Dr.Bike
Guest
Så här ser en High Flowtopp ut gott folk! Som ni ser finns lite attt göra trots allt. Jag lägger in dessa "före-bilder" så får vi se om vi kan se nån skillnad på "efter" senare
Som ni ser har redan någon varit i insugspottorna orh runt ventilsätena. Månne gjort på fabrik som en avskavning av det värsta. Det tråkiga är att det är gjort med fel verktyg (jag har mera högupplösta makrofoton) så de kunde lika gärna låtit bli. Samma sak uppe mot insugsgummit, där finns mer att göra.
Sen ser ni i insugskanalen hur grov gjutningen trots allt är, och ändå är detta en av de bättre toppar jag sett in alles! Kanalernas grundform är mycket bra.
Men kan bli bättre.
På avgassidan finns en stos i varje utblås. Dessa har MINDRE dia. än den gjutna kanalen = ajabaja att porta just där, och denna kant MÅSTE fixas då detta annars slår tillbaka som en stötvåg in i cylindern igen.
Likaså de platåformade gjutningarna som styrningarna kommer ut genom, dels är de VÄLDIGT osymmetriska, den vänstra är gigantisk, samt har styrningen rätt offcentrerad. Här slår oxå avgaspulsen rätt in i en "vägg" och detta måste åtgärdas!
Nu till bilderna. Säg till om ni vill se något speciellt så lägger jag upp det.
Sen ser ni i insugskanalen hur grov gjutningen trots allt är, och ändå är detta en av de bättre toppar jag sett in alles! Kanalernas grundform är mycket bra.
Men kan bli bättre.
På avgassidan finns en stos i varje utblås. Dessa har MINDRE dia. än den gjutna kanalen = ajabaja att porta just där, och denna kant MÅSTE fixas då detta annars slår tillbaka som en stötvåg in i cylindern igen.
Likaså de platåformade gjutningarna som styrningarna kommer ut genom, dels är de VÄLDIGT osymmetriska, den vänstra är gigantisk, samt har styrningen rätt offcentrerad. Här slår oxå avgaspulsen rätt in i en "vägg" och detta måste åtgärdas!
Nu till bilderna. Säg till om ni vill se något speciellt så lägger jag upp det.

Får göra det!