Förgasarinställnig med helsystem (525)

Skall du skaffa ett helsystem?

Ditt slip-on passar ej till de främre krökarna från akrapovic, måste även köpa ny slutburk
 
Mr R skrev:
2274219 Skall du skaffa ett helsystem?

Ditt slip-on passar ej till de främre krökarna från akrapovic, måste även köpa ny slutburk
Han kan köpa främre muffen till dämparen också, blir billigare kostar ca 1000 kronor.
 
chukabowa skrev:
2275281 o vem klarar av det? tror inte doim reder ut det hos hörbergs precis.

EBOS (ligger i malmö), Folk från hela Sverige åker till dem för att bänka sina motorcyklar...

Hörbergs köper du något hos dem? vilket skräpföretag :hihi
 
Mr R skrev:
2275491 EBOS (ligger i malmö), Folk från hela Sverige åker till dem för att bänka sina motorcyklar...

Hörbergs köper du något hos dem? vilket skräpföretag :hihi


Hörbergs suger hästballe

Ebos lär ha väntetid juli ut iaf

Snacka med Darko nu då, han har bromsbänk med lambdamätning
 
Ebos bänkar utan lambda ,så du lär inte veta om den går för snålt eller inte
 
Ljunghusen skrev:
2275620 Wooooot, ett av sveriges mest omtalade motorföretag har ingen lambda


Sånt e livet ,skulle tro att deras jobb blir bra ändå med tanke på deras goda ryckte
 
chukabowa skrev:
2275938 är inte EBOS specialister på tvi takt?

De klarar nog av 4-takt också, läs lite högre upp i tråden...

Nappe, Hoppas att bromsskivan passade och att ni är nöjd. Var lite stressad när vi träffades men det blev en smidig och snabb affär - TACK
 
nu börjar jag hitta rätt känns det som.. hade 190 huvudmunstycke o 42 lågfart.. nålen i högsta eller näst högsta läget. luftskruven ingen aning


NU: 192 huvudmunstycke 45 lågfart o luftskruven utskruvad mellan 1 0 2 varv. samt nålen 3:e nerifrån.

känns mycket rappare nu.. rycker till lixom när man snärtar till på gasen. har skruvat in luftskruven så tvekan försvinner när man gasar på från låga varv. går jämt o fint upp i varv nu... inget ryck när man ligger på jämn gas ( inte fullgas :tungan )

Någon som har tipps o synpunkter?

EDIT: är en exc så det är 39 mm förgasaren det handlar om.
 
Last edited:
Ebos har tydligen skaffat bänk med lamdba, enligt vad där står på deras hemsida


MR.R Jo jag hoppas osså att den passar (har inte haft tid att mecka) :gnissla
 
jag har öppnat upp min orginalburk på 525an, o stiftet e ganska vit/grått + att den smäller en del vi avslag på gasen. har förmodligen orginalbestyckning på nu. Va tror ni kan va lämpligt att testa med?

Orginal e 178 huvudmunstycke om jag inte minns fel.

Mycket tacksam för förslag av de som kan!
 
chukabowa skrev:
2279209 nu börjar jag hitta rätt känns det som.. hade 190 huvudmunstycke o 42 lågfart.. nålen i högsta eller näst högsta läget. luftskruven ingen aning


NU: 192 huvudmunstycke 45 lågfart o luftskruven utskruvad mellan 1 0 2 varv. samt nålen 3:e nerifrån.

känns mycket rappare nu.. rycker till lixom när man snärtar till på gasen. har skruvat in luftskruven så tvekan försvinner när man gasar på från låga varv. går jämt o fint upp i varv nu... inget ryck när man ligger på jämn gas ( inte fullgas :tungan )

Någon som har tipps o synpunkter?

EDIT: är en exc så det är 39 mm förgasaren det handlar om.

Kolla stiftet efter fullgasrepa och 1/3 gasrepa.. Ser det ok ut, kör tills du fått tid hos ebos eller nån annan
 
dewil skrev:
2297078 jag har öppnat upp min orginalburk på 525an, o stiftet e ganska vit/grått + att den smäller en del vi avslag på gasen. har förmodligen orginalbestyckning på nu. Va tror ni kan va lämpligt att testa med?

Orginal e 178 huvudmunstycke om jag inte minns fel.

Mycket tacksam för förslag av de som kan!
jag o många andra som köpt hoj hos jonte engdahl i löddeköpinge har fått 185 i huvudmunstycke monterat vid leverans. funkar bra. går även att byta till öppnare ljuddämpare då. om du skulle börja experimentera med blandskruven så rekomenderar jag att du köper en som kan justeras utan verktyg. ktm har en som är svindyr och lelles har en som är billigare. vilken som är bäst vet jag inte.

själv har jag gått ner till 190 o nålen i näst högsta läget igen. går rätt bra nu. höjer man nålen eller går upp i huvudmunstyckle så går den ojämt vid "lite" (1/4 eller 1/3) gas.
någon som har bra förslag på bestyckning?
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top