Ktm 625

okej vad bra då vet jag. sen en fråga till. då jag läste en tråd om ventiljustering på www.soe.se där står det att man ska lägga i 5an och snurra runt hjulet för att hitta öd. går det inte att använda sig av kicken ?

Visst om du hinner se markeringen, men rulla hjulet är att rekommendera!. Glöm inte att känn på vipparmarna att de verkligen är obelastade.

Tur att ventiljustering inte behövs så ofta på LC4 då de på insugssidan är bökiga
om du inte har böjt bladmått. Använd dig av en lång mejsel också!
 
Hittade luckan till vänster på luftburken och tog bort den. Hojen låter mycket mer och gick mycket bättre på låga varv. Förut så har jag alltid fått choka vid start nu behövs inte det längre. Så det måste alltså gått för fett på lågfartsmunstycket. På högre varv märkte jag ingen större skillnad.

Nu till frågan: Hur ska man skruva på luftskruven för att uppnå samma effekt om jag t ex vill sätta tillbaka sidoluckan i luftburken.

En till fråga (den är så noob så jag knappt vågar ställa den :) ). Tänkte ta av tändstiftet och kolla färgen men på det satt det en svart hylsa. Sitter den alltid på tändstiftet eller kan man ta bort den på något sätt? Gav upp när jag inte kom åt och skulle bli tvungen att skruva av tanken.
 
Hittade luckan till vänster på luftburken och tog bort den. Hojen låter mycket mer och gick mycket bättre på låga varv. Förut så har jag alltid fått choka vid start nu behövs inte det längre. Så det måste alltså gått för fett på lågfartsmunstycket. På högre varv märkte jag ingen större skillnad.

Nu till frågan: Hur ska man skruva på luftskruven för att uppnå samma effekt om jag t ex vill sätta tillbaka sidoluckan i luftburken.

En till fråga (den är så noob så jag knappt vågar ställa den :) ). Tänkte ta av tändstiftet och kolla färgen men på det satt det en svart hylsa. Sitter den alltid på tändstiftet eller kan man ta bort den på något sätt? Gav upp när jag inte kom åt och skulle bli tvungen att skruva av tanken.


Edit:

Såklart Bananbosse att jag sov.

Skruvar du in luftskruven så får du en mindre bränsleblandning samt ut för rikare bränsleblandning.
 
Last edited:
Du skruvar ut luftskruven om du vill ha mer luft och in om du vill ha mer bränsle och mindre luft! Mmm du menar väl tändhatten, den ska ju följa med när du drar bort tändkabeln dvs du dra i tändhatten.

He he...nu tror jag du satt och sov lite :va
Tvärtom är det väl, som du beskriver det låter det som det är på en tvåtaktare juh?
 
Du skruvar ut luftskruven om du vill ha mer luft och in om du vill ha mer bränsle och mindre luft! Mmm du menar väl tändhatten, den ska ju följa med när du drar bort tändkabeln dvs du dra i tändhatten.

Nä inte tändhatten. På min dr var det precis som på moppen dvs en tändhatt som satt på tändstiftet. Drar jag i kabeln som går ner till tändstiftet på min ktm så håller jag bara i en lös kabel. Kanske är det olika på sm och sxc? Ska kolla lite närmre innan jag gör bort mig ännu mer men hade du en svart hylsa runt ditt tändstift?

Misstänker att min inte går helt optimalt även på huvudmunstycket. Vad är det som händer om man flyttar upp eller ner nålen.
 
Last edited:
märkte idag att det läkt olja vid kopplings handtaget är detta normalt?

och hur stor skillnad blir det om man skaffar andra dämp + munstycke märker man nått lr???
 
märkte idag att det läkt olja vid kopplings handtaget är detta normalt?

och hur stor skillnad blir det om man skaffar andra dämp + munstycke märker man nått lr???

Så här mkt skit finns det i en av dämparna från -05 "likadan på -06"

6gy9xnb.jpg


Jo det lär bli skillnad.
 
ok ser ju ut att va mö brötte får väll kolla om ja hittar nått nån bra pris klass
 
Hej!

Nån som vet vad det är för originaldrevning (fram och bak) på KTM 625 SXC -04? Skiljer det sig mellan SXC och SMC?
 
det e 17 fram på smc ivf

På 2004? :va

På min 625 smc-04 hade jag 16/38 och även 660 -04 har 16/38

Bytte senare till 16/42 men det varvade lite väl mkt så jag bytte till 17/42 men då får man slipa på sprängskyddet lite.
 
SXC 16/40
SMC 16/38
Är det korrekta som vissa redan påpekat.

däremot hade 660 fom 05 17/40


Tackar för svaren! Ska försöka få till nån vettig drevning för vinterdäcken på min 660 den här vintern. Har varvat lite väl mkt tidigare, med 16/50 som en klåpare till handlare tyckte skulle fungera. Läste nån som skrev att 16/42 var en lämplig drevning för grusåka. Kanske är lämplig även på vintervägar och över Storsjöns is på väg till jobbet?! Vad är det för toppfart med 16/40 drevningen på SXC -04?
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top