Ktm 625

Jag hade turen att upptäcka en bristen länk i min kedja idag. Så nu åker jag på och köpa en ny kedja. Min fråga blir då, vad ska det vara för kedja?:va
Tacksam för svar.:tummenupp

//Manne


Vanlig O-ring räcker gott men vill du lyxa till det så köp X-ring!

Men glöm inte vare sig du väljer O eller x-ring så är underhåll dvs smörjning A & O.
 
Jo, Det blir nog en vanlig o-ring. kan ju inte lyxa till det hur mycket som helst.
Men hur är det med längden?:va Tacksam för svar.
 
En fråga ang hastighetsmätaren på 625.an.....

Den går ju på mc-batteriet....+ att det ska sitta ett batteri i mätaren oxå.
Sitter det ett batteri i mätaren när hojjen är ny? Eller måste jag sätta dit ett själv?

Och nollställs mätaren om MC-batteriet tar slut och ifall jag inte har nåt batteri i hastighetsmätaren??

Kan ju vara rätt bra & veta!!
Vill ju inte att allt ska försvinna om batteriet tar slut.
 
Jo, Det blir nog en vanlig o-ring. kan ju inte lyxa till det hur mycket som helst.
Men hur är det med längden?:va Tacksam för svar.

Nja beror på vilken drevning du ska köra!

Brukar köra 120 alt 118 sen får man kapa till den längd man vill ha!
 
leo vince

Jävlars det är en del skillnad alltså. Någon som vet om det finns andra lite billigare helsystem som ger liknande effekt?

jag köpte ett leovince helsystem från tyskland för 4500 inkl frakt. Jag är inte så imponerad över effektökningen. Klart märkbart men borde bli ungefär samma som med slipon. bör tilläggas att jag inte har pillat nåt med bestyckningen. d skulle kanske kunna g lite mer effekt. största skillnaden e ljudet o utseendet. tror inte d finns nåt billigt i klass med akra.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145620&
 
jag köpte ett leovince helsystem från tyskland för 4500 inkl frakt. Jag är inte så imponerad över effektökningen. Klart märkbart men borde bli ungefär samma som med slipon. bör tilläggas att jag inte har pillat nåt med bestyckningen. d skulle kanske kunna g lite mer effekt. största skillnaden e ljudet o utseendet. tror inte d finns nåt billigt i klass med akra.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145620&

Just det den var den tråden jag läste angående Leo Vince. Trodde att ombestycka var en självklarhet när man bytte till helsystem. Går den snålt eller behövs en ombestycking inte ens?

Var ju någon som körde med ett Doma helsystem och fick ut rätt bra med kraft ur en 625:a. Vad kan ett sånt kosta?
 
Just det den var den tråden jag läste angående Leo Vince. Trodde att ombestycka var en självklarhet när man bytte till helsystem. Går den snålt eller behövs en ombestycking inte ens?

Öppnar man upp insug och avgas "måste" man bestycka om. Visst kan du få några extra hästar på bara system eller bara filter men för att få ut max och för att motorn ska må bra så sätter du upp hojen i en bänk och stämmer av allt mot A/F-kurvan. (A/F = luft/bränsle)

Själv har jag inte rört min SXC förutom att ta bort strypningarna. Däremot har jag gjort alla moppetrim och några till på min andra hoj så lite hum om vad som krävs har jag...
 
Last edited:
Jag kollade på tändstiftet o d var svart. till saken hör att jag just bara hade pluttrat på tomgång innan. Tror dock att det kan vara så att det satt ett större munstycke än original på innan jag bytte system. har helst velat undvika att bestycka om för ibland kör jag med tyst insats o då borde den andas ungefär som originalburken.
 
det satt ett batteri i min nya.
Ang din andra fråga; ingen aning :-)[

QUOTE=NyMaN!;2947720] En fråga ang hastighetsmätaren på 625.an.....

Den går ju på mc-batteriet....+ att det ska sitta ett batteri i mätaren oxå.
Sitter det ett batteri i mätaren när hojjen är ny? Eller måste jag sätta dit ett själv?

Och nollställs mätaren om MC-batteriet tar slut och ifall jag inte har nåt batteri i hastighetsmätaren??

Kan ju vara rätt bra & veta!!
Vill ju inte att allt ska försvinna om batteriet tar slut.[/QUOTE]
 
det satt ett batteri i min nya.
Ang din andra fråga; ingen aning :-)[

QUOTE=NyMaN!;2947720] En fråga ang hastighetsmätaren på 625.an.....

Den går ju på mc-batteriet....+ att det ska sitta ett batteri i mätaren oxå.
Sitter det ett batteri i mätaren när hojjen är ny? Eller måste jag sätta dit ett själv?

Och nollställs mätaren om MC-batteriet tar slut och ifall jag inte har nåt batteri i hastighetsmätaren??

Kan ju vara rätt bra & veta!!
Vill ju inte att allt ska försvinna om batteriet tar slut.
[/QUOTE]

hur går det med krashpuckarna ?
 
Tack för frågan !
Vad gör man med fru och barn och heltidsjobb :-)
Jag har faktiskt inte gjort nåt mera än.
Vi får se när det finns tid. Den enda stackaren jag satt dit sitter på plasten.

Sen när jag satt dit nummer 2, så har jag ju fortfarande 2 kvar.
Funderar på om dom ska sitta på svingen eller framgaffeln.
Har gogglat lite och sett en och annan bild.




hur går det med krashpuckarna ?[/QUOTE]
 
Tack för frågan !
Vad gör man med fru och barn och heltidsjobb :-)
Jag har faktiskt inte gjort nåt mera än.
Vi får se när det finns tid. Den enda stackaren jag satt dit sitter på plasten.

Sen när jag satt dit nummer 2, så har jag ju fortfarande 2 kvar.
Funderar på om dom ska sitta på svingen eller framgaffeln.
Har gogglat lite och sett en och annan bild.





hur går det med krashpuckarna ?
[/QUOTE]

släng upp nån bild sen när det e klart så man får se resultatet :tummenupp
 
Fråga samma sak igen & ser ifall det är nån som vet....

En fråga ang hastighetsmätaren på 625.an.....

Den går ju på mc-batteriet....+ att det ska sitta ett batteri i mätaren oxå.
Sitter det ett batteri i mätaren när hojjen är ny? Eller måste jag sätta dit ett själv?

Och nollställs mätaren om MC-batteriet tar slut och ifall jag inte har nåt batteri i hastighetsmätaren??

Kan ju vara rätt bra & veta!!
Vill ju inte att allt ska försvinna om batteriet tar slut.
 
2205 för offroad
1882 för motard


Bakom lykhuset finns det en kontakt som är triangelformad. Dra ur den och sen pila fram till där hur många timmar den har gått. Håll inne den vänstra knappen på tripmastern tills det blinkar till och du kommer till en meny med alla andra saker finns som trip - clock - timantal - maxspeed mm. Du pilar förbi dem med den vänstra knappen på tripmastern till WS blinkar i högra hörnet. Nu trycker du på den högra översta knappen på tripmastern så får du upp siffror. Nu är det bara att hålla in antingen övre eller nedre knappen för att ändra siffrorna.


När jag drog ut den "trekantiga" kontakten dog ju hela instrumenteringen!
Displayen startade inte när jag tryckte på knapparna.
Vad betyder detta?
1. Fel på hojjen
2. Fel på ägaren
3. något helt annat....


Mvh Niklas
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top