Ktm 625

Är det någon som kan tipsa om ett schysst beggat slip on till 625 smc -04 som är till salu?

Jag vill bli av med "ärtbössan" nu!

(med ärtbössa menar jag att det som sitter på nu är helt tomt)
 
Last edited:
Hur gör ni alla som har trimmat med accrer bestyckningar mm, när ni ska besiktiga? sätter ni bara dit trottelstoppen eller gör ni om allt? :jisses
 
Hur gör ni alla som har trimmat med accrer bestyckningar mm, när ni ska besiktiga? sätter ni bara dit trottelstoppen eller gör ni om allt? :jisses
Jag sätter dit trottelstoppen samt en hemgjord insats i ljuddämparen.Har fått hojjen genom besiktningen med Akrapovic helsystem två gånger(senast idag)på det viset.Byta avgasrör bara för kontrollbesiktning är alldeles för jobbigt.
 
Jag fick ett litet växellådsras och nu har jag satt ihop allt igen. Allt funkar utom kopplingen =( . Någon som har en susning om vad problemet kan vara?

Funderar lite på om det kan vara "sprutan" jag använde, då det såg ut som att den innehöll en massa små luftbubblor.. Men det känns långsökt då det inte kommer några luftbubblor om jag trycker i ännu mera olja.
 
Min hoj gick igenom besiktningen förra året, och det med en näst intill tom FP slip on. Enligt besiktningsmannen som verkligen feggasade in i micken klarade jag mig med 1 db till godo.

Jag tror det beror på vem som mäter, han varvade knappt någonting.
 
Blå kurva är med slipon av "raktigenommodell" och röd kurva är med Akrapovic helsystem.Bägge med originalkam.FR-kammen har jag inte bänkat med,men registret blir definitivt toppigare med den.

D var d värsta, ger helsystem så mycket? 4,5hk, inte dåligt..
 
Några frågor från mig:

Är på jakt efter endurohjul till min hoj. Nån som har några liggandes till en bra slant? Om inte, vilka dimentioner gäller? Strul med ok, kedja osv?
625 sxc -04 om det nu är nån skillnad på årsmodellerna.

Jagar även ca 30 mm styrhöjare. kan man ha högre??

Någon som vet hur mycket en tajtning av gaffel och bakfjädring kostar hos springzz, eller ngn annan?
Även hur man stiffar upp orginalfjädringen på max?
Beskrivning "for dummies" uppskattas.... :Bugar

Tackar ödmjukast för en mycket bra tråd....:tummenupp skall läsa igenom hela rasket.
Inte så lätt att hitta det man söker med sökfunktionen, tyvärr...

Återförsäljare i Sthlm, är det han i Märsta och S-tälje som gäller (enl KTM hemsida)
 
Några frågor från mig:

Är på jakt efter endurohjul till min hoj. Nån som har några liggandes till en bra slant? Om inte, vilka dimentioner gäller? Strul med ok, kedja osv?
625 sxc -04 om det nu är nån skillnad på årsmodellerna.

Jagar även ca 30 mm styrhöjare. kan man ha högre??

Någon som vet hur mycket en tajtning av gaffel och bakfjädring kostar hos springzz, eller ngn annan?
Även hur man stiffar upp orginalfjädringen på max?
Beskrivning "for dummies" uppskattas.... :Bugar

Tackar ödmjukast för en mycket bra tråd....:tummenupp skall läsa igenom hela rasket.
Inte så lätt att hitta det man söker med sökfunktionen, tyvärr...

Återförsäljare i Sthlm, är det han i Märsta och S-tälje som gäller (enl KTM hemsida)
Du har ju en sxc så då borde ju endurofälgarna passa rakt av. Disstanser och så får man ju sätta på när man konverterar till motard.

Du kan ju köpa hårdare orginalfjädrar annars.
- Framfjäder 95010022S (1313kr)
- bakfjäder 91010253 (1364kr)
Sen kan du ju kolla med springz också
 
Du har ju en sxc så då borde ju endurofälgarna passa rakt av. Disstanser och så får man ju sätta på när man konverterar till motard.

Du kan ju köpa hårdare orginalfjädrar annars.
- Framfjäder 95010022S (1313kr)
- bakfjäder 91010253 (1364kr)
Sen kan du ju kolla med springz också

Jag skrev inte att jag bara har motardhjul på min sxc... köpte den sån.

OK cirka 1300 per halva.... hur pass mycket hårdare blir det då? i kroppsvikt räknat. Jag är 90kg++ och de fjädrar som sitter fram på min är för svampiga på gata, helt klart.
 
Tjena, Idag när ja kollade förgasarventslangarna så såg jag att de sugits upp lite grus i dem!
Hur ser det ut på era 625;or???

Jag hadde grymma problem med detta på min DR-Z434SM för 2år sedan, men det är en annan historia som inte ska dras här! Där löstes problemet med att jag valde att filtrera slangarna och ha dem under sadeln/kåpan.
(Problemet = Satt igen huvudmunstycket på min semesterresa )
 
Tjena, Idag när ja kollade förgasarventslangarna så såg jag att de sugits upp lite grus i dem!
Hur ser det ut på era 625;or???
Det har då jag aldrig haft problem med.Inte på någon cross eller endurohoj heller för den delen.Du får väl sätta dit ett uppsamlingskärl i värsta fall.
 
Det har då jag aldrig haft problem med.Inte på någon cross eller endurohoj heller för den delen.Du får väl sätta dit ett uppsamlingskärl i värsta fall.

Jag funderar på om slangarna hamnat framåt imot fartvinden och på såvis tagit in grus, jag har inte sett att den har gjort så förut trotts 90timmars körning!
(Slangarna ligger på skyddplåten under motorns bakkant)
 
Jag funderar på om slangarna hamnat framåt imot fartvinden och på såvis tagit in grus, jag har inte sett att den har gjort så förut trotts 90timmars körning!
(Slangarna ligger på skyddplåten under motorns bakkant)
Kanske blir grus liggande på hasplåten också?
 
Någon som kan tipsa mig om hur man får av tändhatten? har försökt i 20min men får f*n inte av den:va står inget i handboken heller.
 
Back
Top