Ktm 625

Nu är jag äntligen färdig med min bakdel på hojjen:)

om någon är intresserad så var det som gjordes:
-kapade bort en stor del av "undertailen"
-kortade ljuddämparna och lackade dem svarta
-svetsade på ett stag på bakramen
-miniblinkers, ful kolfiberlook(255kr)
-led-baklampa (229kr,)

jag vart nöjd, vad tycker ni?:)

Snyggt :tummenupp
 
Håller på att sätta ihop hojen efter att bytt kam. Fattar inte riktigt hur den manuella dekompen ska sitta. Sätter jag den som i repationsmanualen(Med den platta delen framåt som på sida 69) så går det inte att dra i dekomphantaget alls då det tar stopp mot vipparmen. Någon annan som har haft problem att sätta tillbaka den manuella dekompen?
 
Tjena!

Håller på och spanar efter en 625:a och ska nog kolla på en till helgen.
Några frågor dock.
Hur är det med servicen, först vid 100 sen 500 och sedan var 500:e mil? Nån som har koll på vad en 500:mila kostar?
Sen var tydligen detta exet servat i boken vid 250 mil, verkar ju lite skumt kan det bli problem med garantin tro?

Ha det gött!
 
Håller på att sätta ihop hojen efter att bytt kam. Fattar inte riktigt hur den manuella dekompen ska sitta. Sätter jag den som i repationsmanualen(Med den platta delen framåt som på sida 69) så går det inte att dra i dekomphantaget alls då det tar stopp mot vipparmen. Någon annan som har haft problem att sätta tillbaka den manuella dekompen?

Shit nu har jag ju ingen hoj till hands men hade inga problem med axeln & armen för jag monterade aldrig bort armen eller gjorde du det???

Tjena!

Håller på och spanar efter en 625:a och ska nog kolla på en till helgen.
Några frågor dock.
Hur är det med servicen, först vid 100 sen 500 och sedan var 500:e mil? Nån som har koll på vad en 500:mila kostar?
Sen var tydligen detta exet servat i boken vid 250 mil, verkar ju lite skumt kan det bli problem med garantin tro?

Ha det gött!

Garantin vad är det??????

Vet ej vilken årsmodell du ska titta på men min -04 hade 6mån men som sagt lämnade aldrig in den på service utan körde allt själv & följde upp med körjournal. Men visst om man bara kanske ska ha den en säsong så nja vet inte varför? Kommer inte ihåg om det bara var 640 som fick garanti på 2år från 2005 eller vad det nu blev? Tror även att 625/660 fick 500mil intervall efter 1:a servicen vid 100mil från årsmodell 2005. Tidigare var det 250mil intervall. Om du inte har tummen mitt i handen så fixar du en sådan service själv!
 
Last edited:
Nu är jag äntligen färdig med min bakdel på hojjen:)

om någon är intresserad så var det som gjordes:
-kapade bort en stor del av "undertailen"
-kortade ljuddämparna och lackade dem svarta
-svetsade på ett stag på bakramen
-miniblinkers, ful kolfiberlook(255kr)
-led-baklampa (229kr,)

jag vart nöjd, vad tycker ni?:)

riktigt najs:tummenupp
va e det för past du har bak och va för sadel har en sxc-04 själv och e sugen på ngt liknande
 
Garantin vad är det??????

Vet ej vilken årsmodell du ska titta på men min -04 hade 6mån men som sagt lämnade aldrig in den på service utan körde allt själv & följde upp med körjournal. Men visst om man bara kanske ska ha den en säsong så nja vet inte varför? Kommer inte ihåg om det bara var 640 som fick garanti på 2år från 2005 eller vad det nu blev? Tror även att 625/660 fick 500mil intervall efter 1:a servicen vid 100mil från årsmodell 2005. Tidigare var det 250mil intervall. Om du inte har tummen mitt i handen så fixar du en sådan service själv!

Ooops glömde skriva att det är en 06:a.
Inga större problem att fixa det själv, om inte annat jobbar polaren som mc-mek. Tänkte mest på ev. garanti och möjligtvis sämre andrahandsvärde.

Tack för svaret iaf!
 
Ooops glömde skriva att det är en 06:a.
Inga större problem att fixa det själv, om inte annat jobbar polaren som mc-mek. Tänkte mest på ev. garanti och möjligtvis sämre andrahandsvärde.

Tack för svaret iaf!

vissa byter olja även vid 250 mil. Dock inte nödvändigt.

Du får kolla in Gbg-delen vi har en egen motardåkartråd där! :tummenupp
 
Shit nu har jag ju ingen hoj till hands men hade inga problem med axeln & armen för jag monterade aldrig bort armen eller gjorde du det???

Hmm tror det är något sen jag skruvade av toppen.. Först är dom jäkligt tröga att trycka ner med dekompen (armen fastnar om man tar i och trycker ner dom). Sen känns det väldigt skumt när jag snurrar bakhjulet då vipparmarna knappt orkar trycka ner ventilerna. Vad kan göra att det tar emot så när man försöker tryckan ner ventilerna?
 
Hmm tror det är något sen jag skruvade av toppen.. Först är dom jäkligt tröga att trycka ner med dekompen (armen fastnar om man tar i och trycker ner dom). Sen känns det väldigt skumt när jag snurrar bakhjulet då vipparmarna knappt orkar trycka ner ventilerna. Vad kan göra att det tar emot så när man försöker tryckan ner ventilerna?

JO det känns som något blev knasigt när du tog bort toppen. Sitter allt rätt när du satte tillbaka kedjan?
 
Nja.. HAr ju lite svårt att lokalisera vilket ÖD som är det rätta. MEn har nu prövat bägge och ställt kammen och kedjan rätt men det blir ändå samma sak.
När kolven är i topp så är den.Det går alltså inte ha motorn ett varv fel när du monterar kammen.
 
Finns det nån effektfördel med att kapa ljuddäparna oxå ?
 
håller på å skruvar lite i garaget. Jag har en 625 sxc -04 å tycker framfjädringen är lite mjuk för motardkörning. Det sitter ju en skruv i nederst under fjäderbenet. ska jag skruva den å + ?
Behöver jag lossa muttern som mässingsskruven sitter i ?

Tacksam för svar!

Mvh Niklas
 
håller på å skruvar lite i garaget. Jag har en 625 sxc -04 å tycker framfjädringen är lite mjuk för motardkörning. Det sitter ju en skruv i nederst under fjäderbenet. ska jag skruva den å + ?
Behöver jag lossa muttern som mässingsskruven sitter i ?

Tacksam för svar!

Mvh Niklas
Den skruven justerar du kompressionsdämpningen med.Nyckelgreppet("muttern")använder man bara när man skruvar ur shimsstacken.
 
Ok. Är de bättre att skruva överst på fjäderbenet istället?

Du ska skruva på båda . Den undre är kompresionen (hur hårt det är att trycka ihop fjädringen) den övre är returen (hur hårt/snabbt fjädringen fjädrar tillbaka).
Pröva först att ställ in den på hårt efter manualen.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top