Ktm 625

Du har en luftskruv innanför termostathuset.


ska man öppna den när hojen är i gång eller av.

Efter att jag körde hojen i dag slog det blåa flammor ur avgasröret när jag stängde av den, gick några sekunder efter jag stänkt av den och sen small det till med blåa flammor.
Har aldrig varit med om det innan, kan jag ha gjort fel vid ventiljusteringen?
 
ska man öppna den när hojen är i gång eller av.

Efter att jag körde hojen i dag slog det blåa flammor ur avgasröret när jag stängde av den, gick några sekunder efter jag stänkt av den och sen small det till med blåa flammor.
Har aldrig varit med om det innan, kan jag ha gjort fel vid ventiljusteringen?

Har du ställt ventilerna för tight?
 
Har du ställt ventilerna för tight?

Jag följde guiden på soe, stod att det skulle vara som att dra ut ett papper ur en hög med papper. när man drar ut bladmåttet.
Och innan jag börjad så fick man inte ens in bladmåttet så spelet måste vell ha varit för lite från början. nu startar den lättare i alla fall.

Just det jag bytte lågfartsmunstycket från original 45 till 48, kan det ha något med saken att göra?

Du har en luftskruv innanför termostathuset.

termostaten som sitter på cylindern?
 
Last edited:
ktm 625 smc -06 reservdelar

vart hittar jag reservdelar och plastkit till hojen?? :va
måste köpa lyktkåpan och lyse stod på näsan i kväll :arsele
 
Har precis köpt en 625 -06 och skulle behöva hjälp med inställningar på fram och bakdämpare. väger ca:65kg + utrustning.
Sen har jag en till fråga angående drevning har nu 16-38... och jag har övat lite slangning... men den känns lite "trög" att få upp.Har säkert mycket med teknik att göra också e total nybörjare på slangning.
vilken drevning rekomenderas till lek\vardagskörning 16-40 -16-42? eller nått annat?

Sen sitter det "leo vince" slipon på nu men skulle vilja byta ut resten av avgaset också till "leo vince" nån som vet vart man kan få tag i det?
 
Last edited:
Jag följde guiden på soe, stod att det skulle vara som att dra ut ett papper ur en hög med papper. när man drar ut bladmåttet.
Och innan jag börjad så fick man inte ens in bladmåttet så spelet måste vell ha varit för lite från början. nu startar den lättare i alla fall.

Just det jag bytte lågfartsmunstycket från original 45 till 48, kan det ha något med saken att göra?
termostaten som sitter på cylindern?


Nja det är inge bra att ha för tight spel, risk att bränna ventilen, jag sätter min peng på tight ventilspel istället för munstycket men det är bra att du har bytt det. Jupp till höger om cylinder sitter huset

Sen har jag en till fråga angående drevning har nu 16-38... och jag har övat lite slangning... men den känns lite "trög" att få upp.Har säkert mycket med teknik att göra också e total nybörjare på slangning.
vilken drevning rekomenderas till lek\vardagskörning 16-40 -16-42? eller nått annat?

Visst går det men den är rätt högt drevat. 16-42 blir mkt roligare alt 17/42 för att inte varva ihjäl den.
 
Last edited:
Har precis köpt en 625 -06 och skulle behöva hjälp med inställningar på fram och bakdämpare. väger ca:65kg + utrustning.
Sen har jag en till fråga angående drevning har nu 16-38... och jag har övat lite slangning... men den känns lite "trög" att få upp.Har säkert mycket med teknik att göra också e total nybörjare på slangning.
vilken drevning rekomenderas till lek\vardagskörning 16-40 -16-42? eller nått annat?

Sen sitter det "leo vince" slipon på nu men skulle vilja byta ut resten av avgaset också till "leo vince" nån som vet vart man kan få tag i det?

jag kör 15/40 och jag tycker det funkar bra men har bara kört några mil.
 
Nja det är inge bra att ha för tight spel, risk att bränna ventilen, jag sätter min peng på tight ventilspel istället för munstycket men det är bra att du har bytt det. Jupp till höger om cylinder sitter huset



Fick luftat kylarsystemet, va jun inte så krångligt nu när man vet vart skruven sitter:tummenupp

Hur ska det kännas när man drar ur bladmåttet? ska det vara lite trögt?
Och ska man behöva använda mycket kraft för att få i det?
Får nog ge mig på att schystera om ventilerna...
 
Nja det är inge bra att ha för tight spel, risk att bränna ventilen, jag sätter min peng på tight ventilspel istället för munstycket men det är bra att du har bytt det. Jupp till höger om cylinder sitter huset



Fick luftat kylarsystemet, va jun inte så krångligt nu när man vet vart skruven sitter:tummenupp

Hur ska det kännas när man drar ur bladmåttet? ska det vara lite trögt?
Och ska man behöva använda mycket kraft för att få i det?
Får nog ge mig på att schystera om ventilerna...

kör med 1/6 Varvsmetoden, enkel och bra sätt att ställa ventilerna på :tummenupp

Skruva in skruven i botten, backa tillbaka 1/6 varv (en rakstäcka på muttern)
Spänn åt låsmuttern,- klart :banana
 
kör med 1/6 Varvsmetoden, enkel och bra sätt att ställa ventilerna på :tummenupp

Skruva in skruven i botten, backa tillbaka 1/6 varv (en rakstäcka på muttern)
Spänn åt låsmuttern,- klart :banana

Blir inte spelet 0,12 då? Husaberg kör 0,12 och flera där använder 1/6 varvsmetoden. Ska vell vara 0,15 på ktm 625?
Verkar för övrigt vara en jäkligt bekväm metod.
Jag är som sagt ny på det här planet, är det något sätt som är att föredra och i så fall varför?
 
Ingen som har lust att sälja sin 625a -06, -07 till en stackars hojlös man?
PMa om du har en sån. INGEN annan årsmodell är av intresse...
 
Blir inte spelet 0,12 då? Husaberg kör 0,12 och flera där använder 1/6 varvsmetoden. Ska vell vara 0,15 på ktm 625?
Verkar för övrigt vara en jäkligt bekväm metod.
Jag är som sagt ny på det här planet, är det något sätt som är att föredra och i så fall varför?

Tror han sätter i rätt bladmått och sedan drar åt och backar, så gör jag på min xr iallafall:tummenupp
 
Tror han sätter i rätt bladmått och sedan drar åt och backar, så gör jag på min xr iallafall:tummenupp

1/6 dels metoden går vell ut på att du inte ska behöva bladmått?
Annars är den ju helt onödig, om du endåså ska fibla in ett bladmått.
Bara spekulerar, är som sagt ny på det här.

Men om du sätter i bladmått 0,15 drar åt och sedan backar 1/6 (som jag tror blir0,12) Då har du ju helt plötsligt 0,27 i ventilspel eller om det nu blir 0,15 med 1/6 dels metoden så får du 0,30...
 
Last edited:
vad jag hört så spelar det ingen roll att det är 0,15. Det är väldigt svårt att få det till exakt 0,12 med bladmått så det spelar nog ingen större roll att man sätter det till 0,15.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top