dock köpt en 660 motor utan topp och funderar på att renovera den och stoppa dit toppen från 640. Går detta eller är det någon skillnad däremellan?
Vad bör göras mer än byta ramlager, kram kedja och ev andra slitna delar vid en renovering av en 660?

