Tjena,
Nu ska jag börja bygga hojj igen... men denna gången får jag inte ens igång aset utan modifikationer
Den har stått i 1 år och funkade då, men har stått i kallt garage.
+ Har bytt bensinen i tanken
+ Har kollat stiftet - hojjen tänder, bra gnista
+ Stiftet får blött stift, inte mycket men en del
+ Den har knallat rejält 3-4 ggr.
+ Jag har kickat ungefär 200 ggr.
+ Har bytt förgasare mot en mikuni hsr42 - med olika justeringar
+ Jag har provat att ställa om tändningen (tror att jag gjorde rätt iaf... man kunde skruva loss hela plattan så att säga eller ja ytterdelen och flytta hela den, och det fanns en markering på svänghjulet samt denna ytterdelen). Ska den stå mitt på i TDC eller strax före eller ?
+ Hojjen har kondensator istället för batteri, annars helt original
+ Den är trög att kicka, mycket trögare än 525 EXC
+ Förutom knallarna så tycker inte jag det låter som den ens är pågång att komma igång
Nu börjar mina kunskaper ta slut......... vad tror ni ?
Nu ska jag börja bygga hojj igen... men denna gången får jag inte ens igång aset utan modifikationer
+ Har bytt bensinen i tanken
+ Har kollat stiftet - hojjen tänder, bra gnista
+ Stiftet får blött stift, inte mycket men en del
+ Den har knallat rejält 3-4 ggr.
+ Jag har kickat ungefär 200 ggr.
+ Har bytt förgasare mot en mikuni hsr42 - med olika justeringar
+ Jag har provat att ställa om tändningen (tror att jag gjorde rätt iaf... man kunde skruva loss hela plattan så att säga eller ja ytterdelen och flytta hela den, och det fanns en markering på svänghjulet samt denna ytterdelen). Ska den stå mitt på i TDC eller strax före eller ?
+ Hojjen har kondensator istället för batteri, annars helt original
+ Den är trög att kicka, mycket trögare än 525 EXC
+ Förutom knallarna så tycker inte jag det låter som den ens är pågång att komma igång
Nu börjar mina kunskaper ta slut......... vad tror ni ?
