Ktm 625

skurk

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Östersund
Hoj
Honda Hornet 2000
var ute och körde idag, rätt så tät skog så kunde inte köra snabbt. Helt plötsligt så kommer ett ångmoln från expansionskärlet på kylaren. Stannade omedelbart och lät hojen kallna. Körde en bit, samma sak igen. Körde korta etapper tills jag kunde blåsa på igen. Det var bra nivå i kylaren.

Klarar inte hojen av att fisköra framåt utan att koka? Är en SXC 2005. Är det något som inte stämmer på hojen tror ni? Har nyligen bytt ljuddämpare utan att göra något åt bestyckningen om det har någon betydelse!
 

Kall3

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Ch Racing WSM 125-05,KTM 625 SMC-05
Skulle ta en morgon tur denna underbart vackra höstdag,baxa ner den till parkeringen och drog igång motorn,gick hur fint som helst men när jag lade i 1an så dog fanskapet.
Testade 3-4 gånger men samma sak.
Funderade en stund och testade en sista gång och då gick det,den krånglade inte heller under turen så det verkar inte vara någon större fara men lite nyfiken är man ju på vad det berodde på?
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Skulle ta en morgon tur denna underbart vackra höstdag,baxa ner den till parkeringen och drog igång motorn,gick hur fint som helst men när jag lade i 1an så dog fanskapet.
Testade 3-4 gånger men samma sak.
Funderade en stund och testade en sista gång och då gick det,den krånglade inte heller under turen så det verkar inte vara någon större fara men lite nyfiken är man ju på vad det berodde på?

Att motorn dör när man lägger växel luktar klockren stödsensor. :fakta
Hade du stödet nere de gångerna den dog? :7peta
Annars: Glapp/guck/slapp fjäder?
 
Last edited:

Kall3

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Ch Racing WSM 125-05,KTM 625 SMC-05
Haha jo det skulle det kunna vara,men jag har kört med stödet nere och halv uppfällt,testade det i morse men det kan ju mycket väl vara det som spökar.

Ska jag vara ärlig visste jag inte ens att den hade det :rodnar

Faktum är att första gången den inte dog så var stödet nere.
Men det var väl Opposite day:arsele
 
Last edited:

JohanGS

Grotesk Supermoto
Gick med
28 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Husaberg FS570
Hej alla glada 625-åkare! :hej

Skaffade mig en 625 i helgen med 1885 Mil på mätaren. Tycker ändå det är ganska långt för en enstånka. Så finns något känt fel jag bör passa mig för?

Hojen går för övrigt jävligt fint, har bra komp och låter inget märkvärdigt ifrån motorn. Kan det vara dags för kolvbyte? Tänkte köra en ventiljustering till vintern hursomhelst. :)
 

Patte987

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2008
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -05
Söker en Ktm 625/640 års. -03 och uppåt. Nån som vill bli av med sin? Gärna i närheten av östergötland.
 

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Ort
sthlm
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
tänkte testa 16/46 drevning på hojen i sommar. nån som vet hur många länkar jag behöver på kedjan?
ktm 625 smc -06.

mvh/mattias
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Sitter och funderar på en 625 från 2003 med över 2000 mil på mätaren... Ägaren säger att det är en "comp" model och därmed har comp avgassystem och pumper förgasare...?

Vad är det för något???
 

Snowman89

Guest
Sitter och funderar på en 625 från 2003 med över 2000 mil på mätaren... Ägaren säger att det är en "comp" model och därmed har comp avgassystem och pumper förgasare...?

Vad är det för något???

Ljuddämparen tror jag är den som KTM sålde som powerparts till 625/640/660.
Ang förgasaren så har jag ingen aning..
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Sitter och funderar på en 625 från 2003 med över 2000 mil på mätaren... Ägaren säger att det är en "comp" model och därmed har comp avgassystem och pumper förgasare...?

Vad är det för något???

Mest troliga är att de är en -02 Super Comp. Bara kickstart å motorn är svart... Annars om de ska var en -03 så är motorn silvergrå.... Å med elstart å kick....
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Mest troliga är att de är en -02 Super Comp. Bara kickstart å motorn är svart... Annars om de ska var en -03 så är motorn silvergrå.... Å med elstart å kick....

Ser silvergrå ut. Men vad är då skillnaden på en super comp?? Känner mig lite lost på det här...

Ser fin ut iaf. Vad är en såndäringa värd i bra skick?
ImageUploadedByTapatalk1360932087.471798.jpg
ImageUploadedByTapatalk1360932206.992759.jpg
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top