Gatekeeper
Medhojar
Hade lika på min 525 -03 , gick lite grann på gas, fin gnista soppa osv. höll på bra länge och felsökte. Sen av nån anledning bytte jag stift, efter det startar den nästan alltid på första kicken 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gatekeeper skrev:2606965Hade lika på min 525 -03 , gick lite grann på gas, fin gnista soppa osv. höll på bra länge och felsökte. Sen av nån anledning bytte jag stift, efter det startar den nästan alltid på första kicken![]()
Mackan skrev:2608514bytte stift nyss,, inget hände !
tog av förgasaren o såg att det kom bensin när jag vred på gasen !
så bensin kommer det ju men finns det någon möjlighet att det fortfarande inte går in i cylindern ? för stiftet ser inte blött ut ändå ?????=?
Loy skrev:2608643Min husqvarna var precis så. Iofs en 125 cc 2-takt men sak samma. På min hade kilen som håller svänghjulet gått sönder så att svänghjulet hade vridit på sig och därför blev gnistan fel.
Mackan skrev:2610514har provat startgas men det händer inget ! det va det första jag prova ,,men jag såg igår att det sprutade bensin från förgasaren men den startar ändå inte o då känns det lte som att tändningen ställt om sig ?
Ljunghusen skrev:2610521Om stiftet är knalltort efter ett antal kickningar är det soppasystemet som strular
Mackan skrev:2612656hallå grabbar nu har jag börjat ta av toppen och har ett prob ! kam kedjan ! ska jag ta isär den genom att bryta en länk eller har ni nåt annat tips ? ladda ner en verkstadshandboken igår så jag kan ju se hur man ska gå till väga, men det är ju det med kedjan då ??
har fått ett tips på att det förmodligen är insugsventilen !
Långa farbron skrev:2612712Om du tänker använda kedjan igen så brukar det gå att lossa drevet ifrån kammen.
Ljunghusen skrev:2612741Nej på 525 får man dela kedjan och nita ihop den igen
Köp en vanlig kedjebrytare till cykel
Mackan skrev:2612787ok men själva nitningen måste man ha ett "verktyg" till eller kan man använda sig av vanliga verktyg man har i garaget ?
Mackan skrev:2614798Hey !, spräckt kolv ! men cyl verkar vara ok inga repor, bara att beställa nytt o vara glad att det inte va värre![]()
Mackan skrev:2659192HALLÅ GRABBAR nu behöver jag lite hjälp igen!
ska nu dra ihop kamkedjan o montera resten av motorn men hur hittar jag övre dödläget o går tillväga för att få kamkedjan i rätt position ?
är det någon som har en stötdämpar fjäder liggandes till salu ?
till ktm 525, då menar jag en som är hårdare än orginalfjädern.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |