Får aldrig ordning på min stackars hojj...
I regbeviset är det en KTM 620 från 1995 med beteckningen "KTM 620 GS RD". Detta finns inte i verkstadshandböckerna, inte heller hos återförsäljarna av reservdelar.
Har fått fel lameller två gånger nu, samtliga ha varit för stora i diameter för min hojj. Därför jag har tagit kort på lamell + mellanskiva för att visa vad jag har i min motor just nu.
Den slirar och drar, men "funkar" såtillvida att jag kan köra i 70km/h+ med den, men inte dra på för mycket utan slir. Man ser tydliga förslitningar i lamellerna + mellanskivorna.
Problemet är att jag inte nu vet vilken motor/hojj jag ska beställa FÖR! Alla grejjer jag får är för stort... KTM LC4 -98 och framåt är för stort. KTM LC4 620 var för stort (från cross enduro, ska även passa KTM 400 SX/SC enligt spec).
Frågan är, vaf*n har jag för motor ?? skickar med en bild på motor samt lameller under.
Allt tydde på att jag hade en KTM 620EGS från 1995 förut. Nu vet jag inte längre....
Vad jag kan se är det KTM's gamla LC4 motor, den innan KTM 640. Finns ingen startmotor på och det var org. Dellorto 40 förgasare på. Har märken för 2 tändlägen - KTM 400 och KTM 620 enligt boken.
Men kopplingen vettifan....
Har totalt: 6 lameller, 7 mellanskivor (som satt så när jag köpte den, OBS den slirade då också, därför jag köpte den).
Enligt alla andra ska man ha 1 mellanskiva MINDRE än lameller. Monterar jag det jag har så "ser det rätt ut" och det ser inte ut att kunna sitta fler lameller eller skivor i, varken mer eller mindre.
En stor stark utlovas för den som löser gåtan
I regbeviset är det en KTM 620 från 1995 med beteckningen "KTM 620 GS RD". Detta finns inte i verkstadshandböckerna, inte heller hos återförsäljarna av reservdelar.
Har fått fel lameller två gånger nu, samtliga ha varit för stora i diameter för min hojj. Därför jag har tagit kort på lamell + mellanskiva för att visa vad jag har i min motor just nu.
Den slirar och drar, men "funkar" såtillvida att jag kan köra i 70km/h+ med den, men inte dra på för mycket utan slir. Man ser tydliga förslitningar i lamellerna + mellanskivorna.
Problemet är att jag inte nu vet vilken motor/hojj jag ska beställa FÖR! Alla grejjer jag får är för stort... KTM LC4 -98 och framåt är för stort. KTM LC4 620 var för stort (från cross enduro, ska även passa KTM 400 SX/SC enligt spec).
Frågan är, vaf*n har jag för motor ?? skickar med en bild på motor samt lameller under.
Allt tydde på att jag hade en KTM 620EGS från 1995 förut. Nu vet jag inte längre....
Vad jag kan se är det KTM's gamla LC4 motor, den innan KTM 640. Finns ingen startmotor på och det var org. Dellorto 40 förgasare på. Har märken för 2 tändlägen - KTM 400 och KTM 620 enligt boken.
Men kopplingen vettifan....
Har totalt: 6 lameller, 7 mellanskivor (som satt så när jag köpte den, OBS den slirade då också, därför jag köpte den).
Enligt alla andra ska man ha 1 mellanskiva MINDRE än lameller. Monterar jag det jag har så "ser det rätt ut" och det ser inte ut att kunna sitta fler lameller eller skivor i, varken mer eller mindre.
En stor stark utlovas för den som löser gåtan
