Rasorblade
Ny medlem
Hej jag har försökt söka efter en manual till ktm 625 -05 men inte hittat någon. vad skall ventilspelet vara? eller om någon kan länka till en manual...
0.15

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej jag har försökt söka efter en manual till ktm 625 -05 men inte hittat någon. vad skall ventilspelet vara? eller om någon kan länka till en manual...
0.15 mm både på avgas och insugsventil?
Jupp det är samma gamla LC4 sen slutet på 90 talet!
okej vad bra då vet jag. sen en fråga till. då jag läste en tråd om ventiljustering på www.soe.se där står det att man ska lägga i 5an och snurra runt hjulet för att hitta öd. går det inte att använda sig av kicken ?
Hittade luckan till vänster på luftburken och tog bort den. Hojen låter mycket mer och gick mycket bättre på låga varv. Förut så har jag alltid fått choka vid start nu behövs inte det längre. Så det måste alltså gått för fett på lågfartsmunstycket. På högre varv märkte jag ingen större skillnad.
Nu till frågan: Hur ska man skruva på luftskruven för att uppnå samma effekt om jag t ex vill sätta tillbaka sidoluckan i luftburken.
En till fråga (den är så noob så jag knappt vågar ställa den). Tänkte ta av tändstiftet och kolla färgen men på det satt det en svart hylsa. Sitter den alltid på tändstiftet eller kan man ta bort den på något sätt? Gav upp när jag inte kom åt och skulle bli tvungen att skruva av tanken.
Du skruvar ut luftskruven om du vill ha mer luft och in om du vill ha mer bränsle och mindre luft! Mmm du menar väl tändhatten, den ska ju följa med när du drar bort tändkabeln dvs du dra i tändhatten.
Du skruvar ut luftskruven om du vill ha mer luft och in om du vill ha mer bränsle och mindre luft! Mmm du menar väl tändhatten, den ska ju följa med när du drar bort tändkabeln dvs du dra i tändhatten.
Misstänker att min inte går helt optimalt även på huvudmunstycket. Vad är det som händer om man flyttar upp eller ner nålen.
märkte idag att det läkt olja vid kopplings handtaget är detta normalt?
och hur stor skillnad blir det om man skaffar andra dämp + munstycke märker man nått lr???
märkte idag att det läkt olja vid kopplings handtaget är detta normalt?
och hur stor skillnad blir det om man skaffar andra dämp + munstycke märker man nått lr???
Hej!
Nån som vet vad det är för originaldrevning (fram och bak) på KTM 625 SXC -04? Skiljer det sig mellan SXC och SMC?
det e 17 fram på smc ivf
Hej!
Nån som vet vad det är för originaldrevning (fram och bak) på KTM 625 SXC -04? Skiljer det sig mellan SXC och SMC?
SXC 16/40
SMC 16/38
Är det korrekta som vissa redan påpekat.
däremot hade 660 fom 05 17/40
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |