Ktm 625

Bra jobbat, det är väl så man lär sej :-)

Det löste sig. Blev lite nojig över hur motorn drog runt och trodde att jag pajat en ventil eller något. Men när jag prövade att dra runt bakhjulet på en polares ktm duke kändes det typ likadant. Så nu har jag iallfall satt ihop allt och fått igång motorn.. Har också väntat på en avgaspackning som försvann i posten. HAr inte hunnit köra något än men det ska bli spännande. HAr iallfall varit jäkligt lärorikt för mig osm inte tidigare har fattat hur något i motorn har funkat

Ska man hälla något speciellt i kylaren eller är det vanlig kylarvätska?



Nu har jag iallfall varit flitig under vintern och
- Bytt ut packboxar och teflonbussningar i framdämparen. Har även bytt till mer trögflytande olja.
- Bytt ut plasten till svart
- Bytt olja och ställt ventiler
- Tagit bort sas-ventilen.
- Köpt nu bromskiva fram (ej monterade då jag inte har sm fälgarna på än)
- Satt i rallykam

Nu vill jag ut och köra!!!
 
Fälgarna såg lite tråkiga ut så jag gick på med autosol imorse! Blev ganska bling bling :)
 

Bifogat

  • fälg.JPG
    fälg.JPG
    126.5 KB · Visningar: 209
Kan det verkligen påverka ljudet ???
Undrar....rent spontant....känns det som att det inte kan påverka, men vad vet jag ?
 
Var ute och tog en liten tur med min nya rallykam idag. Allt verkar funka ok men vet inte om jag känner någon enorm skillnad i bottenvridet (var ett tag sen man åkte innan så har inget och jämföra med). Något jag tänkte lite på var att det käns som den vibrerar med eller är det jag som är ovan. Sen låter hojen lite annorlunda, har den även gjort det för er andra som satt på rallykam?

Nu ska jag byta olja..
 
Var ute och tog en liten tur med min nya rallykam idag. Allt verkar funka ok men vet inte om jag känner någon enorm skillnad i bottenvridet (var ett tag sen man åkte innan så har inget och jämföra med). Något jag tänkte lite på var att det käns som den vibrerar med eller är det jag som är ovan. Sen låter hojen lite annorlunda, har den även gjort det för er andra som satt på rallykam?

Nu ska jag byta olja..

Jag kände först riktigt stor skillnad när jag körde dubbelsystem, med enkelsystem så blev det jäkligt trött. Så helsystem är att föredra om man kör enkeldämpare.
 
Jag kände först riktigt stor skillnad när jag körde dubbelsystem, med enkelsystem så blev det jäkligt trött. Så helsystem är att föredra om man kör enkeldämpare.

Håller med, nu har ju jag 660 men där gjorde det stor skillnad på bottenvridet mellan bara slip-on och helsystem.
 
Jag kände först riktigt stor skillnad när jag körde dubbelsystem, med enkelsystem så blev det jäkligt trött. Så helsystem är att föredra om man kör enkeldämpare.

Vet inte om det är speciellt trött. Det är väl mer det att den känns ungefär som innan. Nu har jag tagit mig rätt lungt och inte hunnit prövat så mycket än då jag inte fått tillbaka körkortet än. Helsystem blir det inte fråga om, kanske om det dyker upp ett begagnat på blocket eller nåt.
 
Är det någon som vet om det finns slirkopplingar till 625an och ungefär vad dem kostar? :)

Och vad jag förstått så ska man ha en "STM" slirkoppling och inte "Rekluze" då den sistnämnda är till för enduro?!?:va

tack// Mikael
 
Fick tillbaka körkortet så var ute och prövade rallykammen mer utförligt idag och visst känns det skillnad.. Jäkligt roligt var det även om tvåan blev rätt nervös med all kraft så långt ner i registret. Nu körde jag i och för sig utan insats vilket låter som fasiken, vet inte om det skiljer så mycket. Imorgon blir det nog så att jag slänger på motardfälgarna.
 
bytte till ett 48 lågfartsmunstycke idag och nu smäller den inte lika mycket när jag släpper gasen...

men när jag väl var inne i förgasaren och rotade så såg jag att mitt huvudmunstycke är ett 162 och inte ett 165 som alla säger skall vara orginal...
ska jag då byta till ett 165 munstycke eller 168

för dem som inte vet så är den
ostrypt
och uppborrade orginal ljuddämpare
 
bytte till ett 48 lågfartsmunstycke idag och nu smäller den inte lika mycket när jag släpper gasen...

men när jag väl var inne i förgasaren och rotade så såg jag att mitt huvudmunstycke är ett 162 och inte ett 165 som alla säger skall vara orginal...
ska jag då byta till ett 165 munstycke eller 168

för dem som inte vet så är den
ostrypt
och uppborrade orginal ljuddämpare

Jag skulle nog satt i ett 165.
 
bytte till ett 48 lågfartsmunstycke idag och nu smäller den inte lika mycket när jag släpper gasen...

men när jag väl var inne i förgasaren och rotade så såg jag att mitt huvudmunstycke är ett 162 och inte ett 165 som alla säger skall vara orginal...
ska jag då byta till ett 165 munstycke eller 168

för dem som inte vet så är den
ostrypt
och uppborrade orginal ljuddämpare

Mmm den kan inte vara otrypt om det nu sitter 162! 165 sitter det otrypt på 625/660 det bort du ha fått med i en lite plasttub när du köpte hojen. Prova 165 men ha ett 168 i reserv.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top