Ktm 505 - dubbla kammar

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
Fazer
För att ersätta 525. Det är vad ryktena säger.... Eller ah, vad KTM säger

Vad tror ni? Jag fattar inte varför alla fabrikanter börjar med DOHC - vet ni?

Pungis skrev:
2698162 För att ersätta 525. Det är vad ryktena säger.... Eller ah, vad KTM säger

Vad tror ni? Jag fattar inte varför alla fabrikanter börjar med DOHC - vet ni?
Inte alla heller! De två bästa kör single ;D Aprilia och Honda that is ;)

505an är väl samma motor fast större som i 450SXFen?

505:an är ju bara en 477:a...
Dubbel kam är melodin....
Det borde väl du veta Olle? hur många avgasstyrningar har du bytt på hondan?

Jparacing skrev:
2698841 505:an är ju bara en 477:a...
Dubbel kam är melodin....
Det borde väl du veta Olle? hur många avgasstyrningar har du bytt på hondan?
340 timmar, still going strong.

Inte en enda med andra ord :tummenupp

Olof Eriksson skrev:
2698499 Inte alla heller! De två bästa kör single ;D Aprilia och Honda that is ;)

505an är väl samma motor fast större som i 450SXFen?
ja det blir samma motor sin årets sx-cyklar har. blir en uppborrad 450. ska amn köpa en 525 nu innan dom försvinner kanske? någon som vet om det e mer än motorn som ändras? typ ram eller så?

chukabowa skrev:
2700467 ja det blir samma motor sin årets sx-cyklar har. blir en uppborrad 450. ska amn köpa en 525 nu innan dom försvinner kanske? någon som vet om det e mer än motorn som ändras? typ ram eller så?
Typ hela cykeln är ny!

Framgaffeln är fjolårets SXS, bakdämparen är lite annorlunda, chassiet är helt nytt osv.

Grymt mycke bättre än den gamla cykeln är den. *Edit, roligare motor som både e starkare i botten och har mer "karaktär" (iofs kanske mer svårkörd men roligare är den iaf ;D)

340timmar???:va
mina vetilstyrningar gav upp totalt efter 50timmar (oljan bytt var 3:e timma)

Japp, 340 timmar och inga trasiga styrningar. Det skulle vara på insugarna isåfall, för nu har min andra prox-ventil farit, ska ta upp den ikväll och titta. Det enda jag gjort åt avgas är att slipa om sätena, det gjorde jag runt 250 timmar.

Jag byter olja var 10e-15e timme. Det är bullshit det där med 3 timmars oljebyten i min åsikt. (väl beprövat också)

Last edited:
Typ hela cykeln är ny!

Framgaffeln är fjolårets SXS, bakdämparen är lite annorlunda, chassiet är helt nytt osv.

Grymt mycke bättre än den gamla cykeln är den. *Edit, roligare motor som både e starkare i botten och har mer "karaktär" (iofs kanske mer svårkörd men roligare är den iaf ;D)

Japp, 340 timmar och inga trasiga styrningar. Det skulle vara på insugarna isåfall, för nu har min andra prox-ventil farit, ska ta upp den ikväll och titta. Det enda jag gjort åt avgas är att slipa om sätena, det gjorde jag runt 250 timmar.

Jag byter olja var 10e-15e timme. Det är bullshit det där med 3 timmars oljebyten i min åsikt. (väl beprövat också)

Har du kollat på bilderna på min honda topp?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=143141

Nu har jag det :) Min är helt standard, eller jag har väl strypt den kanske 5hk under årets upplaga av supermoto SM. För ljudet då.

Min tro på Honda har jag tappat för länge sen efter att jag börjat riva Crf:en!
Ca:50 timmar gick den standard innan vevstaken skar, cylindern sprack,vetilerna var slut,styrningarna var klappa som attan!
(Oljan bytt var 3:e timma)
Jag fick en tvivlan på min Honda-tro när kamsträckaren sprack och gick i bitar i Spanien, men det är det enda som gått sönder på den.

Vevstake bytte jag på 270h
Alla lager bytte jag första gången på 270h
Cylindern aldrig något problem
Ventilerna första gången vid ca 170h, prox-ventilerna jag ersatte dem med sög och har bytt ena vid typ 230h och andra ska jag byta nu (till honda orginal som dessutom är billigare).
Kolvar har jag kört 60 timmar på från Honda, Prox har jag kört längre pga att de har längre och bredare kjol.
Kopplingskorg är jag inne på min tredje, första talon-korgen sög men den nya ser bättre ut.
Lameller har jag bytt två gånger, första gången på 270h och andra gången på 300h, ersättningslamellerna sög.
Inga ventilsäten e bytta.

Och det är inget bullshit. Många snackar om att hondorna bara går sönder och en del anklagar mig för att vara märkesbög. Kanske har jag magiska fingrar, men min honda har hålligt ihop bättre än jag själv förväntat mig. Därför får den också creds :)

Nu har jag det :) Min är helt standard, eller jag har väl strypt den kanske 5hk under årets upplaga av supermoto SM. För ljudet då.

Jag fick en tvivlan på min Honda-tro när kamsträckaren sprack och gick i bitar i Spanien, men det är det enda som gått sönder på den.

Vevstake bytte jag på 270h
Alla lager bytte jag första gången på 270h
Cylindern aldrig något problem
Ventilerna första gången vid ca 170h, prox-ventilerna jag ersatte dem med sög och har bytt ena vid typ 230h och andra ska jag byta nu (till honda orginal som dessutom är billigare).
Kolvar har jag kört 60 timmar på från Honda, Prox har jag kört längre pga att de har längre och bredare kjol.
Kopplingskorg är jag inne på min tredje, första talon-korgen sög men den nya ser bättre ut.
Lameller har jag bytt två gånger, första gången på 270h och andra gången på 300h, ersättningslamellerna sög.
Inga ventilsäten e bytta.

Och det är inget bullshit. Många snackar om att hondorna bara går sönder och en del anklagar mig för att vara märkesbög. Kanske har jag magiska fingrar, men min honda har hålligt ihop bättre än jag själv förväntat mig. Därför får den också creds :)

Jag har grejer så att jag kan fixa Honda toppar!
(Allt som toppen inehåller=säten, vetilstyrningar, mirafräsning, brotschning av styrningar) pm:a om intresse finns!

Jag har grejer så att jag kan fixa Honda toppar!
(Allt som toppen inehåller=säten, vetilstyrningar, mirafräsning, brotschning av styrningar) pm:a om intresse finns!

Det är bra att veta om :) Jag kommer köra Aprilia nästa år och ha kvar CRFen som crosshoj/stunthoj, och där känns det verkligen inte som om det saknas något ;)

Jparacing hur många hästar ska din CRF500 ge efter allt modd ?
Fick du i en annan vevstake också ?

Ja har inte planetrat nån effektsiffra än...:D
Ja köpte en Carrillo stake i tron att den skulle vara stark och bra, men det blev en besvikelse! Den känns alldeles för klen för min motor.(Pro-A)
Ja skulle igentligen velat ha en H-profil men det verkar inte finnas.

//Johan

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back