El0l
live to ride, ride to live.
Hej!
Har renoverat min ktm 620-motor årsmodell -96 med lite lite hjälp utav ktms reparations manual.
När jag väl behöver den som mest så stämmer den inte i gömförelse med min motor.
Montering utav lammeler
Enligt manualen skall man börja med grepp-brickan eller vad jag ska kalla det för och sedan sätta på stål/slit-brickan och sedan montera varannan.
Det ska vara 8 grepp-brickor och 7 stål-brickor.
Jag har 7 stål-brickor och 6 grepp-brickor.
Därför antog jag automatiskt att man börjar med stål-brickan först, då blir det jämt (varannan)
Om man gör som manualen blir det dubbelt upp i slutet med stål-brickor (ojämt)
Såhär enligt sprängskiss och manual.
tvärtom för mig, annars blir det som sagt dubbelt med stål-brickor i slutändan. (alltså föreställ er att stål brickorna är grepp-brickorna istället)
Hur som helst det här känns inte rätt så hjälp mig!
Och en fråga till: Hur hårt skall fjäddrarna skruvas fast? hur långt in? hur många Newtonmeter? Fick inte ett direkt svar i manualen vad jag såg.
Jag är mycket tacksam för ett snabbt och bra förklarat svar!
Tack på förhand
Har renoverat min ktm 620-motor årsmodell -96 med lite lite hjälp utav ktms reparations manual.
När jag väl behöver den som mest så stämmer den inte i gömförelse med min motor.
Montering utav lammeler
Enligt manualen skall man börja med grepp-brickan eller vad jag ska kalla det för och sedan sätta på stål/slit-brickan och sedan montera varannan.
Det ska vara 8 grepp-brickor och 7 stål-brickor.
Jag har 7 stål-brickor och 6 grepp-brickor.
Därför antog jag automatiskt att man börjar med stål-brickan först, då blir det jämt (varannan)
Om man gör som manualen blir det dubbelt upp i slutet med stål-brickor (ojämt)

Såhär enligt sprängskiss och manual.
tvärtom för mig, annars blir det som sagt dubbelt med stål-brickor i slutändan. (alltså föreställ er att stål brickorna är grepp-brickorna istället)
Hur som helst det här känns inte rätt så hjälp mig!
Och en fråga till: Hur hårt skall fjäddrarna skruvas fast? hur långt in? hur många Newtonmeter? Fick inte ett direkt svar i manualen vad jag såg.
Jag är mycket tacksam för ett snabbt och bra förklarat svar!
Tack på förhand
Last edited: