CBRBlackbird
Ny medlem
Har lite frågor angående bestyckning och inställning av förgasare BST 40 på KTM 640 2006 med öppnare ljuddämpare (modifierade original-ljuddämpare)
Original
Huvudmunstycke 165
tomgångsmunstycke 45
Luft/bränsle 2,5 varv
Ändrat till
Huvudmunstycke 175
Tomgångsmunstycke 47,5
Flyttat upp nålen ett hack
luft/bränsle 3,5 varv där det inte blir någon skillnad om jag skruvar ut mer
Problemet är att den smäller rätt kraftigt då jag slår av på gasen samt att den tvekar lite precis då jag ger gas från tomgång med belastning.
Har tittat på tändstiftet efter jag kört landsväg med lite gas och ser att den går snålt.
Det finns inte större (vad jag vet) tomgångsmunstycke och finns inte mer att hämta på luft/bränsle skruven.
Har även rengjort förgasaren och tänker att flytta upp nålen ett hack till borde ge påverkan vid mer gas och inte påverka detta?
Någon som har någon ide på lösning?
Tack på förhand!
Original
Huvudmunstycke 165
tomgångsmunstycke 45
Luft/bränsle 2,5 varv
Ändrat till
Huvudmunstycke 175
Tomgångsmunstycke 47,5
Flyttat upp nålen ett hack
luft/bränsle 3,5 varv där det inte blir någon skillnad om jag skruvar ut mer
Problemet är att den smäller rätt kraftigt då jag slår av på gasen samt att den tvekar lite precis då jag ger gas från tomgång med belastning.
Har tittat på tändstiftet efter jag kört landsväg med lite gas och ser att den går snålt.
Det finns inte större (vad jag vet) tomgångsmunstycke och finns inte mer att hämta på luft/bränsle skruven.
Har även rengjort förgasaren och tänker att flytta upp nålen ett hack till borde ge påverkan vid mer gas och inte påverka detta?
Någon som har någon ide på lösning?
Tack på förhand!
Last edited: