Ktm 625

Är det någon mer än jag som alltid här jävliga problem med att få bort backdäcket från hojen?

Bromsoket "fastnar" mellan fälgen och skivan, och hur jag än gör så saknas det ett par mm från att kunna haka av "skidan" som oket sitter fast i svingen med.
Någon som har en bra teknik/tips? Börjar tröttna på att sitta på huk och brottas med däcket:hihi

Det där känner man ju igen mer än väl. Ska köpa ett lite smalare däck nästa gång så kanske man slipper lite av jobbet. Vet inte om det är svårare eller lättare om man har en sxc som ju har en annan sving. Vet iallfall att det inte var så bökigt på polarens Duke.
 
Det där känner man ju igen mer än väl. Ska köpa ett lite smalare däck nästa gång så kanske man slipper lite av jobbet. Vet inte om det är svårare eller lättare om man har en sxc som ju har en annan sving. Vet iallfall att det inte var så bökigt på polarens Duke.
Det underlättar ju kanske lite!
Solid sa att han brukar ta loss bromsskivan och på så vis lättare kunna hänga av oket:)
 
Vad kör ni med för kedjor. Ska köpa en ny nu och funderar kanske på Biltemas eller köpa från mx24.

Brukar ni nita kedjorna eller köra med vanligt kedjelås?
 
Vad kör ni med för kedjor. Ska köpa en ny nu och funderar kanske på Biltemas eller köpa från mx24.

Brukar ni nita kedjorna eller köra med vanligt kedjelås?

Nita är det säkraste men jag körde med lås men rengjorde ordentligt & lade en klick silikon över låset så kanske det hindrar låset lite ifrån att sticka iväg.
 
Vafan!
På mina 3 senaste turer så har jag smällt 2 säkringar till lamporna, va e de frågan om?:mad:
 
Nita är det säkraste men jag körde med lås men rengjorde ordentligt & lade en klick silikon över låset så kanske det hindrar låset lite ifrån att sticka iväg.

Senast jag bytte kedja körde jag med ett vanligt kedjelås med silicon och det har iallafall hållt men man blir ju lite nojig när man hör om folk som får kedjebrott.
 
måste du byta kedja då Gnutten? Är motarddreven mycket större än grusdreven?
Kanske jag måste byta kedja om jag går från 38 till 40? :/
 
måste du byta kedja då Gnutten? Är motarddreven mycket större än grusdreven?
Kanske jag måste byta kedja om jag går från 38 till 40? :/

Nej jag behövde inte byta kedja utan hade tillräckligt att kunna spänna kedjan oavsett hjul. Körde för det mesta 16/42 m grushjulen & 17/42 m motard de gånger jag orkade byta framdrev annars blev det 16/42 på motardhjulen också men det var lite sisådär med toppfart.
 
Nej jag behövde inte byta kedja utan hade tillräckligt att kunna spänna kedjan oavsett hjul. Körde för det mesta 16/42 m grushjulen & 17/42 m motard de gånger jag orkade byta framdrev annars blev det 16/42 på motardhjulen också men det var lite sisådär med toppfart.

Kommer köra 16/40 på båda hjuluppsättningarna nu. Blir lite för uppdrevat med endurofälgarna men i värsta fall får man väl byta framdrev. Nu har jag 16/45 på endurofälgarna vilket jag tror är rätt optimalt för grusköra..
 
Kan meddela att min hoj gick igenom besiktningen utan problem utan trottelstoppet och med Leovince system med db-killer. Var en besiktningsman i 60 års åldern, fick hjälpa honom upp på hojen :) den e ju ganska hög med endurohjulen. Han ruskade lite på huvudet efter provturen och sa "den där får du skreva ordentligt på..".
 
Hej,
Nyinskaffad 625 SMC -06 samt ny på forumet så har man ju en del frågor.

1) Kommer ju ihåg lite från moppe tiden hur man bestyckade förgasare. Men vill bara ha en snabb uppfrächning, så den som känner sig manad kommentera och rätta gärna mina påståenden nedan eftersom det är påståenden med frågetecken efter.
- Huvudmunstycket är till först o främst till toppeffekten => Ljust stift = tunn blandat samt blött stift = fet blandning.
- Lågfartsmunstycket är till först o främst för mellanregistret tillsammans med nålplacering. Huvudmunstycket är grov inställning samt att placering av nålen är finjustering? Om hojen svarar dåligt först (nästan dör) men svarar efter ett tag så är det för högt lågfart. Om det är för lågt vet jag ej hur man marker.
- Blandskruven säger ju sig självt vad den gör, men har ingen aning om hur man märker om det är rätt. Please comment

Stolt, men lite besviken på effekten på sin nyinköpta hoj... än så länge i vart fall.
 
hur stor är igentligen tanken på 625an? har hört 9 liter men det kan inte stämma:
körde från full tank tills jag var tvungen att slå på reserven, åker och tankar och får i: 6.4 liter?!
Kan tillägga att jag kom ca 14 mil på dessa 6.4 liter, transportsträcks åkning.
 
hur stor är igentligen tanken på 625an? har hört 9 liter men det kan inte stämma:
körde från full tank tills jag var tvungen att slå på reserven, åker och tankar och får i: 6.4 liter?!
Kan tillägga att jag kom ca 14 mil på dessa 6.4 liter, transportsträcks åkning.


Reserven brukar gå på när det är ca 3liter kvar, iallafall var det så på min 625-04
 
så det är totalt 9 liter med reserv inräknat? eller menar du att reserven går på även fast det finns 3 liter kvar i orginaltanken?
 
så det är totalt 9 liter med reserv inräknat? eller menar du att reserven går på även fast det finns 3 liter kvar i orginaltanken?
Precis, 9 liter totalt, varav 3 reserv:)
Men jag får de heller aldrig att stämma när jag tankar, men ja, man kör väll lite lugnare med reserven:hihi
 
jag får panik så fort reserven går igång och letar efter närmaste bensinstation. Känns som att reservtanken kan ta slut när som helst när man börjar tänka på att få soppa torsk på en motorväg med allt vad det innebär.
 
jag får panik så fort reserven går igång och letar efter närmaste bensinstation. Känns som att reservtanken kan ta slut när som helst när man börjar tänka på att få soppa torsk på en motorväg med allt vad det innebär.


Panik ska du ha om du har snuthäng & behöver slå på reserven. Choose your battles :D

Nja jag hann åka ca 7,5mil intensiv körning när det var dax att slå om :)
 
hej jag har problem med mitt batteri att det laddar ut sig. läst här att det är fler som hade det så jag undrar om det är geniratorn som inte funkar som den ska?
 
mitt bromsljus funkar inte. I den där broms ljus hållaren eller vad man ska säga va det är (gråa saken lampan sitter i) har ju 3 hål där kablar kan gå in men jag har bara 2 kablar:S ska det va så eller har jag en för lite? och om det inte är det finns det nån säkring då som bara går till broms ljuset? för alla andra lampor funkar:S. det är en 05as modell.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top