Ktm 625

KTM bandagar på LMS 18-19 aug

Tänkte bara påminna om KTM Club Scandinavias bankörning 18-19 Augusti på Sviestad.
Vi har några få platser kvar!

Bandagen är i kombination med KTM’s egen bandag och detta innebär att det blir två härliga dagar på raken!

KTM piloter anmälda till klubbkörningen har förtur till gratisdagen!!

Alltså:
18:e augusti 09:00 – 17:00 KTM’s bandag,
18:e augusti 17:00 -19:00 kvällskörning med klubben
19:e augusti 09:00 – 17:00 klubbens bandag

Det kommer att bli 3 grupper; Långsam, medel och snabb!
Och vi har satt ett maxantal till 45 personer.

Vi försöker vara så nära självkostnadspris som möjligt; 900 kr /person
(banhyra; kväll + heldag 30 000 kr + ambulans 10 000 kr)

18 h bankörning för 900 kr!!
För att underlätta har vi även fått låna klubbhuset på Sviestad.
Där kan de som vill övernatta, det finns kök, duschar och bastu.

OM du mot förmodan inte kör KTM (än) så är dagen numera öppen även för dig.
DVS. torsdag kväll och hela fredagen…


Anmäl dig nu! :banana

http://www.ktmclubscandinavia.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=82&start=70
 
Förstår inte, hur/var ser jag att den snurrar, dvs när den är monterad på motorn?

Skulle den inte snurra när den är monterad skulle din hoj gå varm väldigt snabbt. För att inspektera om den går trögt eller liknande måste du plocka av den. Skulle den läcka kommer det märkas, oljan blir konstigt färgad(typ kaffe med mjölk i/chokladmilkshake)
 
KTM 625 ägare

Jag har nu läst igenom trådarna:
KTM 625, 660, 640, 690 och endel Husa och SXV, på ett ungefär 1000 sidor totalt blev valet enkelt. Det blev en 625'a

Inge större modifikationer på detta exemplar än, men de kommer.

Haft den i några dagar nu, Inga problem än, är kalasnöjd :)

ktm62502.jpg



ktm625wash.jpg
 
Last edited:
Jag har nu läst igenom trådarna:
KTM 625, 660, 640, 690 och endel Husa och SXV, på ett ungefär 1000 sidor totalt blev valet enkelt. Det blev en 625'a

Inge större modifikationer på detta exemplar än, men de kommer.

Haft den i några dagar nu, Inga problem än, är kalasnöjd :)

ktm62502.jpg



ktm625wash.jpg

Gratulerar, vad för moddar har du planerat?
 
Trodde bara det va prestige-modellerna som hade svart-lackad ram. Men din har ju uppenbarligen det också
 
Gratulerar, vad för moddar har du planerat?

Tack tack

Inget märkvärdigt, det "vanliga" man brukar göra typ.
Det första jag har i tanke är att snygga till baken, tänkte minidiodljus o små blinkers, vill gärna få in skylten en aning under bakstänkan också men känns som att ljuddämparna är lite för långa för att det ska bli snyggt, får prova mig fram. Sedan tänkte jag också svart plast och lite annat blingbling.

Vidare till effekt är jag ute efter Acra dämpare, helst helrör men beror på hur motiverad man blir prismässigt, och i slutändan kanske en trevligare kam.

Vill bara klargöra att jag inte har något emot den effekt, eller rättare sagt körkänsla jag får ur den just nu, men efter att man sätt bänkgrafer och hört ljud så är det klart man är sugen på det där extra :)

Bra val...att du dessutom valde en årsmodell med två pipor istället för en :tummenupp


Absolut. Tycker den ser finare ut baktill, vilket är en bra utgångspunkt. Men också endel tekniska specs som motiverade.

Trodde bara det va prestige-modellerna som hade svart-lackad ram. Men din har ju uppenbarligen det också

Kanske bara är de äldre, eller SXC modellerna som har grå ram
 
Last edited:
Hej !
Undrar kort vad som skiljer mellan 640 och 625, är "enduro" modellerna det gäller inte motard. Det som sägs ofta är att en trimmad 640 är nästan lika rapp som en 625 vilket genast får mej att vilja välja en 625 :)

Har läst både 640 tråden och 625 tråden, men inte hittat nån rakt på jämförelse nånstans men ögona går i kors efter 250 sidor.

