KTM 525 Exc SX SMR

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Ni som bänkat hojarna vad har ni fått för siffror hästar och vrid samt vad har ni gjort med hojarna (ljuddämp, portat, 540-kitt mm)? Vad blev det för munstycken och nål tillslut?

Jag har sökt men inte hittat något.
Mvh Billson.

Billson skrev:
Ni som bänkat hojarna vad har ni fått för siffror hästar och vrid samt vad har ni gjort med hojarna (ljuddämp, portat, 540-kitt mm)? Vad blev det för munstycken och nål tillslut?

Mvh Billson.

Ja det kan ju vara intressant nu när man ska spruta is med hojen! :yoparty
Annars brukar jag inte behöva mer än halvgas när jag är i skogen och bökar typ GGN! Det är rätt bra klös i 525 ostypt ändå!

sp2 skrev:
Ja det kan ju vara intressant nu när man ska spruta is med hojen! :yoparty
Annars brukar jag inte behöva mer än halvgas när jag är i skogen och bökar typ GGN! Det är rätt bra klös i 525 ostypt ändå!
Klös är det :tummenupp skulle vara kul att veta hur mycket :Bugar

Billson skrev:

Mvh Billson.

Barn syndromet??
....jag har mer hästar än du,haha!! :7peta

....Min pappa är starkare än din,så de så! :7peta

O.S.V.

:lol :7peta :pannkyss

jesseboy skrev:
540-kit, Akra helsystem, sxsbox har gett min 63 pållar på bakhjulet.
LÄt väldigt bra.....

Jag har inte moterat mitt trim än men jag skulle vara glad om jag kom upp i 63-65hp på slangen med följande.

575kit (540-kit + Vev) helsystem, vassare kam och bestyckad fugge. får väl se vad det ger. Hojen är en KTM 525 SMR -05

liljekvist skrev:
LÄt väldigt bra.....

Jag har inte moterat mitt trim än men jag skulle vara glad om jag kom upp i 63-65hp på slangen med följande.

575kit (540-kit + Vev) helsystem, vassare kam och bestyckad fugge. får väl se vad det ger. Hojen är en KTM 525 SMR -05
Hur pass ändrar ni era oljebyten och motorrenoveringar efter allt trim?

Nån som vet vad en 525 exc ger orginal?

MANGAN skrev:
Barn syndromet??
....jag har mer hästar än du,haha!! :7peta

....Min pappa är starkare än din,så de så! :7peta

O.S.V.

:lol :7peta :pannkyss
Du saknar KTM:en va :pannkyss

liljekvist skrev:
LÄt väldigt bra.....

576 va?
ja, med veven blir det ganska mkt mer.
Har kört Leffes 576 och wow! vilken maskin!
Det lustiga är att den vibrerar mkt mindre än min...
Sköt bara om den som satan så har du en kanonmoppe!

liljekvist skrev:
LÄt väldigt bra.....

Har jag inte hundra fel så har jesseboy en annan kam också. Och jag må då säga att den känns minst lika pigg som en husa 650 04 med helsystem

Olof Eriksson skrev:
Har jag inte hundra fel så har jesseboy en annan kam också. Och jag må då säga att den känns minst lika pigg som en husa 650 04 med helsystem
Nja, på topp är nog Husan värre.
Men rejält ilsken är den, utan tvekan.

E det nån som kan utnyttja alla dom är hästarna till fullo då? Det är ju det som räknas :)

liljekvist skrev:
Blir jag inte topp 10-15 i sm open så är min till salu pga nytt intresse...

Blir det lika fantastisk stora startfält som -05 så behövs inte så många poäng för att klara det målet :)
Men vi får väl hoppas att det blir många fler nu när vi slipper folkracebanorna...

Spectral skrev:
EXC:n ska ge runt 43-44 bakhjulshästar!
Så det ger alltså 20 hästar till med 540 kitt, kamm, acra och tändbox :confused:
Jag har själv hört siffror runt 45 kusar (ville bara få det bekräftat) men har svårt att tro det med tanke på hur den går :va

Billson skrev:
Så det ger alltså 20 hästar till med 540 kitt, kamm, acra och tändbox :confused:
Jag har själv hört siffror runt 45 kusar (ville bara få det bekräftat) men har svårt att tro det med tanke på hur den går :va

Haha, inte jag... :rofl :fakta

Bike fick fram 51 pållar på slangen i MasterCross, men det verkar å andra sidan inte vara mkt som stämmer i det testet.

/Dave

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back