KTM 525 Exc SX SMR

liljekvist skrev:
Tänk bara på att inte deffa ner dig förmycket... man blir helt snurrig när man ligger på 7% och mindre. Inte bra för uthålligheten heller.... blir ju helt slut efter ett par trappor med kramper som föld. Bättre och ligga på 10-12%

Oh fan, det är därför jag blir så trött då!? Hoppas en pizza ikväll + julbord imorgon rättar till siffrorna lite då! :tungan

43-45hp på en CRF låter lite. Men det får väl ändå bli en bänkning framåt våren så då får man se. Någon som har erfarenhet från att ha bytt kam & vad det gör?
 
Barrett skrev:
Oh fan, det är därför jag blir så trött då!? Hoppas en pizza ikväll + julbord imorgon rättar till siffrorna lite då! :tungan

43-45hp på en CRF låter lite. Men det får väl ändå bli en bänkning framåt våren så då får man se. Någon som har erfarenhet från att ha bytt kam & vad det gör?
Jag har sett bänkningar med kam osv. Ungefär såhär ser det ut på CRF

Kam: +2hk på top och ~1hk på mellan
Helsystem: +2hk nästan hela vägen
Lätt portning (utan att byta ventiler): +2-4hk på topp, vet ej mellan å botten

Jänkarna kör på racesoppa och med 13:1 kolv också, allmänt hårdare trim (hårdare portning, hårdare fjädrar och större ventiler, vassare kam [än den hotcam jag tog som exempel nu]) och de börjar vara uppe i 65hk. Men rejssoppa tror jag inte man får köra på i Sverige?
 
Olof Eriksson skrev:
Jag har sett bänkningar med kam osv. Ungefär såhär ser det ut på CRF

Kam: +2hk på top och ~1hk på mellan
Helsystem: +2hk nästan hela vägen
Lätt portning (utan att byta ventiler): +2-4hk på topp, vet ej mellan å botten

Läste i MXA att FMF´s dubbeldämpartitanhelsystemmedextraallt gav 4,5 kusar på just en CRF, med samma ljudnivå som originalröret.
Men en CRF har väl bortåt 100db original så det säger väl kanske inte så mkt.

Olof Eriksson skrev:
Men rejssoppa tror jag inte man får köra på i Sverige?

Klart man får köra med rejssoppa, möjligtvis är nån extra syresatt hokuspokussoppa förbjuden men annars är det väl lugnt.
 
rejser skrev:
Läste i MXA att FMF´s dubbeldämpartitanhelsystemmedextraallt gav 4,5 kusar på just en CRF, med samma ljudnivå som originalröret.
Men en CRF har väl bortåt 100db original så det säger väl kanske inte så mkt.
Ah, det är väl mycket möjligt när man har två burkar gissar jag, om du spanar in akras sida så ger deras +2 på toppen men det är ju ett singelburk-system :)

98,6db levde min om sist jag ljudmätte den, med orginalröret. Men det är ju på mellan nånstans så den andas ännu mer när den väl "kommer till" ;)
 
CRFen som är HM är iaf strypt till 40hk i kröken vad jag vet. EXC har strypning lite här och där...b.la. sitter det en snorkel i ljuddämparn som inte SX har. Andas inte så jävla bra original alltså... men med borrad luftburk så mår den mkt bättre.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top