Vad skiljer i vikt och i service intervall ?
Hur många hk har 640 och 625 i avstrypt skick ?
Finns "massa" 640 på blocket men knappt inga 625,är det för att 640:n är "sämre" ?

Ska köpa en hoj för aktiv körning på grus och ev lättare enduro,samt en del transport på asfalt,men kommer aldrig bli helt motardkittad utan målet är grus skog och is om vi får nån vinter.
Har sneglat på 525 som alternativ men det blir ett helt annan nivå på skruva då ? (olja/filter/ventiljustering mest hela tiden?)

Budget = runt 40k.

Tacksam för svar :)
 
Hej !
Undrar kort vad som skiljer mellan 640 och 625, är "enduro" modellerna det gäller inte motard. Det som sägs ofta är att en trimmad 640 är nästan lika rapp som en 625 vilket genast får mej att vilja välja en 625 :)

Har läst både 640 tråden och 625 tråden, men inte hittat nån rakt på jämförelse nånstans men ögona går i kors efter 250 sidor.

Vad skiljer i vikt och i service intervall ?
Hur många hk har 640 och 625 i avstrypt skick ?
Finns "massa" 640 på blocket men knappt inga 625,är det för att 640:n är "sämre" ?

Ska köpa en hoj för aktiv körning på grus och ev lättare enduro,samt en del transport på asfalt,men kommer aldrig bli helt motardkittad utan målet är grus skog och is om vi får nån vinter.
Har sneglat på 525 som alternativ men det blir ett helt annan nivå på skruva då ? (olja/filter/ventiljustering mest hela tiden?)

Budget = runt 40k.

Tacksam för svar :)

Det är skrivet massor av gånger....

Motormässigt är de helt identiska. 625 har en bättre förgasare Keihin FCR 41 som man med fördel eftermonterar på sin 640.

Sen har 640 bekvämare sadel, större tank och lite annat småplock.

525 är en helt annan slitagebild, servicen är frekvent men lätt att utföra. Det trista är att renovera motor som snabbt blir dyrt...
 
Så om man väljer en 640 där dom bytt förgasare så är den lika rapp som 625 ?

Angående xr/625 så är vikten hos dessa 2 som talar för dem,enligt samma test så vägde 640(adventure) 180 kg tankad,dvs nästan 40 kg mer,men å andra sidan så ska min Dr 800 väga 220kg eller så tankad så den är ju lättare än den,men trots allt så vill jag försöka mig på lite enklare enduro,och då bryter jag hellre på 140kg än 180.
Sen ska jag försöka hitta en extra uppsättning fälgar som man kan ha isdäck på och kanske man även kan köra lite stubbräjs å sånt,men till is och stubb funkar säkert 640 lika bra,det är just för skogsstigar osv som det kan vara bättre med lite mindre vikt om man kör fast.

Ni som kört båda får gärna ge fler synpunkter,kanske de extra kilona inte är så farliga ? Bättre komfort kanske är värt det ?
Finns dessutom ett par billiga 640 på blocket i närheten.
 
Så om man väljer en 640 där dom bytt förgasare så är den lika rapp som 625 ?

Angående xr/625 så är vikten hos dessa 2 som talar för dem,enligt samma test så vägde 640(adventure) 180 kg tankad,dvs nästan 40 kg mer,men å andra sidan så ska min Dr 800 väga 220kg eller så tankad så den är ju lättare än den,men trots allt så vill jag försöka mig på lite enklare enduro,och då bryter jag hellre på 140kg än 180.
Sen ska jag försöka hitta en extra uppsättning fälgar som man kan ha isdäck på och kanske man även kan köra lite stubbräjs å sånt,men till is och stubb funkar säkert 640 lika bra,det är just för skogsstigar osv som det kan vara bättre med lite mindre vikt om man kör fast.

Ni som kört båda får gärna ge fler synpunkter,kanske de extra kilona inte är så farliga ? Bättre komfort kanske är värt det ?
Finns dessutom ett par billiga 640 på blocket i närheten.

Ja en 640 med FCR är lika rapp som en 625.

En Adventure väger betydligt mer än SXC/SC. Föredrar en 625/640 framför XR eller Dr800 alla dagar....
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top