Ktm 625

Grymt härligt! Efter en usel vintersäsong tog jag hjälp av en god kamrat och krängde om däcken igår. Givetvis blev det snöstorm på eftermiddagen men idag blev det en rejäl runda. Kallt som f*n men härligt! Nu får det gärna torka upp i skogarna häromkring...
 
Last edited:
Har lite problem med en svårstartad 625:a, problemet är att batteriet dras ut efter bara kanske 5-6 startförsök, motsvarar kanske 30sek max totalt, drar startmotorn såpass mycket verkligen eller kan det vara nåt fel på den? Det låter som den går tungt trots nyladdat batteri, som dessutom är nyinköpt. Provat med ett gammalt också men dras ur lika fort.



/Martin
 
Har inte kollat ventilspelet, hur inverkar det isåfall?
Tror inte det är laddregulatorn det är fel på för det är bara när jag ska elstarta den som batteriet laddas ur, har laddat batteriet inför varje start nu så jag vet att det är laddat.
Har visserligen bara ett 7ah batteri men tycker ändå det ska klara mer?


Kollat ventilspelet?
Om batteriet laddas ur så borde de ju vara laddregulatorn/relät som inte funkar.
 
Jag har samma symptom men om man släpper ut kopplingen en liiten, liiten bit medan man lägger i ettan brukar den ramla i utan problem.

Någon som vet vad problemet kan vara om det ibland kan vara svårt att få i ettans växel? från neutral men tvåan går i hur lätt som helst när detta uppstår.
 
Någon som vet vars alla strypningar sitter i en 2006a? och ger det något om man tar bort sas? Skulle vara bra om det fanns en guide eller nått hur man avstryper dom och vad man ska använda för bestyckning osv
 
Jag har nåt elfel på min hoj. Speedometern är död.
Hur är det med speedometern, ska den lysa upp när man vrider på tändningen eller går den bara igång när den känner av hastighet från hastighetsgivaren?

Min hastighetsgivar kabel är rätt sliten och har glappat en hel del. Nu är displayen död även när jag vrider på tändningen. Jag kan manuellt sätta igång den genom att trycka på en av knapparna på speedometern men den ger inget utslag på hastighet. Jag har för mig att den ska gå igång även när man vrider på tändningen? isf är det ju inte bara hastighetsgivar kabeln det är fel på..

Det är en sån här jag har:

maxspeed.jpg
 
På min 04 så lyser den upp när man rullar förbi magneten. Jag hade samma problem på min, det berodde på att säkringen hade gått. Kolla det!
 
ok, skall kollas!
Om den inte ska gå igång när man vrider på tändningen så tror jag det är "hastighetskabeln" som måste bytas ut, den har legat emot bromsskivan och slitits vilket har lett till glapp.
 
ok, skall kollas!
Om den inte ska gå igång när man vrider på tändningen så tror jag det är "hastighetskabeln" som måste bytas ut, den har legat emot bromsskivan och slitits vilket har lett till glapp.
Den ska inte börja lysa försen motorn startar eller du rullat förbi magneten. :)
 
hmm så den ska alltså starta när man startar motorn även fast man står stilla? Då är det inte bara "hastighetskabeln" det är fel på..

Säkringarna var hela.
 
Ok så sista förtydligande: displayen/motor/tändning är av och hojen står still. Jag vrider på tändningen och startar hojen men den står fortfarande still, skall displayen lysa?
 
har köpt ett oljefilter kitt från mcwebb men vet inte riktigt vart alla packningar å brickor ska sitta? Nån som vet kanske?
 
Last edited:
har köpt ett oljefilter kitt från mcwebb men vet inte riktigt vart alla packningar å brickor ska sitta? Nån som vet kanske?
Är de små kopparpackningar så ska dom nog sitta på skruvarna till oljelocket annars vet ja inte vad de kan vara för packningar du har fått med.
Det stora filtret sitter ju liksom direkt på ramen!
 
Back
Top