KTM 525 exc som ger problem

Okej, på ett sätt låter det du säger bra, men å andra sidan är man då lite tillbaka på noll i felsökningen. Skall göra en rejäl utvändig tvätt av cylinder och motor så får vi se vad det ger. Det är helt lungt att starta motorn helt utan avgas system va? Har även hört att det kanske är ännu bättre att tvätta med diesel, kan det stämma? Några andra teorier och platser jag skall genomsöka nu när den ändå är rätt isärplockad? Ta av toppen, vad som helst. Bestyckningen kan man ju alltid ändra men den borde väll inte ha något med olja i krök att göra? Lågfartsmunstycket, kan du ange artikel nummer till den på sprängskissen? Mvh

Lågfarten är nr 28, den mässingsbit du skruvade ur med skruvmejsel märkt 45.

Avfettning/diesel/bensin tag vad du har hemma, huvudsaken är att det blir så rent att du kan lokalisera varifrån oljan kommer.

Jag hade återmonterat avgasystemet även om mina grannar äro tålmodiga....

du råkar inte köra med choken i? vet en kille som körde 170mil med den i.. o hans hoj var inte riktigt som andras :rolleyes:

Lågfarten är nr 28, den mässingsbit du skruvade ur med skruvmejsel märkt 45.

Avfettning/diesel/bensin tag vad du har hemma, huvudsaken är att det blir så rent att du kan lokalisera varifrån oljan kommer.

Jag hade återmonterat avgasystemet även om mina grannar äro tålmodiga....

Har fått lite bukt med problemen verkar det som. Gjorde ren förgasaren och munstyckena, gjorde ren krök och motor osv, bytte olja och filter och luftfilter och nu verkar de mesta bättre. Det ryker inte längre från kröken. Neutralen går att få i, även om det kräver viss torrgas, och allmänt tycker jag den går bättre. Den har slutat lägga av tack vare att jag hittade el glapp som antagligen var kopplat till tändningen.

Hittade även en påse men munstycken till förgasaren. 180, 185 och 188 tror jag det var, och även 42 45 eller 48..

Någon som har några bra tips på bestyckning för enduro/cross körning ?

Funderar även på min skeva framfälg, är det nånting man klarar själv ? Skall man plocka av slang/däck när man justerar eller behålla på ? Mvh / M

Har fått lite bukt med problemen verkar det som. Gjorde ren förgasaren och munstyckena, gjorde ren krök och motor osv, bytte olja och filter och luftfilter och nu verkar de mesta bättre. Det ryker inte längre från kröken. Neutralen går att få i, även om det kräver viss torrgas, och allmänt tycker jag den går bättre. Den har slutat lägga av tack vare att jag hittade el glapp som antagligen var kopplat till tändningen.

Hittade även en påse men munstycken till förgasaren. 180, 185 och 188 tror jag det var, och även 42 45 eller 48..

Någon som har några bra tips på bestyckning för enduro/cross körning ?

Funderar även på min skeva framfälg, är det nånting man klarar själv ? Skall man plocka av slang/däck när man justerar eller behålla på ? Mvh / M

På cross/enduro brukar man inte åtgärda skeva fälgar om det inte är extremt! Kolla bara så de inte finns sprickor i fälgbanan.

hoppar in lite i tråden...
vad bör jag ha för bestyckning på min 525 smr -05 om jag monterar på ett helsystem från acra? i övrigt allt org.
bör jag göra några övriga modifieringar då jag eftermonterar helsystem?

tacksam för respons

Att mecka runt med huvudmunstycke ger absolut ingenting om du inte byter nål då den är huvudansvarig för 25-80% påslag. KTM originalnål suger hårt och de flesta raceåkare byter den mot en E serie nål...

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back